Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:34:51 GMT

گمرک روش دریافت مابه التفاوت نرخ ارز را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۴۶۵۰

گمرک روش دریافت مابه التفاوت نرخ ارز را اعلام کرد

تهران- ایرنا- گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: واردکنندگان کالاها با رویه بانکی، باید برای دریافت تاییدیه و پرداخت مابه التفاوت ارزی به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مراجعه کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از گمرک، براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت که سیاستگذار و متولی اصلی مقررات و بخشنامه های مرتبط با تجارت خارجی کشور است، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مکلف است از 16 مرداد، بابت ارز کالاهایی که به صورت بانکی یا در سامانه نیما تامین شده و ترخیص آنها انجام نشده است، مابه التفاوت ارزی دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس همه کالاها بجز کالاهای فهرست گروه یک شامل کالاهای اساسی، ضروری، دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی علاوه بر دریافت مابه التفاوت «نرخ ارز زمان پرداخت» و‌ «نرخ ارز در بازار در زمان ترخیص» و با رعایت سایر ضوابط نسبت به صدور مجوز ترخیص به گمرک اقدام کند.
بر پایه این گزارش، گمرک مجری مقررات و ضوابط تجارت خارجی بوده و ملزم به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا پس از اخذ مجوزهایی است که طبق مصوبات دولت بر عهده گمرک گذاشته شده است.
به گزارش ایرنا، این تصمیم بر اساس سیاست جدید ارزی دولت که به تصویب هیات وزیران رسیده و از 16 مرداد ماه اجرایی شده، اتخاذ شده است.
بند پنجم این بخشنامه تاکید دارد که واردکنندگانی که با ارز دولتی اقدام به واردات کرده اند، برای ترخیص کالاهای خود از گمرک، باید با مراجعه به سازمان حمایت، مابه التفاوت نرخ ارز را پرداخت کنند.
اقتصام**9132*2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مابه التفاوت نرخ ارز گمرك نحوه اخذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله کود رژیم صهیونیستی توسط گمرک

یک محموله کود شیمیایی ترانزیتی ساخت رژیم صهیونیستی توسط گمرک ایران توقیف شد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مأموران گمرک ایران یک محموله کود شیمیایی ترانزیتی ساخت رژیم صهیونیستی را توقیف کردند.

این محموله کود شیمیایی حاوی نیترات پتاسیم و ساخت رژیم صهیونیستی بود که از طریق یک دستگاه کامیون حمل و جهت انجام تشریفات ترانزیت خارجی به مقصد کشور ازبکستان به گمرک بازرگان اظهار شده بود که توسط مأموران گمرک توقیف شد.

واردات و ترانزیت هر گونه کالای ساخت رژیم صهیونیستی از طریق گمرکات ایران ممنوع است و به تازگی کنترل‌های شدیدی بر روی این کالا‌ها از طرف مأموران گمرک صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • دیدار فرامرز ظلی با وزیر ورزش پس از ترخیص از بیمارستان
  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت
  • عوارض واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • توقیف محموله کود رژیم صهیونیستی توسط گمرک
  • بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان مابه التفاوت دیه مرد و زن توسط صندوق خسارت بدنی پرداخت شد+ فیلم
  • ترخیص دارو از گمرکات سرعت گرفت/ دپوی سه ماهه سرُم
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند