Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت که سیاستگذار و متولی اصلی مقررات و بخشنامه‌های مرتبط با تجارت خارجی کشور است، واردکنندگان کالا‌ها با رویه بانکی باید از تاریخ ۹۷/۵/۱۶ برای اخذ تاییدیه و پرداخت مابه التفاوت، براساس بند ۵ مصوبه ۶۳۷۹۳/ ت. ۵۵۶۳۳ ه. هیات وزیران به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس بند ۵ مصوبه فوق الذکر؛ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مکلف است از زمان ابلاغ این تصویب نامه یعنی ۱۳۹۷/۵/۱۶، ارز این گروه کالا‌ها یعنی گروه کالایی اول و دوم را که به صورت بانکی یا در سامانه نیما تامین شده و ترخیص آن‌ها صورت نپذیرفته به جز کالا‌های فهرست گروه یک شامل کالا‌های اساسی، ضروری، دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی ضمن اخذ مابه التفاوت "نرخ ارز زمان پرداخت" و "نرخ ارز در بازار در زمان ترخیص" و با رعایت سایر ضوابط نسبت به صدور مجوز ترخیص به گمرک اقدام کند.

در این توضیحات آمده است، گمرک ایران صرفا مجری مقررات و ضوابط تجارت خارجی بوده و ملزم به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا پس از اخذ مجوز‌هایی است که وفق مصوبات بر عهده گمرک گذاشته شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گمرک ایران وزارت صنعت وزارت صمت نرخ ارز ترخیص کالاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به برندسازی ۱۷ محصول در حوزه صنایع دستی از نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالا و پنج کالا در سطح بین‌المللی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احسان محمدی _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ - تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی برای ۱۷ محصول برندسازی شده است، اظهار کرد: در همین زمینه، نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالا و همچنین پنج کالا در سطح بین‌المللی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد ریال در مازندران وجود دارد، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان خواهیم بود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه در این نمایشگاه مازندران با ۱۰ زنجیره ارزش در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی و سایر بخش‌ها حضور پیدا کرده است، گفت: در بحث زنجیره ارزش، زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی به عنوان یکی از دو زنجیره ارزش مورد توجه در مازندران قرار گرفته است.

محمدی از صدور مجوز حدود ۱۹۰ موافقت اصولی در سال گذشته برای متقاضیان تأسیسات گردشگری در مازندران مطرح و بیان کرد: این تعداد ۱۵ مورد در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی است که به توان افزایی در این بخش یاری می‌رساند.

وی با بیان اینکه ۸۱ هزار نفر گردشگر خارجی سال گذشته در استان حضور داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با لغو روادید گروهی با روسیه و تسری آن به کشورهای دیگر، شاهد حضور شمار بیشتری از گردشگران در استان مازندران باشیم.

کد خبر 749020

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران