Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا معضل بیکاری شهرستان شهرضا و استان اصفهان را حل می‌کند. ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، سمیه محمودی بعد از ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی فعالان اقتصادی شهرستان‌های شهرضا و دهاقان با بیان اینکه قوانین برای همه استان‌های کشور یکسان است اما در استان اصفهان قوانین بسیار سخت‌گیرانه اجرا می‌شود، اظهارداشت: برداشت‌های بی جا، سخت‌گیری زیاد و تفسیرهای ناروا سبب تشدید بوروکراسی اداری در استان اصفهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید تا جایی که امکان دارد، مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی برطرف و بوروکراسی‌های اداری حذف شود، افزود: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاران ایثارگران عرصه اقتصادی هستند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعاملات مسئولان باید با هدف رفع مشکلات مردم و به دور از دیدگاه‌های سیاسی باشد، گفت: جلسات ویژه فعالان اقتصادی در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های آنها باید بیشتر برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه قوانین اصلاحاتی نیاز دارد که نمایندگان انجام می‌دهند، اما دخالت‌هایی در زمینه تفسیر قوانین انجام می‌شود، تصریح کرد: بعضی افراد با برداشت‌های سلیقه‌ای در تفسیر قانون دخالت می‌کنند که منجر به افزایش بوروکراسی اداری و مشکلات مردم می‌شود.

محمودی با انتقاد از اینکه در قانون بودجه سال 97 تأکید شد که مالیات هر منطقه در همان منطقه هزینه شود، اما این قانون در عمل اجرا نمی‌شود، بیان کرد: وزارت اقتصاد و دارایی باید هرچه سریع‌تر لایحه جامع مالیاتی را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند، زیرا تا پایان امسال مهلت سه ساله آن به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده، سهم شهرضا از آلایندگی مجتمع فولاد مبارکه و نیروگاه برق جنوب استان افزایش یافت، تصریح کرد: سهم استان اصفهان از تسهیلات فراگیر روستایی، کمترین میزان در میان سایر استان‌های کشور است، زیرا سخت‌گیری و بوروکراسی سنگین اداری مانع جذب بسیاری این تسهیلات شده است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا نیازمند همکاری مسؤولان است و هیچ مشکل قانونی در این زمینه باقی نمانده است، اظهارداشت: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا معضل بیکاری شهرستان شهرضا و استان اصفهان را حل می‌کند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در شهرستان شهرضا و سایر مناطق استان اصفهان باید دارای پیوست رسانه‌ای باشد تا مردم از فرایند اجرای طرح‌ها و خدمات باخبر شوند، گفت: پروژه بزرگ تکمیل فاضلاب شهری شهرضا باید اطلاع‌رسانی خبری و رسانه‌ای شود، زیرا تکمیل فاضلاب نیازمند مشارکت مردم است.

استقرار بزرگترین شهرک تولید صنایع شیمیایی کشور در شهرضا

فرماندار شهرضا در ادامه این مراسم با بیان اینکه وجود بازار تاریخی شهرضا نشان می‌دهد، این شهرستان از حدود 900 سال قبل به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری منطقه مشهور بوده است، اظهارداشت: در حالی که برای ایجاد هر شغل، در حدود یکصد میلیون تومان سرمایه‌گذاری نیاز است، در بخش تجارت شهرضا با حدود 20 میلیون تومان امکان ایجاد یک شغل جدید وجود دارد.

علی اصغر رفیعی‌نژاد با اشاره به قرار گرفتن شهرضا در شاهراه شمال به جنوب کشور، گفت: این مزیت  سبب تسهیل فرایند داد و ستد و صادرات کالا و خدمات از این منطقه شده است.

وی با اشاره به اهمیت شهرک شیمیایی رازی شهرضا، گفت: استقرار بزرگترین شهرک تولید صنایع شیمیایی کشور در شهرستان شهرضا، ضرورت توجه بیشتر برای توسعه صنایع در آن را دوچندان کرده است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه نزدیکی شهرضا به استان اصفهان و صنایع تولید فولاد امکان استقرار صنایع بزرگ را در شهرستان شهرضا فراهم کرده است، تصریح کرد: اراضی وسیع شهرستان شهرضا زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد صنایع و توسعه کشاورزی را ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر این‌که نباید خشکسالی به مانعی در مسیر توسعه شهرستان شهرضا تبدیل شود، خاطرنشان کرد: قوانین موجود کشور در زمان رونق اقتصادی و فراوانی نزولات جوی وضع شده بنابراین باید باتوجه به شریط فعلی کشور قوانین اصلاح و بازنگری شود.

دهاقان قطب تولید محصولات گلخانه‌ای در بخش مرکزی کشور است

 فرماندار دهاقان نیز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه خشکسالی مهمترین مشکل بخش کشاورزی شهرستان دهاقان است، اظهارداشت: شهرستان دهاقان مهمترین قطب تولید محصولات گلخانه‌ای در بخش مرکزی کشور است.

علی اصغر قاسمیان افزود: سردرگمی بانک‌ها در اجرای دستورالعمل اجرایی بند «خ» ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه در زمینه استمهال تسهیلات بانکی، بهره‌برداران این عرصه را با مشکلاتی در زمینه کمبود نقدینگی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: معافیت بخش کشاورزی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به سود بهره‌برداران این بخش است، اما توزیع این مالیات به صورت استانی باشد تا همه شهرستان‌ها از مزایای آن برخوردار شوند.

فرماندار دهاقان با اشاره به نقش تسهیلات دولتی در توسعه پایدار روستایی، گفت: امسال شهرستان دهاقان مقام نخست جذب این اعتبارات را در میان سایر شهرستان‌های استان کسب کرده است.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار اصفهان از سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان

استاندار اصفهان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران استان با حضور در سامانه دوم آب‌رسانی در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان امروز _پنج شنبه نهم فروردین_ در حاشیه بازدید از سامانه دوم آب‌رسانی اظهار کرد: پیشرفت این پروژه به طور مرتب پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: طی بازدیدها از از روند فعالیت‌های انجام شده مطلع می‌شویم و با توجه به برگزاری جلسات هفتگی با مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان انتظار می‌رود پیشرفت ۸۷ درصدی تصفیه خانه سامانه دوم آب‌رسانی به‌زودی تکمیل شود.

استاندار اصفهان با توجه به نیاز اعتباری و اهمیت پروژه خاطر نشان کرد: تأمین اعتبار لازم برای اجرای این سامانه به طور جدی در دستورکار استانداری قرار دارد.

به گزارش ایمنا، طرح سامانه دوم آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان با هدف تأمین، انتقال و تصفیه آب شرب برای شهرستان‌های تحت پوشش طرح شامل اردستان، اصفهان، برخوار، خمینی‌شهر، تیران و کرون، خور و بیابانک، دهاقان، شاهین‌شهر و میمه، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نائین، نجف‌آباد و نطنز توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در مرحله اجرا قرار دارد.

کد خبر 740041

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار اصفهان از سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان
  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام
  • بیمارستان تخصصی وزارت نفت در استان بوشهر ساخته شود
  • پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی بوشهر
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار