Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@06:39:57 GMT

برگزاری لیگ برتر بسکتبال بانوان با ادغام لیگ‌ A و B

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۴۳۲۸

برگزاری لیگ برتر بسکتبال بانوان با ادغام لیگ‌ A و B

رویداد۲۴ تالین طهماسیان مسئول کمیته‌ داوران و مسابقات بانوان فدراسیون بسکتبال، در مورد لیگ برتر بسکتبال  بانوان، اظهار کرد: در نظر داریم حداکثر با ۱۲ تا ۱۴ تیم لیگ را برگزار کنیم. البته دو تیم از ۱۴ تیم سهمیه خاص هستند که در صورت انصراف سایر تیم‌ها جایگزین‌شان می‌شوند، هرچند ۱۰ تیم هم ایده‌آل است و با این تعداد مشکلی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در ادامه‌ افزود: تیم‌هایی می‌توانند برای حضور در لیگ برتر بسکتبال بانوان اعلام آمادگی کنند که سال ۹۶ در لیگ A و B حضور داشتند . تیم‌های جدید هم جز سهمیه‌های خاص در نظر گرفته می‌شود که پس از ارسال درخواستشان به فدراسیون بسکتبال و بررسی و تایید می‌توانند لیگ برتری شوند.
طهماسیان در مورد تفاوت لیگ برتر با  لیگ  A و B، بیان‌ کرد: قوانین این دو فرقی با هم ندارد و فقط چون در سال‌های قبل تعداد تیم‌ها زیاد بود، تصمیم گرفته شد که لیگ A  و B  داشته باشیم، اما امسال این دو را به نام لیگ برتر یکسان سازی و ادغام کردیم.
مسئول کمیته‌ داوران و مسابقات بانوان فدراسیون بسکتبال در مورد زمان شروع و پایان لیگ برتر، خاطر نشان کرد: این لیگ اوایل آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود و چون مسابقات برون مرزی مختلفی همچون اعزام تیم‌های پنج نفره، سه نفره و مسابقات غرب آسیا را داریم،‌ منتظر جدول ها برگزاری آنها هستیم تا برنامه‌ریزی مان به گونه‌ای باشد که تیم‌ها آسیب نبینند و اعزام‌شان در فصل استراحت نباشد که افت تمرینی داشته باشند بنابراین هنوز زمان پایان لیگ را مشخص نکردیم.
او در مورد شیوه برگزاری فینال لیگ برتر بسکتبال بانوان، گفت‌: دوره‌های مقدماتی که به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و سپس مرحله پلی‌آف را داریم اما در مورد فینال که به صورت  یک دوره رفت و برگشت، ضربدر فینال یا سه از پنج باشد به جلسه قرعه‌کشی مسابقات بستگی دارد که در شهریور ماه برگزار می‌شود،  پس از نهایی شدن تعداد تیم‌ها و نظرخواهی از آنها تصمیم لازم در این مورد گرفته می‌شود.
مسئول کمیته‌ داوران و مسابقات بانوان فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای برگزاری لیگ رشته بسکتبال سه نفره گرفته شد یا خیر ، بیان‌ کرد: بسکتبال سه نفره با این که رشته‌ای نو پا است، اما خوب پیش می‌رود؛  مسابقه‌های قهرمانی کشوری و اعزام های آن به موقع انجام می‌شود و در مورد لیگ این رشته هم باید با کمیته‌ سه نفره به توافق برسیم ،  ولی هنوز در مورد این موضوع به نتیجه‌ای نرسیدیم.
طهماسیان در پایان به تسویه مالی با داوران لیگ ۹۶ اشاره کرد و گفت‌: از نظر مالی با داوران لیگ ۹۶ تسویه حساب کردیم و هیچ بدهکاری نداریم. امسال با توجه به این که مسابقات برون مرزی داریم امیدوارم تیم‌ها با توانایی و آمادگی بالایی در لیگ برتر شرکت کنند.
در حال‌ حاضر ۱۰ تیم برای حضور در لیگ برتر بسکتبال بانوان اعلام آمادگی  کردند که اسامی آنها به شرح زیر است:
خانه بسکتبال اصفهان، خانه بسکتبال خراسان رضوی، باشگاه فرهنگی ورزشی پالایش نفت آبادان، باژوند بوشهر، گروه بهمن، شرکت ملی گاز، صدرای شیراز، دانشگاه آزاد گلستان، دانشگاه آزاد تهران و عباسی تهران.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بسکتبال بانوان فدراسیون بسکتبال لیگ برتر بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • اعلام برنامه نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال
  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • صعود گلنور اصفهان به لیگ برتر بسکتبال ایران
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • ۹ کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌ برتر تا قلب اروپا
  • ۹ کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌برتر تا قلب اروپا
  • راهیابی نماینده گرمسار به مراحل پایانی لیگ ملی بسکتبال
  • بسکتبال NBA | اسامی نامزدهای نهایی جوایز فصل عادی