Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری امروز سه‌شنبه در شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: ایران در زمینه ذخایر نفت و گاز رتبه‌های چهارم و سوم جهان را در اختیار دارد، اما کجای کار اشتباه است که با این وضعیت هجدهمین اقتصاد دنیا شده و سح رفاه مردم در این سطح است.

وی افزود: این یک اصل اقتصادی است که هیچ کشوری در جهان بر پایه منابع و ذخایر زیرزمینی رشد و توسعه نمی‌یابد و با اقتصاد نفتی وضعیت فعلی کشور تغییری نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر ضرورت بها دادن به اقتصاد دانش‌بنیان در کشور تصریح کرد: اینکه فکر کنیم با پول می‌توان تکنولوژی و دانش را خرید یک تفکر اشتباه است که بر پایه اقتصاد نفتی شکل گرفته است.

ستاری با تصریح اینکه دانش و تکنولوژی خریدنی نیست بلکه یادگرفتنی است، گفت: برای رشداقتصاد دانش‌بنیان باید بستر لازم ایجاد شود و این کار جز با کنار گذاشتن پایه‌های فکری فعلی و ایجاد یک زیست‌بوم جدید در این زمینه امکان‌پذیر نیست.

وی تغییر سیستم فکری جامعه که بر مبنای اقتصاد نفتی شکل گرفته را برای تحقق این امر ضروری دانست و تاکید کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند این زیست بوم را ایجاد کند و سیستم را تغییر دهد و برای این کار تمام دستگاه ها و مردم باید همکاری و بستر را برای فعالیت شرکت‌های داش‌بنیان فراهم کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان توسعه پارک‌های علم و فناوری، صندوق‌های خطرپذیر و شتاب‌دهنده را از جمله زیرساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و هزاران استارتاپ در کشور فعال است که در سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند.

ستاری از فروش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی محصولات نانو در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد:  در حال حاضر از نظر مقالات حوزه نانو در رتبه چهارم جهان قرار داریم.

وی همچنین در خصوص آمار مطرح شده در مورد مهاجرت نخبگان کشور نیز بیان داشت: ما در زمینه مهاجرت عدد بالایی در رتبه‌بندی جهانی نداریم و آمارهای منتشره شایعه‌ای بیش نیست.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در حال حاضر با وجود ۴.۵ میلیون دانشجو در کشور تنها ۴۸ هزار دانشجو در خارج از کشور تحصیل می کنند و این یعنی یک درصد کل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور تحصیل می کنند، درحالیکه نرم جهانی این میزان سه درصد است.

ستاری به سیاست‌های کشور در زمینه جذب نخبگان خارج‌نشین اشاره کرد و گفت:  از ۲ سال قبل طرح جذب دانشجویان خارج از کشور شروع شده و طی این مدت بیش از یک هزار و ۱۰۰ نخبه به کشور بازگشتند که ۸۰ درصد آنها در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کرده اند.

کد خبر 4374781

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر سورنا ستاری کرمانشاه مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز بیرجند احتکار خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال از ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

وی در خصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

کد خبر 739575

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری ها با ایرانیان مقیم خارج
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • ۳ رویکرد تحولی در زیرساخت‌های فرهنگی برای تحقق جهش تولید
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • هشدار ورود لباس مبدل‌های دانش‌بنیانی به اقتصاد کشور