Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@11:16:45 GMT

۴۰ درصد اشتغال استان اردبیل در بخش صنایع کوچک است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۵۲۸۶

۴۰ درصد اشتغال استان اردبیل در بخش صنایع کوچک است

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت: در حال حاضر ۹۲ درصد صنایع استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند که ۴۰ درصد اشتغال در استان در این بخش است. ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ استانها اردیبل نظرات

علی نظری شیخ‌احمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 92 درصد صنایع استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند که 40 درصد اشتغال در استان در این بخش بوده و در این حوزه می‌توان فرصت‌های بالایی برای اشتغال ایجاد کرده و زمینه‌ساز رفع مشکلات در حوزه بیکاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش تعداد شهرک‌های صنعتی در استان اردبیل خبر داد و افزود: به منظور ساماندهی مشاغل روستایی و نیز تثبیت جمعیت استان 10 ناحیه صنعتی جدید در اردبیل ایجاد شده و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که راه‌اندازی این شهرک‌ها و نواحی زمینه‌ساز توسعه اشتغال و تولیدات صنعتی در استان می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه صنایع کوچک ظرفیت اشتغالزایی بالایی دارند متقاضی و سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی این صنایع نیز بالا بوده که باید تلاش و جدیت بر این باشد تا با تسهیل در راه‌اندازی این صنایع زمینه برای آغاز فعالیت آنها فراهم شده و این امر زمینه‌ساز توسعه اشتغال در منطقه شود.

نظری شیخ‌احمد با اشاره به فعالیت 23 شهرک و ناحیه صنعتی تصریح کرد: در تمامی این نواحی و شهرک‌ها زیرساخت‌های لازم برای توسعه ایجاد شده و تلاش می‌کنیم با حمایت از واحدها در این نواحی زمینه برای رونق فعالیت‌های آنها را فراهم آوریم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به فعالیت 80 درصد واحدهای تولیدی ایجاد شده در استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اظهار کرد: تاکنون قرارداد سرمایه‌گذاری  یک هزار و 177 واحد در شهرک‌های صنعتی استان به امضا رسیده که از این تعداد 628 مورد راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به مهاجرت اهالی استان اردبیل از منطقه به دلایل اقتصادی بیان کرد: در 10 سال اخیر 100 هزار نفر از مردم استان اردبیل این منطقه را به دلیل تامین نشدن نیازها و منابع اقتصادی ترک کرده‌‌‌اند در صورتی که می‌توان با توسعه کسب و کار زمینه برای جلوگیری از این مهم را فراهم آورد.

انتهای پیام/ ت

R41374/P1336/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۵ در اهواز+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیداحمد موالی زاده با اشاره به برگزاری نشست بررسی موضوع راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۵ در اهواز گفت: همچنین راه اندازی مجموعه پارک و پردیس علم و فناوری استان خوزستان در مجاورت این شهرک مورد بررسی قرار گرفت.


وی افزود: در این نشست، مصوبه‌های خوبی داشتیم که امیدواریم به زودی اجرایی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۵ در اهواز+فیلم
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان
  • صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک
  • نانو حباب‌ها معجزه‌ای کوچک در صنعت لبنیات
  • ۴۲ درصد تسهیلات اشتغال به فارغ‌التحصیلان بیکار اعطا می‌شود