Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@00:04:48 GMT

جامعه ایرانی اکنون در مقام تمدن سازی است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۴۸۴۹

جامعه ایرانی اکنون در مقام تمدن سازی است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در اختتامیه طرح لشگر فرشتگان که در رشت برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از سه ضلع «مردان»، «زنان» و «دانش‌آموزان و دانشجویان» برخوردار بود که دانشجویان و دانش‌آموزان نقش بی بدیلی داشتند.

وی با اشاره به نقش دانش‌آموزان و دانشجویان در جریان‌سازی انقلاب، افزود: امروز همان کسانی در سنگر انقلاب فعال هستند که بنابه فرموده امام(ره) زمانی در گهواره‌های‌شان خواب بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رشت با بیان اینکه بزرگترین درس انقلاب اسلامی ایستادگی و اقتدار در برابر ظالم است، گفت: امام(ره) با رهنمودهایش به ما درس اقتدار و امید به زندگی داد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه امروزه جامعه ایرانی در مقام تمدن سازی است، تصریح کرد: چادر، حجاب، عفیف بودن، عفت در گفتار و رفتار اجتماعی از محورهای تمدن اسلامی است و دشمن را می‌ترساند. چون با تحقق تمدن اسلامی، دشمن نمی‌تواند بر دنیا سلطه کند و لذا باعث رعب و وحشت آنان می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه زن باحجاب و جوان مسجدی بالاترین خطر برای دشمن محسوب می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه حجاب زن ایرانی در دل دشمن ایجاد رعب کرده لذا آنان هزینه‌ها می‌کنند تا جلوی گسترش حجاب را بگیرند و اعلام کرده‌اند که از ظرفیت انسانی متحد ایران می‌ترسند.

وی اضافه کرد: امروزه انقلاب اسلامی افق‌های آینده را روشن کرده و جوان ایرانی امیدوار است، اگرچه مشکلاتی اقتصادی و بیکاری وجود دارد اما همواره استوار ایستاده‌اند، جوانان امروز به مراتب بیشتر از اوایل انقلاب در عرصه دفاع از ارزش‌ها حضور دارند.

امام جمعه رشت تاکید کرد: ملت ایران در کنار قدس شریف برای اعتلا و آزادی قدس تلاش می‌کند.

در ادامه یاسر تقوی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان اظهار کرد: رسالت اتحادیه تربیت نسل آینده مادران شهدا ست؛ مادرانی مبارز و مجاهد که در تربیت الهی و فاطمی سرآمد نظام باشند.

وی افزود: طرح لشگر فرشتگان با هدف دیدار با خانواده شهدا و سرگذشت پژوهی شهیدان بزرگوار است که در طول سال توسط دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجام می‌گیرد و تاکنون 60 سرگذشت پژوهی در استان گبلان انجام گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن گیلان سیاست امام جمعه رشت تمدن سازی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • اساسی‌ترین کار هر جامعه تعلیم‌ و تربیت است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد