Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل - ایرنا - مدیر دفتر حفاظت رودخانه‌ ها و سواحل شرکت آب منطقه ‌ای اردبیل گفت: طرح آزادسازی حریم رودخانه‌ های این استان با هدف جلوگیری از دخل و تصرف ‌ غیرمجاز اجرا می ‌شود.

امین حسین‌ پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون آزاد سازی و بازگشایی تعدادی از رودخانه ‌های استان از تصرفات غیرقانونی از جمله رودخانه بالیقلوچای اردبیل، قوری ‌چای اردبیل، اهرچای مشگین‌ شهر و قره ‌سو در نمین در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او همچنین با اشاره به اجرای ساماندهی و باز بودن مجرا برای روان ‌سازی آب در بستر رودخانه بالیقلو گفت: آزاد سازی و ممانعت از دخل و تصرف بی ‌مورد و حتی ریختن نخاله ‌ها در داخل این رودخانه از وقوع سیلاب در بستر رودخانه جلوگیری و به تخلیه کامل مسیر این رودخانه کمک می کند.
حسین ‌پور با اشاره به این که اردبیل جزو مناطقی است که هر سال وقوع سیل و طغیان در مسیل‌ ها و رودخانه ‌ها خسارات زیادی وارد می‌ کند بیان کرد: باز کردن بستر رودخانه ‌ها و مسیل‌ ها زمینه روان‌ سازی عبور سیلاب در بستر رودخانه‌ ها را فراهم کند.
مدیر دفتر حفاظت رودخانه‌ ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ ای اردبیل همچنین گفت: با ارزیابی این موضوع و بررسی انحراف‌ های ایجاد شده در مسیر رودخانه ‌ها راهکارهایی برای مدیریت این حوزه ارائه می شود تا با جاری شدن سیلاب در مسیر رودخانه ‌ها جلوی آسیب ‌ها و برخی حوادث ناگوار گرفته شود.
6018/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان

علیرضا توری در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی این شهرستان  گفت:تنش آبی درشهرستان داریم و آب در پشت سد‌ها وجود دارد و برخی از سد‌ها حتی در طول سال سریز هم می‌شوند ولی هنوز در استفاده از پایاب سد‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری عملا در شهرستان با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود:اگر استفاده از آب پشت سد‌ها و آب‌های جاری در بخش کشاورزی و اصلاح الگوی کشت در این شهرستان مدیریت شود شاهد افت ذخایر زیرزمینی آب در این شهرستان نخواهیم بود.

وی در این جلسه خواستار مهندسی نمودن حریم بستر رودخانه‌های شهرستان شد و گفت:متاسفانه در برخی از مناطق روستایی این شهرستان در حریم بستر رودخانه‌ها ساخت و ساز شده که احتمال خطر خسارت سیل در آن‌ها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات در بارندگی‌ها
  • لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات دربارندگی‌ها
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است
  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر
  • ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی