Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@13:41:58 GMT

قرص معجزه‌گر ضد چاقی در راه است!

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۵۰۷۴

به گزارش تک‌تایمز، دانشمندان دانشگاه ییل(Yale) قرص معجزه‌گری را کشف کرده‌اند که احتمالا بالاخره می‌تواند موجب عدم افزایش وزن و ابتلا به چاقی شود. به طوری که یک نفر بتواند هر چیزی که می‌خواهد بخورد، اما هرگز وزن اضافه نکند.

دانشمندان با استفاده از قرص‌هایی که معمولا برای درمان بیماران مبتلا به گلوکوم یا آب‌سیاه (بیماری چشم) استفاده می‌شود، دریافتند که حتی در صورت مصرف یک رژیم غذایی با چربی بالا، می‌توان از افزایش وزن جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این قرص فعلا تنها در موش‌ها جواب داده است.

دانشمندان دانشگاه ییل راهی برای تغییر پورتال‌ها یا مدخل‌ها در روده پیدا کرده‌اند که جذب چربی را در بدن انجام می‌دهد و آنها را مسدود می‌کند و توانایی عبور ذرات چربی را از بین می‌برد.

پژوهشگران دو ژن را در سلول‌های روده شناسایی کرده‌اند که هنگامی که خاموش می‌شوند، منجر به عدم عبور ذرات چربی از روده و در نهایت جذب آنها می‌شود.

پژوهشگران موش‌هایی که فاقد این ژن‌ها شده بودند را هشت هفته در معرض یک رژیم غذایی با چربی بالا قرار دادند و مشاهده کردند که وزنشان افزایش پیدا نمی‌کند. در حالی که دو موش طبیعی که آن ژن‌ها را داشتند، چاق شدند.

دارویی که مانع افزایش وزن می شود

در این مطالعه داروهای خاصی به موش‌ها داده شد که از تولید پروتئینی به نام رشد اندوتلیال عروقی فاکتور A یا VEFG-A که مسئول تحریک تولید عروق خونی است، جلوگیری می‌کند. مسدود کردن این پروتئین مانع از رسیدن چربی به عروق لنفاوی کوچک می‌شود، جایی که چربی از طریق منافذ به روده منتقل می‌شود.

"آنه ایشمان" یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: بسیاری از چربی‌ها به جای اینکه به بافت‌ها برسند، از طریق مدفوع دفع می‌شوند و موش‌ها وزن چندانی طی مصرف رژیم غذایی پرچرب خود اضافه نکردند.

این تحقیق موجب تأثیرات شگفت‌انگیزی در رژیم غذایی مردم می‌شود و مهمتر از همه اینکه احتمالا از افزایش وزن آنها جلوگیری خواهد کرد.

پروفسور "آلن مک‌کی" از دانشگاه لیدز که در این مطالعه مشارکتی نداشته است، می‌گوید: اگرچه پژوهشگران این را تایید نکرده‌اند، اما مفهوم آن این است که اگر این کار در انسان عملی شود، پس شما می‌توانید درست قبل از شروع غذا یک قرص مصرف کنید تا جلوی جذب چربی را بگیرد.

"ایشمان" می‌گوید: داروهایی مانند VEFG-A در حال حاضر برای درمان بیماران مبتلا به گلوکوم یا آب‌سیاه چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای سایر شرایط نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرند. با این حال، مقادیر کمی از VEGF در گذشته با کاهش وزن در میان بیماران مبتلا به سرطان مرتبط بوده است.

"فنگ ژانگ" نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: ما بر اساس نتایج اعتقاد داریم که چنین داروهایی باید برای تاثیر در جذب چربی و کاهش وزن آزمایش شوند و ممکن است برای درمان چاقی مفید باشند.

پروفسور "دونالد مک‌دونالد" استاد دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: هنوز خیلی زود است که هیجان‌زده شویم. بستن مسیر جذب چربی می‌تواند عواقب ناخواسته‌ای داشته باشد که ممکن است برای انسان خطرناک باشند. به عنوان مثال می‌تواند از جذب مواد مغذی ضروری در بسته‌های چربی جلوگیری کند یا اثرات نامطلوبی بر سلول‌های ایمنی بگذارد.

با این حال، این مطالعه یک پنجره جدید را در مورد تنظیم وزن بدن به روی جهان علم باز کرده است و احتمالا به پژوهشگران در جهت چگونگی مبارزه با چاقی کمک می‌کند.

این مطالعه در مجله Science منتشر شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۵۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن

در ایران، گیاهی خودرو و بسیار مفید وجود دارد که هم اکنون در فصل رویش آن هستیم. این گیاه نه تنها در آشپزی کاربرد دارد بلکه به عنوان دارو نیز مصرف می‌شود.

«شنگ»، گیاهی خودرو و مفید از خانواده کاسنیان، از اردیبهشت تا تیر در مناطق کوهستانی ایلام ایران می‌روید. با فرا رسیدن بهار و پایان سرما، این گیاه خوراکی و دارویی سر از خاک بر می‌آورد.

به گزارش فرطب، شنگ که با نام‌های دیگری همچون آلاله شنگ، ریش بز خالدار، اشلنگ، یمنیه، قندرون، سنسفیل، تسلسفیل، اسپلنج، اسفلنج و یملیک شناخته می‌شود، به دلیل خواص بی‌شمارش، محبوبیت زیادی دارد. در ادامه این مقاله، به تفصیل به بررسی خواص و کاربردهای این گیاه پرداخته‌ایم.

خواص دارویی گیاه شنگ در طب سنتی

گیاه شنگ که در طب سنتی استفاده‌های فراوانی دارد، در درمان زخم‌های گوارشی و مشکلات ریوی مفید است. به دلیل داشتن خواص قابض، در درمان خونریزی‌های رحمی و دستگاه تنفسی و همچنین برخی انواع اسهال کاربرد دارد. پودر گل و ریشه شنگ برای تسریع در التیام زخم‌های چرکی و سوختگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، و ریشه آن برای سم‌زدایی بدن به کار می‌رود.

مصرف شنگ: خواص و کاربردهای آشپزی و درمانی

شنگ را می‌توان به شکل جوشانده استفاده کرد یا از برگ‌های آن برای ساخت ضماد به منظور درمان زخم‌ها بهره برد. ریشه این گیاه که خواص اصلی آن را داراست، به صورت دم‌کرده مصرف می‌شود، گرچه طعم تلخ آن ممکن است کمی ناخوشایند باشد. پزشکان طب سنتی، ریشه و برگ‌های خشک شده‌ی شنگ را پودر کرده و برای استفاده‌های خارجی با دیگر ترکیبات گیاهی مخلوط می‌کنند.

غذاهای محلی ایران با استفاده از شنگ

آش شنگ به عنوان یک غذای سنتی ایرانی با سبزی کوهی شنگ تهیه می‌شود که شامل موادی چون نخود، لوبیا چیتی، عدس، نمک، فلفل، کشک، پیاز داغ، نعنا داغ و سیر است و طعمی عالی دارد. شنگ همچنین به عنوان چاشنی در سالادها و سایر غذاها استفاده می‌شود. شنگ‌پلو، که با تفت دادن شنگ خردشده با پیاز و گوشت قیمه و ادویه تهیه می‌شود، پس از آبکشی با برنج مخلوط و دم کشیده می‌شود، نمونه‌ای دیگر از غذای محلی پرطرفدار است.

جمع بندی

گیاه شنگ، با خواص دارویی و غذایی فراوان، یکی از گیاهان خودروی محبوب در طب سنتی ایران است. این گیاه در درمان زخم‌ها، مشکلات گوارشی و ریوی به کار می‌رود و همچنین به عنوان یک ماده غذایی مغذی در آشپزی سنتی ایران، به خصوص در تهیه آش و شنگ‌پلو، استفاده می‌شود. افزایش آگاهی نسبت به فواید این گیاه می‌تواند به بهبود سلامت عمومی کمک کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است