Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > بازرگانی - در حالی که هفت روز از ابلاغ بسته ارز می گذرد، هنوز سازوکار پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز برای ترخیص کالاهای وارداتی از گمرکات مشخص نیست .

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در قالب بسته ارزی مقرر است از این پس ارز 4200 تومانی برای واردات اقلام تخصیص نیابد و بارهایی که در گمرک باقی مانده است، با پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز 4200 تومانی با نرخ ارز بازار ثانویه امکان ترخیص می‌یابند این در حالی است که طبق اعلام برخی واردکنندگان هنوز مکانیزم و سازوکار پرداخت این مابه التفاوت روشن نشده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 گزارش های رسیده نشان می دهد گمرک سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان را مسئول دریافت این مابه التفاوت می‌داند در حالی که این سازمان اعلام کرده هنوز ابلاغیه ای در این خصوص دریافت نکرده است.

 الزام به پرداخت مابه التفاوت از دیروز به واردکنندگان ابلاغ شده است. برخی واردکنندگان اعلام کرده اند در صورت طولانی شدن روند تعیین تکلیف ، کالاهای فاسدشدنی ممکن است از بین بروند. 

 

223223

کلید واژه‌ها : تعرفه واردات-گمرک - واردات - گمرک -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تعرفه واردات گمرک واردات گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید. تأمین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن (۱۴۰۱) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده‌اند.

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

کد خبر 6086328

دیگر خبرها

  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه