Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل اتحادیه عرب به جای محکوم کردن جنایت وحشیانه عربستان در صعده، به طرح اتهاماتی بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت. ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار با عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در قاهره مدعی شد که ایران از طریق ایجاد هرج و مرج و اختلاف افکنی در یمن یا تهدید حمل و نقل دریایی در دریای سرخ که یکی از مهمترین گذرگاه‌های آبی بین‌المللی به شمار می‌رود، در امور یمن دخالت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: دخالت‌های ایران تهدیدی خطرناک برای امنیت ملی عربی است.

محمود عفیفی سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب نیز با متهم کردن ایران به بر هم زدن ثبات یمن،گفت که در این دیدار درباره ابعاد مختلف بحران  یمن بحث و تبادل نظر شد.

وی مدعی شد که ایران از شبه نظامیان کودتاچی در یمن حمایت کرده و به قاچاق سلاح برای حوثی‌ها ادامه می‌دهد.

اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب در حالی مطرح شده که دولت قانونی یمن بارها هرگونه دخالت ایران در امور این کشور و یا قاچاق سلاح از سوی ایران برای نیروهای یمنی را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

R36348/P36447/S8,90,95/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاورمیانه در لبه پرتگاه است

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه به رادیو اسپانیایی «اوندا سرو» (Onda Cero) با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا گفت: ما بر روی لبه یک پرتگاهیم و باید از آن دوری کنیم.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: ما باید روی ترمز بزنیم و دنده را عوض کنیم!

بورل گفت، انتظار حمله‌ای از سوی رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات ایران را دارد، اما امیدوار است که این مساله به تنش بیشتر منجر نشود.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین ادامه داد، یک اختلاف‌نظر فاحش در داخل ائتلاف جناح راستی اسرائیل بین افراط‌گرایان حامی اقدام تلافی‌جویانه خشن و یک فراکسیون میانه‌روتر و معقول وجود دارد.

یکشنبه روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از جمله شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

سپاه در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس‌جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • دیدار رئیس جمهور با مردم استان سمنان/ مصوبات سفر اول اجرایی شد
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • تصاویری از روز شلوغ حسن روحانی/سیاسیون به دیدار رئیس جمهور سابق رفتند /از ظریف، واعظی، نوبخت و زنگه تا مهدی و محسن هاشمی، ابتکار و ...
  • عکس| اتهام جدید به کریستیانو رونالدو در عربستان
  • اطلاعات دقیقی از دستگیری عضو شورای شهر رشت نداریم
  • دیدار ایلان ماسک و رئیس جمهور آرژانتین با محوریت فناوری
  • (عکس) اتهام جدید به کریستیانو رونالدو در عربستان