Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@15:01:38 GMT

تناقض‌گویی‌های غیر کاربردی آقای رییس

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۶۱۴۸

تناقض‌گویی‌های غیر کاربردی آقای رییس

از عمل نکردن به مصوبه دولت در خصوص انحلال یا واگذاری برخی واحدهای دانشگاه علمی کاربردی تا تلاش برای ادغام این دانشگاه با امثال دانشگاه فنی حرفه‌ای، با بالاگرفتن انتقادات، ظاهرا مدیران این مجموعه مجاب به پاسخگویی شده‌اند، اما پاسخ ها چیزی جز افزودن بر ابهامات نیست.

به گزارش «عصرخبر»، در شرایطی که اخبار ناخوشایندی در خصوص دانشگاه جامع علمی کاربردی منتشر می‌شود و گزارش‌ها حکایت از تلاش مدیران این دانشگاه برای ادغام آن با برخی دانشگاه های دیگر دارد، رئیس این مجموعه گفت‌وگویی با یکی از خبرگزاری‌ها انجام داده که به جای پاسخ دادن به ابهامات، بر آنها افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر محمدحسین امید در گفت‌وگو با ایرنا سعی کرده به ابهامات مطرح شده پیرامون این دانشگاه پاسخ مناسبی دهد، با این حال خواسته یا ناخواسته موارد متناقضی را مطرح کرده که بسیار قابل تامل به نظر می‌رسند. هم قابل تامل و هم تا حدودی عجیب.

به عنوان مثال، امید در واکنش به خبر منتشر شده مبنی بر ادغام و تجمیع دانشگاه علمی کاربردی با برخی دانشگاه‌ها گفته: «ادغام این دانشگاه با پیام نور محال است و هیچ گاه مطرح نبوده؛ دانشگاه پیام نور، دانشگاهی نظری و از راه دور است، دانشجو در این محیط حضور ندارد. از این رو همکاری این دو مجموعه غیرممکن است چه رسد به ادغام و تجمیع. در گذشته صحبت از همکاری و تجمیع سیاست های کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی با دانشگاه فنی حرفه ای مطرح بود اما پیام نور کاملا با این موضوع متفاوت است.»

بر این اساس مشخص می‌شود که بحث ادغام مطرح است، اما آن گونه که امید مدعی‌ست، نه با دانشگاه پیام نور، که با دانشگاه فنی حرفه ای. نوعی تایید ضمنی اخبار و گزارش های منتشر شده در خصوص ادغام این دانشگاه، آن هم در شرایطی که معلوم نیست این ادغام از چه مجرایی پی گرفته می‌شود و آیا قانونی هست یا خیر، به ویژه زمانی که می‌دانیم امید از دولت ماموریت یافته تا دانشگاه علمی کاربردی را کوچک کند، نه ادغام که در صورت تحقق، بزرگ شدن آن خواهد بود.

از این عجیب‌تر آنجاست که می‌بینیم امید با ندید گرفتن ماموریت ویژه‌اش برای انحلال یا واگذاری واحدهای دولتی دانشگاه علمی کاربردی، می‌گوید: «به دنبال تبدیل مراکز علمی کاربردی کوچک به دانشکده‌های علمی کاربردی هستیم. به عبارتی از تجمیع و کنار هم قرار گرفتن این مراکز، دانشکده های علمی کاربردی تاسیس می‌شود که سطح و اثرگذاری بالاتری خواهند داشت.»
اظهار نظری که اگر نگوییم به صراحت برخلاف مصوبه دولت و ماموریت ویژه امید در این دانشگاه است، متناقض به نظر می‌رسد چراکه راهکاری در جهت گسترش این دانشگاه به نظر می‌رسد، نه کوچک کردن آن که هدف دولت است. تصمیمی که اتخاذ آن بدون اجرایی شدن مصوبه انحلال و واگذاری برخی واحدها، عجیب تر جلوه می‌کند.

به این موارد عجیب، برگزاری آزمون های استخدامی این دانشگاه برای جذب هیات علمی را هم می‌توان افزود که نشان از تلاش مدیران دانشگاه علمی کاربری برای گسترش فعالیت این مجموعه دارد، در شرایطی که می‌دانیم دولت دورنمای متفاوتی برای این مجموعه ترسیم نموده است. اما نظر دکتر امید در این باره چیست؟ بخوانید تا بیشتر متعجب شوید.

او در این باره به ایرنا می‌گوید: «ما هیات علمی و تولیدات علمی مستقل نداریم. مراکز علمی کاربردی ما از مدرسان آزاد استفاده می‌کنند... اما جذب هیات علمی در دستور کار قرار گرفته است. در گذشته مدرسان دانشگاه بدون بررسی های دقیق و کارشناسانه در سطح علمی جذب می شدند اما از سال گذشته تاکنون فراخوان جذب هیات علمی داده شده و در شهریور ماه امسال نیز فراخوان داده می شود.»

آزمونی که سال گذشته برگزار شد و به ادعای رسانه ها اشکالات زیادی متوجه آن، به ویژه نتایجش بود اما ظاهرا قرار بر تکرار آن در سال جاری‌ست. آزمونی که بعید است هدف برگزار کنندگانش، واگذاری و انحلال برخی واحدها باشد اما هر ساله یکبار برگزار شود و به جذب شماری از افراد برای تدریس در واحدها منجر شود. آن هم برخلاف رویه فعلی و مسبوق به سابقه دانشگاه علمی کاربردی که هیات علمی مستقلی نداشت!

تناقض هایی متعدد که خواننده را مجاب می‌کند هدف امید و همکارانش، توسعه دانشگاه علمی کاربردی است، نه کوچک سازی آن. توسعه ای که با جذب هیات علمی و پی گرفتن طرح هایی مانند ادغام دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی حرفه ای پی گرفته می‌شود، هرچند ظاهرا کد رشته های این دانشگاه کاهش یافته است. کاهشی که البته با اجرای مصوبه دولت فرسخ ها فاصله دارد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر بیگی مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان در نشست خبری اظهار کرد: سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» به مناسبت عید سعید غدیر خم چهارم تیرماه سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته‌های سیاسی، اقتصاد، مدنی و حقوق، فرهنگی و اجتماعی، روانشناسی، زن و خانواده و جهاد و مقاومت، افزود: کارگروه‌های علمی هرکدام از کمیته‌ها راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند، همچنین پیش‌نشست‌هایی در راستای برگزاری این کنگره در دانشگاه و حوزه علمیه اصفهان و برخی دانشگاه‌ها داشته‌ایم که آثار و نتایج امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است.

مدیر مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان از راه‌اندازی قرارگاه نهج‌البلاغه در آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد و افزود: تاکنون برای حدود یک‌هزار معلم استان اصفهان و ۴۰۰ استاد دانشگاه دوره‌های آشنایی با نهج‌البلاغه یا کارگاه آموزشی برگزار کرده‌ایم، همچنین ۸۰ رابط از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف معرفی شده‌اند و جلساتی با آنها برگزار شده است.

بیگی متذکر شد: دو بخش ویژه دانش‌آموزی و علمی در کنگره پیش‌بینی شده که تاکنون ۸۰۰ اثر در بخش دانش‌آموزی و ۲۸۰ مقاله در بخش علمی از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این کنگره رسیده که این مقالات به «۱۲۰ زبانِ زنده دنیا» ترجمه شده و در اختیار محققان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با عنوان «نهج‌البلاغه و زیست شرافتمندانه» به مناسبت عید غدیر چهارم تیرماه سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس نظر‌سنجی‌های انجام شده کمتر از ۱۰ درصد از عموم مردم یا حتی جامعه نخبگانی ما با این کتاب انسان‌ساز آشنایی لازم را دارند و باید سعی‌مان بر این باشد که با مبحث مخاطب‌شناسی و تولید محتوای مناسب برای عموم مردم، مقدمات لازم برای انس بیشتر همگانی و جاری و ساری شدن تعالیم این کتاب در زندگی عادی عموم، مهیا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظلم خواهی کارکنان ادغامی بانک سپه
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • نسخه دسکتاپ مرورگر کروم به جمینای مجهز می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت