Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم طی روزهای گذشته به منظور بررسی دو موضوع عناصر برگزارکننده آزمون‌های ارزیابی حفاظ و نیز طرح ملی بشارت 1452 با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.
بر همین اساس، اولین دستوری که در این جلسه به آن پرداخته شد، بحث تعیین ضوابط ارزیابی حافظان قرآن در طرح ملی حفظ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع جزء اولویت‌هایی بود که باید ابتدای سال به آن پرداخته می‌شد، اما بعد از تأخیری چند جلسه‌ای سرانجام در این جلسه به آن پرداخته شد.
در جلسه اخیر با وجود اینکه مواردی به جلسه کارشناسی ارجاع داده شد، اما کلیات ضوابط ارزیابی حافظان در طرح ملی حفظ قرآن به تصویب رسید.
براساس آنچه در ضوابط ارزیابی آمده است، شیوه‌نامه‌ای که شورای تخصصی حافظان قرآن کریم و سازمان دارالقرآن الکریم احصاء کرده‌اند، با محوریت دو عنصر اصلی اجرا می‌شود. یکی از عناصر اجرای آموزش و برگزاری آزمون در طرح ملی حفظ قرآن کریم موسسات مردم‌نهاد، دستگاه‌ها و مراکز قرآنی هستند.
همچنین عنصر دوم نیز ممتحنین مجازی که می‌توانند اذن آزمون داشته باشند، خواهند بود. این ممتحنین براساس آیین‌نامه‌ای که به صورت دقیق‌تر تبیین و ابلاغ خواهد شد، بخشی از اساتید قرآنی که دارای رتبه‌های قرآنی در حوزه حفظ قرآن کریم هستند، خواهند بود. همچنین اساتیدی که دارای درجات یک و دو حفظ تخصصی قرآن بوده و نیز افرادی که در آینده توانایی امتحان را دریافت خواهند کرد، عنصر دوم برگزاری آزمون ارزیابی حافظان در طرح ملی حفظ خواهند بود.
بر اساس گزارش ایکنا، این دو عنصر برای برگزاری آزمون‌ها در طرح ملی حفظ قرآن کریم تعیین شده‌اند. همچنین گواهینامه حفاظ قرآن کریم به غیر از حفاظ کل قرآن با امضای ممتحنِ مجاز و موسسات مردمی و مراکز و نهادهای دولتی وعمومی که مراکز آنها مجاز به برگزاری آزمون شناخته شده‌اند، اعتبار دارد.
بر همین اساس، محمد انجم‌شعاع، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد جلسه اخیر این ستاد و مصوبات آن، گفت: با رأی‌گیری اعضای ستاد راهبری طرح ملی حفظ، مدرک حفاظ کل قرآن در این طرح استثناً با همان فرآیند آزمون اما با امضا و مهر دبیرخانه شورای تخصصی حفظ قرآن کریم به تایید شورای تخصصی حفظ هم خواهد رسید.
وی افزود: بنابر این فرآیند به‌گونه‌ای تعریف شده است که هم شاهد سهولت دسترسی به ممتحنین و مراکز و تکثر آزمون‌ها در طول سال باشیم و هم اینکه آزمون‌ها به یک دوره زمانی خاص محدود نشود. علاوه بر این بر سهل بودن آزمون نیز تأکید شده است.
دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم تصریح کرد: سهل بودن آزمون به این معنی است که در این آزمون در بخش‌های تجویدی و در بخش‌های فهم و ترجمه، شاهد یک سهولت در آزمون خواهیم بود. ضمن این که براساس آیین‌نامه در اجزای پایین همچون یک جزء، سه جزء و پنج جزء بحث درک معنا غلبه جدی ندارد. همچنین درک معنا هم که تعریف شده است، براساس پیشنهادی که داده شده است بر مبنای لغات پرکاربرد خواهد بود.
انجم‌شعاع اظهار کرد: آنچه که مسلم است این است که روح حاکم بر آیین‌نامه به گونه‌ای طراحی شده است که از همه ظرفیت‌ها خصوصاً ظرفیت‌های مردمی برای برگزاری آزمون‌ها استفاده شود و منحصر به زمان خاصی در طول سال نباشد.
دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن با تأکید بر اینکه آیین‌نامه مصوب ارزیابی حافظان در طرح ملی حفظ جهت‌گیری‌های حوزه آموزش را نشان داده است، گفت: در این آیین‌نامه دقیقاً کاری که قرار است موسسات در حوزه آموزش و تربیت حفظ قرآن در کشور عهده‌دار باشند، مشخص شده است. ضمن اینکه خود موسسات پس از اینکه آزمون را برگزار کنند، متوجه خواهند شد که چه بخش از تجوید و فصاحت و فهم قرآن را در حوزه آموزش برنامه‌ریزی کنند.
انجم‌شعاع در ادامه این گفت‌وگو به موضوع دیگری که در جلسه اخیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفت نیز اشاره کرد و افزود: همچنین در بخش دیگری از این جلسه بازخوانی طرح 1452 و برنامه اجرایی ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به اینکه مجموعه‌های بزرگی همچون وزارت آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی و آموزش عالی از مهر ماه با این طرح همراه خواهند شد، توافق شد تا در زمان‌بندی تغییرات جزئی صورت گیرد و لذا آزمون پایانی این طرح که قرار بود اواخر سال 97 برگزار شود، در شعبان سال آینده که مصادف با اردیبهشت ماه خواهد بود، برگزار می‌شود.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد زمان آغاز آموزش‌های ویژه طرح ملی حفظ قرآن، عنوان کرد: ابهاماتی وجود دارد که برطرف شدن آنها بر عهده جلسه کارشناسان گذاشته شده است. این جلسات تا نیمه‌های شهریورماه برگزار می‌شود و پس از برطرف شدن ابهامات، سرفصل‌های آموزشی که مبتنی بر سرفصل‌های نظام ارزشیابی است، شهریورماه به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی طرح ملی حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه موشکی رژیم صهیونیستی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در جلسه شورای اداری این مرکز با تبریک عملیات «وعده صادق» و اعلام حمایت از اقدام نیروهای غیرتمند سپاه پاسدارن، اظهار کرد: همه این قدرت، اقتدار و عزت کشورمان، نتیجه تلاش ها و زحمات شهدایی همچون شهید «قاسم سلیمانی» و شهید «حسن تهرانی مقدم» است.
 
به گفته وی؛ امروز در یک نقطه تاریخی مقابله حق علیه باطل هستیم و این مهم رقم خورد و گنبد آهنین پوشالی اسرائیل را در هم ریخت.
 
رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با بیان اینکه شبکه های اسرائیلی بسته شده و اجازه انتشار اخبار و واقعیت ها به بیرون داده نمی شود، تصریح کرد: قبلا بیان می کردند که ایران هیچ وقت نخواهد توانست موشک پرتاب کند؛ اما حالا که پرتاب شده، مدام در فضای مجازی هجمه وارد می کنند که پهپادها و موشک های ایران نرسیده و یا به اهداف خود اصابت نکرده است.
 
وی افزود: چشم و گوش دشمن در فضای مجازی است، قطعا با انجام عملیات "وعده صادق"، دشمن در ادامه کار از طریق فضای مجازی هجمه وارد خواهد کرد.
 
به گفته وی؛ در حالی که امروز خیلی از شبکه های خبری دنیا و اروپا به این مهم اقرار و اعلام کردند و به گواه برخی که در کنار مسجد الاقصی بودند از صداهای مهیب انفجار وحشت کرده بودند، این مشخص می کند که موشک ها و پهپاد ها به اهداف خود اصابت کرده است.
 
حجت الاسلام دیلم با اعلام اینکه قرآن کریم به ما یاد داده است که دشمنان و بنی اسرائیل کارشان بازارگرمی است و اینطور بهانه های بنی اسرائیلی همیشه ایام بوده است، ابراز کرد: به قول امام راحل ما از شر رضاشاه و محمدرضاشاه راحت شدیم؛ اما از شر منورالفکرها و غرب زده ها در این کشور خلاص نخواهیم شد.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده است: «هیچ غیرتمند باشعوری حتی معتقد، در نقاط قوت با دشمن مقابله نمی کند، بنا به فرموده قرآن کریم هر چقدر می توانید خود را در برابر دشمن قوی کنید، امروز به این فناوری بزرگ دست پیدا کردیم که به عنوان یک قدرت بازدارنده برای ما است».
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • برگزاری محفل انس و تدبر قرآن به‌مناسبت روز ارتش در بوشهر
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان
  • تنبیه موشکی رژیم صهیونیستی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است