Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@23:24:13 GMT

بدافزاری که با تشخیص چهره فعال می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۳۸۵۱

بدافزاری که با تشخیص چهره فعال می شود

پژوهشگران امنیتی IBM یک بدافزار قدرت گرفته از هوش‌مصنوعی را با نام DeepLocker توسعه دادند که برای هدف قرار دادن قربانی بسیار قدرتمند است و قابلیت زیادی در جلوگیری از شناسایی دارد.

ایران آنلاین /این نوع از بدافزارهای مجهز به هوش‌مصنوعی می‌توانند تا رسیدن به قربانی هدف، فعالیت خود را ادامه دهند و پس از رسیدن به مقاصد مدنظر، فعالیت‌های مخرب را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌گونه بدافزارها قربانی هدف را از طریق شناسایی چهره، موقعیت جغرافیایی و تشخیص صدا شناسایی می‌کنند.

به گفته پژوهشگران IBM، بدافزار DeepLocker قادر به جلوگیری از شناسایی و فعال شدن خود پس از رخ دادن شرایط ویژه ای است. نکته منحصر به فرد در مورد DeepLocker این است که استفاده از هوش‌مصنوعی برای شروع حمله باعث می‌شود مهندسی معکوس آن غیرممکن شود. اگر قربانی مورد نظر شناسایی شده باشد، بدنه بدافزار فعال می‌شود. این امر با استفاده از مدل شبکه عصبی عمیق (DNN) حاصل می‌شود.

پژوهشگران کد اثبات مفهومی (PoC) این بدافزار را با مخفی کردن باج‌افزار WannaCry در یک برنامه کنفرانس ویدئویی ارائه کردند. بدافزار بدین گونه عمل می‌کند که اگر چهره کاربر در کنفرانس ویدئویی با چهره فرد مورد نظر (با مقایسه با تصاویر موجود او در اینترنت) یکسان تشخیص داده شود، باج‌افزار شروع به فعالیت می‌کند.

در صورتی که چنین بدافزار مجهز به هوش مصنوعی در سراسر اینترنت و برنامه‌های تصویری مشابه منتشر شود، میلیون‌ها کاربر را تهدید خواهد کرد.

/ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در لرستان

یاسر اکبریان با اشاره به فعالیت گروه رصد و پایش شرکت آب و فاضلاب در تمام نقاط استان اظهار کرد: با فعالیت شبانه روزی گروه رصد و پایش بخش مشترکین ظرف ۴ ماه حدود ۴ هزار انشعاب غیر مجاز شناسایی شد.
به گفته وی پس از شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز روند تبدیل آنها به انشعاب مجاز آغاز شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان بیشترین انشعاب غیر مجاز را بخش مرکزی شهرستان خرم‌آباد عنوان کرد و گفت: امیدواریم با شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز گام اساسی در راستای حذف این انشعاب‌ها برداریم.
 اکبریان با اشاره به اینکه انشعاب غیر مجاز نه تنها تضیبع حقوق دیگران است، بیان کرد: استفاده از انشعاب‌های غیر مجاز شبکه آب استان را دچار اختلال می‌کند و مشکلاتی در زمینه میزان مصرف و تولید آب به وجود می‌آورد.
وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند انشعاب‌های غیر مجاز آب را از طریق سامانه ۱۲۲ به شرکت آب و فاضلاب اطلاع دهند، خاطر نشان کرد: نکته مهم رعایت اصول نگهداری افرادی است که انشعاب‌های غیر مجاز را گزارش می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • اذعان افسران صهیونیست به استفاده از «فناوری هوش مصنوعی» در کشتار فلسطینی‌ها در غزه
  • می‌توان با بررسی سطح بینایی، زوال عقل را ۱۲ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟
  • بهره برداری از دستگاه ماموگرافی هالوژیک بیمارستان کیش
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • شناسایی ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در لرستان