Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:27:12 GMT

اندونزی و فیلیپین درگیر فجایع طبیعی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۴۶۵۱

اندونزی و فیلیپین درگیر فجایع طبیعی

کوالالامپور - ایرنا - فیلیپین و اندونزی دو کشور حوزه جنوب شرق آسیا در یک هفته اخیر درگیر دو فاجعه زیست محیطی شامل سیلاب در پایتخت با هزاران بی خانمان و زلزله درشرق اندونزی با افزون بر 400 قربانی هستند.

** زلزله اندونزی
به گزارش روز سه شنبه از رسانه های منطقه تعداد قربانیان زلزله جزیره لومبوک در شرق اندونزی را تا پایان روز گذشته افزون بر 430 نفر اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان بررسی فجایع ملی در اندونزی نیز در گزارشی اعلام کرد : زلزله لومبوک تاکنون صدها میلیون دلار در شرق اندونیز خسارت اقتصادی به این کشور وارد کرده است.
طبق این گزارش زلزله های متعدد و مهیب در هفته گذشته با تخریب خانه ها، زیرساخت های اقتصادی و صنعتی واجتماعی در این منطقه افزون بر 342 میلیون دلار خسارت وارد کرده است.
براساس این گزارش برآوردهای اولیه نشان می دهد که زلزله 7 ریشتری 10 روز گذشته و بیش از 520 پس لرزه آن که در سال های اخیر در این کشور بی سابقه بوده افزون بر 350 هزار نفر بی خانمان دراین این منطقه پرجمعیت برجای گذاشته است.
این منطقه درروزهای اخیر با سه زمین لرزه پرقدرت 7 ، 6.2 و 5.9 ریشتری روبه رو شد.
نخستین زلزله اصلی این کشوربا قدرت 7 ریشتر که در نوسا تنگورا در جزیره لومبوک در شرق اندونزی در روز یکشنبه گذشته اتفاق افتاد و پس از آن دو زمین لرزه دیگر در روزهای سه شنبه و پنجشنبه گذشته آمار قربانیان را به صدها نفر افزایش داد.
اندونزی با بیش از 17 هزار جزیره پراکنده در خط آتش و کمربند زلزله جنوب شرق آسیا واقع شده و به همین علت شاهد حوادث متعدد زیست محیطی با تلفات و خسارات سنگین اقتصادی است.

** سیلاب در فیلییپین
سازمان نظارت بر فجایع طبیعی فیلیپین روز سه شنبه گزارش داد در اثر بارش های شدید مونسون در مانیل پایتخت فیلیپین پس از بروز توفان یاگی و وقوع سیلاب گسترده دراین شهر تاکنون 6 نفر کشته و هزاران نفر بی خانمان شدند.
طبق گزارش این سازمان ، حدود 1.1 میلیون نفر از جمعیت مانیل از باران های شدید و سیلاب جاری درپایتخت متاثر شدند و تاکنون 60 هزار نفر از مناطقی که سیلاب درآن شدت بیشتری داشته ، تخلیه شده اند.
این سازمان همچنین درگزارش خود تاکید کرد دراثر سیلاب های شدید در نقاط مختلف فیلیپین در یک هفته اخیر 400 هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده و بسیاری از آنها بی خانمان شدند.
فیلیپین با جمعیتی بیش از 100 میلیون نفر از کشورهای حادثه خیز جهان است و در سال به طور متوسط با 20 طوفان سهمگین که از شرایط آب و هوایی اقیانوس آرام ایجاد می شود، دست به گریبان است.
صدها نفر از مردم مانیل درپی طوفان کتسانا در سال 2009 جان خود را ازدست دادند.
آساق**1599**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اندونزي فيليپين سياب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مدیر بحران استان مازندران با اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: «زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر، ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه عصر سه‌شنبه( ۴اردیبهشت) حوالی مرزن‌آباد، واقع در مازندران را لرزاند. هم اکنون بعد از گذشت یک شبانه روز و بررسی ارزیابان هیچ خسارتی از این زلزله گزارش نشده است.»
حسینعلی محمدی افزود: «این زلزله در محدوده ای رخ داده که خالی از سکنه بوده و برای همین هیچ خسارتی با خود نداشته‌است.»
این زمین‌لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و پنج کیلومتری مرزن‌آباد، ۱۸ کیلومتری کلاردشت و ۲۴ کیلومتری پول بوده است.
محمدی با اشاره به بارش‌های اخیر و سیلابی شدن برخی رودخانه‌های استان نیز گفت: «همه راه‌ها و مسیرهای دسترسی بازگشایی شده و راه ۱۰ روستای محور امیری در بخش لاریجان آمل که به دلیل بارش شدید باران بسته شده‌بود تا پایان امشب بازگشایی می‌شود. ۳ گروه ماشین آلات و ۲ تیم امدادی مشغول بازگشایی مسیر هستند.»

بیشتر بخوانید:
سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟

کد خبر 847019 برچسب‌ها استان مازندران سيل زلزله خبر مهم مدیریت بحران

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • پرتاب اوت های دقیق و دیدنی پراتاما آرهان، بازیکن جوان تیم ملی اندونزی / فیلم
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد