Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نخست وزير مالزي با انتقاد از سياست‌هاي تنش‌زاي عربستان در منطقه، اعلام کرد: کشورش در حملات رژيم سعودي به يمن شرکت نخواهد کرد.
به گزارش پارس‌تودي؛ «ماهاتير محمد» نخست وزير مالزي روز سه‌شنبه گفت: در مسئله خاورميانه موضعي بي‌طرفانه اتخاذ خواهد کرد و در درگيري‌هاي منطقه شرکت نخواهد داشت.
وي با اشاره به حملات هوايي ائتلاف عربستان به يمن و درگيري رياض و قطر تصريح کرد: اتهام کمک به هيچ نوع تجاوزگري به مالزي وارد نيست، زيرا کشورش در هيچ جنگ خارجي مشارکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خروج مالزي از ائتلاف نظامي عربستان در جنگ يمن شکست ديگري براي حکام سعودي محسوب مي‌شود.
انتقاد «ماهاتير محمد» از سياست‌هاي جنگ‌افروزانه عربستان در منطقه درحالي است که وزارت دفاع مالزي اخيرا در بيانيه‌اي اعلام کرد، فعاليت پروژه مرکز صلح ملک سلمان که 14 ماه پيش در دوره نخست وزيري «نجيب رزاق» در کوالالامپور فعال شده بود، لغو شده است و دفتر اين مرکز نيز به زودي بسته خواهد شد.
در واقع با تغيير دولت در مالزي، عربستان و وهابيون يکي از پايگاه‌هاي خود را در منطقه جنوب شرق آسيا از دست داده‌اند.
رابطه بسيار خوب دولتمردان گذشته مالزي با حکام عربستان فرصت و زمينه بسيار خوبي را براي توسعه نفوذ وهابيون در مالزي فراهم کرده بود که بارها محافل مذهبي اين کشور در مورد پيامدهاي آن از جمله گسترش افراط گرايي در مالزي هشدار داده بودند.
با پيروزي ائتلاف اميد به رهبري «ماهاتير محمد» نخست وزير مالزي، عربستان شکست سنگيني را از مردم مالزي متحمل شد.
118/120

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مقاله‌ای به همراهی حکومت اردن با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد؛ سیاست هایی که اخیرا در جریان عملیات وعده صادق و همراهی کامل اردن با صهیونیست ها نمود پیدا کرد.

این مقاله تاکید کرد که ایران به عنوان یکی از دولت‌های متعهد در حمایت از آرمان فلسطین از مدت‌ها پیش در قلب حوادث منطقه قرار گرفته است. همین همراهی و همبستگی باعث شد ایرانی ها اخیرا اقدامی عملی علیه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق انجام دهند که ثابت می‌کند تعهد ایران در حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با صهیونیسم تحت هر شرایطی خدشه ناپذیر است.

رای الیوم می افزاید که در سایه نسل کشی گسترده در نوار غزه پیش بینی می‌شد که جوامع عربی و اسلامی و به ویژه حاکمان آنها مواضع متحدی ضد رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند، اما واقعیت کاملاً مغایر با این پیش‌بینی‌ها بود و برخی از سران عرب به جای دفاع از مظلومان فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رأی الیوم به تلاش‌های دولت‌های متوالی آمریکا شامل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در تشکیل ائتلاف منطقه‌ای اشاره و تاکید کرد که آمریکا هدف علنی از این ائتلاف را مقابله با تهدید ایران اعلام کرده است، اما در واقع هدف اصلی تشکیل آن، حمایت از امنیت اسراییل به عنوان متحد راهبردی آمریکا است. البته با وجود تلاش‌های متعددی که در این عرصه صورت گرفته دسترسی به این هدف بسیار بعید است، چرا که پتانسیل‌های سیاسی و منطقه‌ای اجازه تشکیل آن را نمی‌دهد و برخی دولت‌های منطقه‌ای نظیر ایران و عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که حل اختلافات فیمابین از طریق گفت و گو امکان‌پذیر است نه تشکیل ائتلاف‌های امنیتی که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد می گردد.

کد خبر 6084107

دیگر خبرها

  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • توصیف جالب ایران توسط نخست وزیر پیشین قطر
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان