Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@08:18:03 GMT

نوعروسان بوشهری هدیه دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۵۶۷۰

وی بیان کرد: تأمین جهیزیه و پرداخت کمک هزینه ازدواج به فرزندان مددجو یکی از فعالیت‌های اصلی این نهاد است که هرساله به منظور تحکیم بنیان خانواده‌ها و ترویج ازدواج آسان بین مددجویان، این کمک هزینه ازدواج و جهیزیه برای فرزندان مددجو در شرف ازدواج تأمین می‌شود.

لطفی با اشاره به بسته‌های حمایتی کمیته امداد برای ازدواج دختران و پسران مددجو بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۸۰ میلیون تومان در زمینه کمک به امر ازدواج جوانان تحت حمایت به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حداقل سرانه خرید جهیزیه نوعروسان را سه میلیون تومان و سرانه کمک هزینه ازدواج عروس و داماد را هر کدام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر به مناسبت گرامی داشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اعلام کرد: کلیه نوعروسان تحت حمایتی که تاریخ عقد آنان ۲۲ مرداد ۱۳۹۷، مصادف با سالروز ازدواج دختر نبی اکرم باشد، علاوه بر پرداخت قانونی جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، یک میلیون تومان هدیه دریافت می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده هزینه ثبت واقعه ازدواج در این روز برای عروس و دامادان این نهاد رایگان می‌باشد.

لطفی خاطر نشان کرد: درسال گذشته دو هزار و ۳۵۷ فقره جهیزیه نو عروس و هدیه داماد به ارزش پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فرزندان مددجویان پرداخت شده که دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن توسط مردم و خیران نیکوکار هم استانی جمع آوری شده است.

وی افزود: جهیزیه‌های اهدا شده شامل کالاهای ضروری زندگی از قبیل یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، سرویس آشپزخانه و فرش بوده که همگی تولید داخل بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از افزایش نرخ رشد ازدواج در بین جوانان تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و گفت: در ماه‌های باقی مانده سال یکهزار و ۵۰۰ فقره کمک ازدواج، به جوانان تحت حمایت به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر تأمین جهیزیه و کمک هزینه ازدواج مددجویان، خدماتی نظیر آموزش و مشاوره قبل و پس ازازدواج، پرداخت تسهیلات کم بهره اشتغال، ساخت مسکن و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان برای این دسته از مددجویان نیز ارائه می‌شود.

مهر

                  

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣

بانک مرکزی بند‌های مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

پرداخت وام ازدواج با یک ضامن​

پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

او افزود: این که بانک مطرح می‌کند دو ضامن برای تسهیلات قرض‌الحسنه نیاز است موارد استثنایی است که توجیهاتی مانند این دارد که گاهی ضامن اول که فرد معرفی می‌کند توان بازپرداخت ضعیفی دارد که در اینجا ممکن است بانک‌ها برخلاف مصوبه بانک مرکزی اعلام کنند که متقاضی یک نفر دیگر را هم معرفی کند تا دو نفر ضامن شوند.

در همین راستا و با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ هم روز گذشته اعلام شد: در رابطه با تسهیلات ازدواج پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

امکان گزارش دهی تخلفات حوزه تسهیلات ازدواج فراهم است

بانک مرکزی هم اعلام کرده است: مردم می‌توانند هر گونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند که از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

گفتنی است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دوبار پرداخت نمی‌شود و هر فرد تنها یکبار می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند.

منبع: خبر آنلاین

tags # وام ازدواج سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ۲۹۰ سری جهیزیه در خاش توزیع شد
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • تهیه جهیزیه، هدیه خیران یزدی به زوج‌های جوان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سمنان
  • اهدای ۱۴۴ جهیزیه ایرانی به نوعروسان یزدی
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور در خراسان جنوبی
  • ۸ هزار و ۳۰۱ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج
  • قزوینی‌ها ۵۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
  • دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری