Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@09:50:46 GMT

حباب یک میلیون تومانی سکه/مردم طلای آبشده نخرند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۳۷۴۵

حباب یک میلیون تومانی سکه/مردم طلای آبشده نخرند

اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر اعلام کردند: بازار سکه حتما یک میلیون تومان حباب دارد؛ اما مردم نباید حتی به خرید طلای آب شده نیز روی آورند.

خبرگزاری مهر: ابراهیم محمدولی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت های بازار طلا و جواهر گفت: صنعت طلا و جواهر می تواند در صادرات کارگشا باشد؛ اگرچه موانع مانع از آن شده که از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: هر عضو اتحادیه چند کارمند دارد، اما از این ظرفیت به خوبی برای رشد اقتصادی استفاده نشده است‌. با همه نگاه های منفی که نسبت به ما میان کشورهای منطقه وجود دارد باید دست به دست هم داده، تولید و اشتغال را توسعه دهیم و حتی ارز آوری داشته باشیم‌ .

وی در خصوص حباب بازار سکه گفت: حباب ناشی از افزایش تقاضا است و اکنون سیاستها در بازار ارز یا به موقع عمل نمی کند یا در نهایت درست اجرا نمی شود، بنابراین قیمت افزایش می یابد. بازار باید بر اساس عرضه و تقاضا عمل کرده و دولت هم به خوبی سیاستگذاری کند.

محمدولی تصریح کرد: سکان اقتصاد اکنون در اختیار عبدالناصر همتی است، این در حالی است که تحریم خارجی اگرچه اثرگذار است، ولی تحریم داخلی از همه موارد بدتر عمل می کند.

وی در خصوص واردات طلا اظهار داشت: بخشنامه واردات و صادرات جدید در حوزه طلا هنوز ابلاغ نشده و مشکلات سابق وجود دارد؛ این در حالی است که یکی از ایرادات در این حوزه تفاوت قیمت با بازارهای جهانی است که بخشی از آن به مالیات بر ارزش افزوده بر می گردد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر خواستار تغییر در مالیات بر ارزش شد.

محمدولی علت اصلی شکل گیری حباب سکه را ناشی از سیاستگذاری غلط بانک مرکزی دانست و گفت: مردم نباید درگیر هیجانات شوند.

همچنین یزدانی، نایب رئیس اتحادیه نیز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، گفت: بانک مرکزی سیاستگذاری کند، چرا که ضرب سکه به نفع کشور نیست و تنش ایجاد می کند و در نهایت بخش خصوصی است که باید سیاست فروش را پیاده سازی کند، این در حالی است که سکه اکنون یک میلیون تومان حباب دارد و مصرف کنندگان یک میلیون تومان ضرر می دهند و مردم به سمت طلاهای ساخته شده نروند، این در حالی است که سیاستهای بانک مرکزی باید به نحوی پیش رود که بتواند ضرب سکه را خود به عهده گرفته و فروش باید با پنجاه، صدهزارتومان سود به اتحادیه واگذار شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت سکه بازار سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳۰ فروردین ماه

امروز پنجشنبه ۳۰ فررودین ماه ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید؛

محصول  نرخ
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
سکه تمام طرح قدیم ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
نیم سکه بهار آزادی ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
ربع سکه بهار آزادی ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
سکه یک گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان 
طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان 
طلای ۲۴ عیار ۵ میلیون و ۹۹ هزار تومان 
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳/ سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • قیمت طلا، سکه و ارز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳۰ فروردین ماه
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ رشد حباب، لیدر نوسانات صعودی سکه شد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 فروردین 1403/ سکه بهار پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد
  • هر گرم طلای۲۴ عیار به۵میلیون تومان رسید