Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره ورزش و جوانان شبستر از افزایش 12 درصدی طلاق و کاهش 15 درصدی ازدواج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا،حسن دهقان ظهر امروز در چهارمین نشست ساماندهی امور جوانان این شهرستان اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌تواند مشکل ازدواج جوانان را برطرف کند، برای حل این مسئله به یک اتحاد مدیریتی از سوی سازمان‌های مختلف نیاز است و ما به عنوان ورزش و جوانان باید ساماندهی آن را برعهده بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در موضوع ازدواج تمام سازمان‌ها درگیر هستند و وظایفی برعهده دارند، گفت: مشکلات اقتصادی، مسکن و اشتغال از جمله مشکلات اصلی ازدواج هستند که باید در سازمان‌های مرتبط با خودشان برای جوانان حل شوند و اگر این مشکلات کاهش یابد شاهد صورت گرفتن ازدواج‌های بیشتر خواهیم بود. 

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر خاطرنشان کرد: با توجه به تحقیقات و پژوهش‌های انجام یافته بیشترین تاثیر که در بحث طلاق تاثیرگذار بوده بحث مسائل فرهنگی است و بحث اشتغال و سایر موارد در اولویت‌های بعدی قراردارند.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر در ادامه میزان کل جمعیت شهرستان شبستر را 136 هزار و 415 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: نشست گفتمان جوانان دانشگاه‌ها و ستاد ائمه جمعه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج و استفاده از برنامه‌های الگوساز و ظرفیت‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته ازدواج است.

وی جمعیت جوان این شهرستان را 33 هزار و 883 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: 24.83 درصد جمعیت این شهرستان را جوانان تشکیل می دهند و با توجه به اینکه سن جوانی از 15 تا سن 29 سالگی است از این تعداد 17 هزار و 281 نفر آقا و 16 هزار و 602 نفر خانم جمعیت جوان شهرستان را تشکیل می‌دهد.

دهقان در ادامه از ثبت 161 مورد طلاق در سال 96 خبر داد و با نگرانی از افزایش طلاق افزود: در سال 95 میزان طلاق 203 مورد بود و از طرفی در سال گذشته 913 مورد ازدواج ثبت شده که نسبت به سال 1395 میزان ازدواج در سال گذشته 15 درصد کاهش نشان می‌دهد.

دهقان میزان آمار طلاق ثبت شده در چهارماهه اول سال جاری را 63 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ثبت 47 مورد طلاق در مدت مشابه سال گذشته این رقم 12 درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین در مدت مزبور در سال جاری 302 مورد ازدواج ثبت شده که در مدت مشابه سال گذشته که 342 مورد ثبت شده این میزان سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های استاندارد و لزوم درگیر شدن ادارات عضو ستاد وانجام کارهای پژوهشی در سطح شهرستان می‌تواند نقش اساسی را در کاهش آسیب‌های طلاق داشته باشد.

دهقان گفت: مسائل ازدواج جوانان از دغدغه‌های اساسی ما مسئولان است و شهرستان شبستر از فرصت‌های پیش رو به خوبی استقبال می‌کند و طبق استعلام به عمل آمده از بانک‌های عامل در سال 96 تعداد 294 تسهیلات ازدواج برای جوانان پرداخت شده است.

دبیر ستاد ساماندهی جوانان شهرستان شبستر ضمن انتقاد از برخی بانک‌های عامل که حاضر به ارائه آمار تسهیلات پراختی نشدند، گفت: در سال جاری نیز تاکنون 102 فقره تسهیلات بانکی به مزدوجین پرداخت شده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش روی جوانان در ازدواج گفت:همکاری و تعامل بانک‌ها با ستاد ساماندهی امور جوانان به شدت احساس می‌شود چراکه بسیاری از موانع جوانان در حوزه وام‌های ازدواج است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اداره ورزش و جوانان ازدواج استاندارد طلاق مشکلات اقتصادی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندرای فارس با تأکید بر ضرورت کاهش ضایعات برداشت گندم، امکان کاهش ۲۰ درصد این ضایعات را با استفاده از روش‌های علمی و حرفه‌ای میسر دانست.

حسن شیخ‌نیا امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه با اشاره به پتانسیل ارزشمند استان در عرصه‌های علمی، گفت: ظرفیت مهمی در حوزه تحقیقاتی دانشگاه‌های استان وجود دارد که آن را سرآمد کشور می‌کند.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان، مهندسین مشاور و مجموعه‌های فنی و مهندسی استان فارس دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی هستند که باید از قابلیت‌های آن‌ها بهره برد.

شیخ‌نیا تصریح کرد: شماری از بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه جهاد کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و دستاوردهای آن‌ها می‌تواند چراغ راهی در زمینه افزایش بهره‌وری باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به تاثیرگذاری صنعت کشاورزی در عرصه اقتصاد ملی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان فارس باید از مبانی علمی در زمینه آبیاری محصولات کشاورزی به نحو مطلوب‌تری استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: کشاورزان استان فارس سرآمد کشور هستند و چنانچه از ظرفیت‌های علمی و تجربی آن‌ها در مقیاس وسیع‌تری بهره‌مند شویم به افزایش بهره‌وری دست خواهیم یافت.

به گفته شیخ‌نیا، با اصلاح بذر می‌توانیم میانگین تولید گندم را از دو و نیم تن در هکتار را به پنج تن برسانیم و دورنمای تولید ۱۲ تن گندم در هر هکتار هم دور از ذهن نخواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: در حلقه برداشت گندم آمارهای مختلفی وجود دارد که بر ضایعات هفت تا هشت درصدی گندم اشاره دارند که باید نسبت به این موضوع دغدغه جدی داشت.

شیخ‌نیا در این رابطه گفت: می‌توان با بهره‌مندی از روش‌های حرفه‌ای و علمی تا ۲۰ درصد از ضایعات برداشت گندم را کاهش داد و شاهد اثرات مثبت آن بر اقتصاد کشاورزان و میزان تولید در کشور بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نقش زنجیره ارزش در افزایش بهره‌وری را به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی قلمداد کرد و افزود: دولت با تمام توان در راستای افزایش بهره‌وری به میدان آمده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وی در پایان گفت: نقش محصولات کشاورزی در عرصه سلامت جامعه سرنوشت‌ساز است و به همین دلیل بر نقش نظارتی دولت در این حوزه، تاکید ویژه‌ای داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان