Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@04:35:52 GMT

موضوعات استانی در مطبوعات خراسان جنوبی اولویت دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۵۹۷۲

موضوعات استانی در مطبوعات خراسان جنوبی اولویت دارد

به گزارش ایرنا ناصر نبی زاده روز سه شنبه در نشست مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با مدیران و اصحاب رسانه استان افزود: خوشبختانه نگاه حوزه رسانه ها در خراسان جنوبی به توسعه متوازن استان است.
وی گرایش مردم خراسان جنوبی به مطبوعات استانی را مطلوب دانست و گفت: رسانه های محلی در این استان نسبت به برخی رسانه های ملی از اشتراک بیشتر یا توجه بیشتر برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: خانه مطبوعات استان ضعف ها و آسیب هایی ممکن است داشته باشد که باید با یاری همه مسئولان مربوط این ضعف ها رفع شود اما تشکلی است که برای حمایت لازم از حوزه اصحاب رسانه تشکیل شده است.
وی افزود: بدو تاسیس استان 11 نشریه دارای مجوز در خراسان جنوبی فعال بود که اکنون این تعداد به 109 نشریه افزایش یافته است.
نبی زاده اظهار داشت: این نشریات شامل 6 روزنامه، 13 هفته نامه، 10 دوهفته نامه، 24 ماهنامه، سه دوماهنامه، 23 فصلنامه، هشت دوفصلنامه و 22 پایگاه خبری است.
وی گفت: همه شهرستان های استان جز خوسف دارای نشریه است که در شهرستان خوسف هم درخواخستی برای ایجاد نشریه دریافت کردیم.
وی افزود: 41 سرپرستی نشریات سراسری و سرپرستی خبرگزاری ها در استان فعال است و 270 نفر عضو خانه مطبوعات هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: 3 هزار سهمیه بیمه پایه برای خبرنگاران در کشور بوده که تمام شده و از نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم دوباره گشایشی در حوزه تعداد سهمیه های بیمه پایه ایجاد شود.
وی بیان کرد: این استان به لحاظ مطبوعاتی در سطح کشور رتبه خوبی دارد و اگر سهیمه بیمه بر پایه میزان قرار گیرد امکان بیشتری به استان در حوزه سهیمه بیمه پایه تعلق خواهد گرفت.
نبی زاده افزود: خراسان جنوبی به عنوان استانی کم برخوردار باید در زمینه پرداخت یارانه به رسانه ها به طور ویژه دیده شود.
وی اظهار داشت: مسائل معیشتی، رفاهی، حرفه ای و رونق بخشی و جایگاه خبرنگاری از مطالبات اصحاب رسانه استان است که از نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی تقاضای توجه ویژه به این موارد را داریم.
نمایندگان رسانه های مختلف خراسان جنوبی نیز در حضور چهار نماینده استان در مجلس شورای اسلامی دیدگاه ها و پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات صنفی و ارتقای حوزه رسانه مطرح کردند.
این نشست در پی دیدار اخیر اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به مناسبت روز خبرنگار، به منظور طرح مطالبات خبرنگاران و پیگیری آنها از سوی نمایندگان استان برگزار شد.
7559*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام جمعه خراسان جنوبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات نماینده ولی فقیه رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ارتقای توانمندی بانوان در حوزه جهاد تبیین

سارا طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سال جاری و در حوزه بانوان اظهار کرد: ناظر به مسائل پیش روی انقلاب یکی از محورهای مهمی که در سال جاری دنبال می‌کنیم موضوع روایت پیشرفت است و خانم‌ها باید وارد این جهاد امروز شده تا افق مورد نظر مقام معظم رهبری را محقق کنند.

وی افزود: یکی از مسیرهایی که کمک می‌کند تا بتوانیم در برابر دشمن پیروز شویم این است که بانوان بتوانند پیشرفت‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف از جمله در عرصه زنان را به طور صحیح و جذاب برای جامعه روایت کنند.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دیگر ما در سال جدید در حوزه افزایش جمعیت است، تصریح کرد: ارتقا و توانمندسازی بانوان در مأموریت کلان سازمان تبلیغات یعنی جهاد تبیین باید عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که گفتمان سازی الگوی سوم را رقم بزنیم، ادامه داد: باید هویت زن ایرانی را به حل مسائل کلان انقلاب اسلامی مخصوصاً مأموریت‌های ویژه بانوان در انقلاب گره بزنیم.

طالبی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما در سازمان تبلیغات اسلامی جهاد تبیین است، ادامه داد: تولید محتواهای مناسب برای بانوان و تربیت کنشگر در این حوزه در اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی تاکید کرد: ما علاوه بر اینکه باید گفتمان تولید روایت در عرصه هویت دهی به زنان و دختران جوان را ارتقا دهیم، باید بتوانیم توان رسانه‌ای استان‌های مختلف را نیز ارتقا دهیم.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: یکی از اقدامات ما طراحی رویدادهایی است که در آن میدان جهاد تبیین بانوان طراحی شده و ارتقا توانمندی بانوان در این رویدادها در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: تبلیغات اسلامی قزوین در حوزه دختران نوجوان با اجرای طرح ابتکاری همچون شیرین بیان و دختران حاج قاسم در بین استان‌های دیگر پیش رو بوده و استان‌های دیگر باید از استان قزوین الگو بگیرند.

کد خبر 6084073

دیگر خبرها

  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • تلاش برای ارتقای توانمندی بانوان در حوزه جهاد تبیین