Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم به‌کارگیری تمامی امکانات شهرستان اهر در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تأکید کرد. ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، زاهد محمودی در آخرین جلسه هماهنگی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران اظهار داشت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران بزرگ‌ترین رویداد در سطح منطقه و استان به شمار می‌رود و آغاز این جشنواره در عید سعید قربان و خاتمه آن در هفته دولت اهمیت جشنواره را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم به‌کارگیری تمامی امکانات شهرستان اهر در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تأکید کرد، افزود: همه دستگاه‌ها بر این تلاش باشند تا جشنواره اتر کوتاه ارسباران نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر باشد.

178 به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران واصل شد

مهدی زارعی در آخرین جلسه هماهنگی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران بابیان اینکه تاکنون بیش از 175 اثر از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه ارسال‌شده است، اظهار داشت: آثار هنرمندان هنرهای نمایشی تئاتر از 30 استان و 52 شهرستان به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران واصل‌شده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد گروه‌های شرکت‌کننده در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از شهرستان اهر 7 اثر است و حال آثار رسیده به دبیرخانه مورد بازبینی شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش انجام می‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر ادامه داد: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از 31 مردادماه در شهرستان اهر آغاز و 3 شهریورماه با برگزاری آیین اختتامیه در سالن میرزا جعفر قراجه داغی و معرفی آثار برگزیده خاتمه می‌یابد.

زارعی اضافه کرد: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با آن‌که گفته می‌شود بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری استان آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود بنا بر تأکیدات قبلی لازم است تا در جهت تداوم این جشنواره، شورای اسلامی شهر اهر با تصویب تخصیص بخشی از بودجه فرهنگی شهرداری به این جشنواره کمک بسیاری می‌تواند کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه پذیرش میهمان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از سی‌ام مردادماه در شهرستان اهر آغاز می‌شود، گفت: به لحاظ مسافتی که قرار است میهمانان برای حضور در جشنواره طی می‌کنند برخی از میهمانان سی‌ام مردادماه حضور می‌یابند و در این راستا لازم است تا مقدمات پذیرش را پیش از حضور آن‌ها آماده کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با ذکر اینکه طبق برآور هزینه‌ای که شده این جشنواره در حدود 200 میلیون تومان هزینه دارد، خاطرنشان کرد: تنها هزینه ورودیه گروه‌های نمایشی، جوایز، هزینه هیأت داوران، حق‌الزحمه اجرا نزدیک به 150 میلیون تومان هزینه در بر دارد و از این میزان هزینه کرد وزارت ارشاد و اداره‌کل ارشاد استان 50 میلیون تومان را تأمین می‌کنند.

جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران آبروی اهر است

صمد علی‌اکبرزاده اهری، رئیس شورای اسلامی شهر اهر در این جلسه با تأکید بر اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تنها متعلق به یک نفر یا گروه خاصی نیست بلکه متعلق به مردم و آبروی شهرستان اهر است، اظهار داشت: برای تخصیص اعتبار سالانه به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نیاز به همفکری با سایر اعضای شورا داریم البته همه اعضای شورا راغب به حمایت از این جشنواره هستند.

وی افزود: نیازی نداریم هر بار از وضعیت نسبتاً بحرانی مالی شهرداری اهر بگوییم و عوامل را دلسرد کنیم ولی حقیقت این است که منابع مالی شهرداری اهر تعریف چندانی ندارد در حالی که مدیریت فعلی میراث دار بدهی‌ها کلان شهرداری اهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران منتی بر کسی ندارد و هر کس برای این جشنواره قدمی بردارد برای منطقه خدمتی کرده است، ادامه داد: برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این جشنواره برای همه سربلندی می‌آورد.

علاقه‌مند به ایفای نقشی پررنگ در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران هستیم

کمال امید، شهردار اهر نیز در این جلسه بابیان اینکه هرچند شهرداری اهر در فعالیت‌های فرهنگی وظیفه دارد اما خودمان را دست‌کم از متولیان فرهنگ و هنر نمی‌دانیم، اظهار داشت: شهرداری اهر در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌کند و این را منتی نمی‌شماریم بلکه در این خصوص وظیفه‌هایی نیز داریم و هراندازه‌ای بتوانیم در امور فرهنگی کم نمی‌گذاریم.

وی ادامه داد: خواسته قلبی ما این است که بتوانیم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را پررنگ‌تر از سال‌های برگزار شود و تلاش می‌کنیم تا جایی که منابع مالی اجازه می‌دهد و بیش از زمان‌های گذشته برای این جشنواره سنگ تمام بگذاریم.

امید با تأکید بر اینکه اگر قبلاً به تأمین هزینه‌ها متعهد شده‌ایم سعی می‌کنیم تا به تعهداتمان عمل کنیم، گفت: بارها گفته‌ایم علاقه‌مند به مشارکت در رویدادهای فرهنگی و هنری هستیم ولی منابع مالی این امکان را نمی‌دهد این در حالی است هزینه‌های شهرداری اهر در مقایسه با درآمد بسیار بیشتر است.

انتهای پیام/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی

 رسالی احدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی با اشاره به عملکرد ۵ ساله شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در مبارزه با استخراج غیرمجاز رمز ارز اظهار کرد: کارشناسان این شرکت با شیوه‌ها و بررسی‌های فنی و غیرفنی در شهرستان‌های حوزه فعالیت خود توانستند حدود ۶ هزار دستگاه تولید رمز ارز غیرمجاز را شناسایی، کشف و ضبط کنند.

وی افزود: تولید غیرمجاز رمز ارز در هر بخشی به ویژه در بخش صنعتی و خانگی به عنوان یک تهدید برای شبکه برق محسوب شده و ما برای مقابله با این تهدید نیاز به همکاری ارزشمند آحاد جامعه داریم تا در تامین مطمئن انرژی برق شهروندان عزیز کمک حال خادمان خود در صنعت برق و به ویژه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی باشیم.

رسالی احدی با اشاره به رسیدگی ویژه و سریع مراجع قضایی استان و شهرستان‌ها به پرونده‌های این پدیده غیرقانونی و خدمات نیرو‌های انتظامی و امنیتی استان در کشف و مبارزه با استخراج رمز ارز غیرمجاز ادامه داد: این تعداد ماینر از ۵۳۰ نقطه استان شامل شهرها، روستا‌ها و واحد‌های خدماتی و تولیدی کشف شده و با تشکیل صد‌ها پرونده تحویل مقامات محترم قضایی استان در شهرستان‌های مختلف تحت پوشش شده است.

وی با اشاره به آخرین اقدام این شرکت در شناسایی دستگاه‌های غیرمجاز ماینر گفت: کارشناسان این شرکت در فروردین ماه امسال تعداد چهار دستگاه در روستای درویش بقال شهرستان شبستر، تعداد چهار دستگاه در بخش کشکسرای مرند و تعداد ۲ دستگاه در شهرستان مراغه را کشف و ضبط کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند