Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@11:31:44 GMT

50 طرح آب و خاک در استان اردبیل در حال اجراست

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۳۵۹۴

50 طرح آب و خاک در استان اردبیل در حال اجراست

به گزارش ایرنا، اصغر سلیمان زاده روز سه شنبه در بازدید از ایرنا اردبیل افزود: از این تعداد طرح در حال احداث چهار پروژه سد خدآفرین، سد عمارت، سد تازه کند و سد احمدبیگلو با هدف مهار آبهای مرزی احداث می شوند و امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه سد بفراجرد در شهرستان خلخال نیز با هدف تامین آب شرب این شهرستان هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: این طرح یک بسته کامل بوده که 10 کیلومتر خط انتقال آب به تصفیه خانه دارد و تاکنون بیش از هزار میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او از بازنگری شبکه آب شهر گیوی خبرداد و بیان کرد: عملیات احداث سد گیوی به اتمام رسیده و آبگیری نیز شده و با انجام کارهای تکمیلی در آینده نزدیک به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل اضافه کرد: برای ارتقای کیفیت آب شرب شهر اردبیل برج آبگیر در سد یامچی و سه طرح زونبدی آب به طول 47 کیلومتر در حال اجراست که تاکنون 44 کیلومتر آن اجرا شده است.
او از اجرای طرح های مختلف برای تعادل بخشی آب دشت اردبیل خبر داد و گفت: فاز اول آبرسانی به شهرستان نمین و بخش عنبران به اتمام رسیده و پیمانکار سد عنبران نیز مشخص شده و در حال تکمیل کارگاه است.
سلیمان زاده با بیان اینکه سد تازه کند امسال آبگیری خواهد شد، افزود: عملیات احداث سد عمارت گرمی به عنوان بزرگترین سد استان نیزادامه دارد و هم اکنون ارتفاع آن به بیش از 70 متر رسیده است.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی شبکه سد خداآفرین هم در شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار که بزرگترین شبکه شمالغرب کشور است امسال به اتمام خواهد رسید، اظهار داشت: این طرح بزرگ فقط 92 کیلومتر کانال اصلی دارد.
او از تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی در استان خبر داد و اضافه کرد: یکی از الویت های وزارت نیرو افزایش بهره وری، استفاده بهینه از آب و مدیریت مصرف است تا بتوان بر بحران کم آبی غلبه کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل ادامه داد: 92 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف شده و مابقی هشت درصد در بخش شرب و صنعت مصرف می شود و اگر فقط 20 درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی با اجرای طرح هایی مانند تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم نوین آبیاری کاهش داده شود سالیان سال در تامین آب شرب منطقه مشکل به وجود نخواهد آمد.
وی با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران به عنوان چشمان بینا و تیز بین جامعه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان بوده و بازوان مدیران اجرایی محسوب می شوند و در طول سال زحمات زیادی می کشند و با انتقادات سازنده خود در پیشرفت جامعه نقش مهمی دارند.
6130/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان اردبیل بخش کشاورزی برج بهره وری صنعت رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان بهسازی و آسفالت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۹۴ کیلومتر از راه‌های روستایی عملیات بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است و در ۴۴ کیلومتر از راه‌های روستایی عملیات زیرسازی تا مرحله پریمکت انجام و سال جدید عملیات آسفالت‌ریزی انجام خواهد شد.

وی افزود: با احداث و بهسازی ۹۴ کیلومتر راه روستایی بیش از ۲۱۰۰ خانوار از راه آسفالته بهره‌مند شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۴۴ کیلومتر از راه‌های روستایی در سال گذشته تا مرحله پریمکت پیش رفته است، خاطرنشان کرد: با مساعد شدن وضعیت جوی و آغاز فعالیت کارخانه‌های آسفالت استان، عملیات روکش آسفالت محورهای روستایی انجام خواهد شد.

کهریزی تصریح کرد: فروردین سال جاری در محورهای روستایی سرایی لاریز کریم به طول ۱.۳ کیلومتر و راه روستایی الیاسی محمود نادر به طول ۰.۳ کیلومتر در شهرستان سرپل ذهاب عملیات پریمکت، اجرای ۲۰۰۰ متر لایه اساس در راه روستایی ده‌باغ شهرستان کرمانشاه و اجرای عملیات ابنیه فنی در راه روستایی تنگاب شهرستان قصرشیرین، انجام شده است.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی فرعی موتور محرک تولید است، گفت: هرچه دسترسی روستاها به راه‌ها بهتر باشد، تولیدات با قیمت مناسب‌تری به بازارهای مصرفی می‌رسد.

کد خبر 751462

دیگر خبرها

  • بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی