Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند امروز سه شنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور دکتر سورنا ستاری‌فر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در استانداری کرمانشاه برگزار شد یکی از ثروت های عظیم و ارزشمند استان کرمانشاه را نیروی انسانی دانست و اظهار داشت: بخشی از این سرمایه ها تحت عنوان نخبگان در عرصه اقتصاد مقاومتی به دنبال حرکت جهشی دانش بنیان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه افزود: نخبگان مشکلات عمده ای را پیش رو دارند و برای موفقیت بیشتر نیازمند حمایت هستند اگر چه حمایت‌هایی از آنها صورت می گیرد، اما کافی نیست.

بازوند به بروکراسی سنگینی که در سیستم بانکی وجود دارد اشاره و خاطرنشان کرد: این روند و ضوابط غیراداری تبدیل به یک مانع برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان تبدبل شده که باید این مشکلات را حل و فصل کنیم تا نخبگان به شکوفایی برسند.

وی در ادامه با اشاره به ۲۴ رویکرد اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین این رویکردها که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی برساند اقتصاد دانش‌بنیان است که می تواند عقب ماندگی های اقتصادی را در کشور جبران کند.

مدیر ارشد استان یادآور شد: اگر دانشگاه‌ها در توسعه استان نقش ایفا نکنند هزینه توسعه گران تمام می‌شود بنابراین لازم است دانشگاه‌ها با کمک بخش خصوصی به این عرصه وارد شوند.

وی با بیان اینکه حضور دانشگاه در کنار بخش خصوصی موجب دلگرمی بیشتر این بخش می شود، گفت: دانشگاه باید بتواند موانع سر راه بخش خصوصی را حتی اگر در دل دولت باشد شناسایی کنند و برای حل آنها راهکار ارائه دهند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از پیشرفت‌ها طی چهار ماهه ابتدای امسال پرداخت و افزود: با کمک مدیران توانستیم طی این مدت نرخ بیکاری را که رو به افزایش بود متوقف و حتی آنرا کاهش دهیم.

بازوند به بهبود رتبه کسب و کار نیز اشاره‌ای داشت و افزود: با کمک ستادهای تسهیل و اقتصاد مقاومتی توانستیم از رتبه ۳۱ کشور به رتبه ۲۸ کشوری برسیم که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه با توجه به افزایش نرخ صادرات طی چهار ماهه اول سال‌جاری اظهار داشت: با یک رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال گذشته شاهد رشد بی‌سابقه‌ای بودیم که تسهیل‌گری در بحث صادرات و مرزها از مهم ترین عوامل این رشد محسوب می شود.

استاندار کرمانشاه از تخصیص اعتبار عمرانی مناطق زلزله زده نیز سخن گفت و تصریح کرد: هرچند وضعیت مالی کشور مناسب نیست ولی در این شرایط دولت ۱۳۰ میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده دستگاه‌ها تخصیص داده است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرچه سریعتر این موافقت‌نامه‌ها را با ادارات و مجموعه‌های مربوطه مبادله کند.

بازوند همچنین به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: مدیران باید تمام توان اقدامات انقلاب را برای مردم به خصوص نسل جوان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه میزهای مدیریتی باید به مردم منفعت برساند تاکید کرد: مدیران باید در ملاقاتهای عمومی که با مردم دارند تکریم ارباب رجوع را در نظر بگیرند و در این زمینه تسهیل گری کنند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

کد خبر 4374740

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر سیستم بانکی شرکت های دانش بنیان مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه احتکار یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضرورت یک نگاه فعال و آینده ساز حرکت برپایه مدیریت چشم انداز است که برشناخت وضع موجود و عوامل آن تحلیل محیط ملی و بین المللی و سرانجام ترسیم چشم انداز مطلوب متکی است.

با این حساب یکی از پیش نیاز‌های رشد و توسعه کشور توسعه بخش کشاورزی است و چنانچه در ترسیم اهداف اجرایی و عملیاتی از سوی متولیان چنین باوری بوجود نیاید امکان تحقق توسعه همه جانبه اقتصادی اجتماعی فرهنگی بوجود نخواهد آمد. 

از این رو آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در حالی ابلاغ شده که تکیه بیشتر بر اماکن کاری کشاورزی مانند مزارع، گلخانه‌ها، حوضچه‌های شیلاتی، پایلوت ها، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های رشد بجای دفاتر کاری، استفاده شود و برای ارایه خدمات به منظور رشد واحدها، از ظرفیت پیمان مشارکت با واحد فناور استفاده شود.

تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است

در همین رابطه سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر تلاش‌های انجام شده بر تقویت ارتباط مستقیم با کشاورزان گفت: همچنین تقویمی برای مراجعه کارشناسان به مراکز دهستان‌ها برای آموزش کشاورزان تبیین شده است و تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است و سابق بر این نیز این موضوع نیز کارشناسان ما به کشاورزان مراجعه می‌کرده اند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: ما در حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در بخش کشاورزی داریم و در تلاش هستیم با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری این مورد را توسعه دهیم. همچنین در تلاش هستیم تا دهکده‌های فناوری را به سایر استان‌ها گسترش دهیم و تعداد شرکت‌های دانش بنیان دخیل در بخش کشاورزی را به هزار شرکت افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد
  • شهرک‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان اقتصادی در بوشهر ایجاد شود
  • طرح های دانش بنیان حمایت می شوند
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه سمنان