Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:37:23 GMT

بیش از 85 میلیون دلار کالا از گمرک های فارس صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۶۵۱۳

بیش از 85 میلیون دلار کالا از گمرک های فارس صادر شد

شیراز-ایرنا-مدیر کل گمرک های استان فارس گفت: در چهار ماه امسال 112 هزار و 699تن کالا به ارزش 85 میلیون و 226 هزار و 320 دلار از طریق گمرک های این استان به خارج از کشور صادر شد.

خداداد رحیمی، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 96 از نظر وزنی 59 درصد و از نظر ارزی 27 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در مدت مشابه سال 96 از طریق گمرک های فارس 70 هزار و 911 تن کالا به ارزش 66 میلیون و 861 هزار و 808 دلار به خارج از کشور صادر شد.
او اظهار داشت: بیشترین حجم کالاهای صادر شده در چهار ماه سال 97 محصولاتی از جمله تولیدات لبنی، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، خرما، اوره، سیمان، ماهی، کاشی و سرامیک، فرش و سایر کفپوش ها و مفتول آهنی و فولادی بود.
مدیر کل گمرک های استان فارس افزود: در بین کالاهای صادراتی استان فارس، سیمان به لحاظ وزن و ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 98 درصد و 78 درصد افزایش داشته است که از دلایل آن می توان به افزایش کیفیت محصولات و بازاریابی مناسب تجار و بازرگانان فارس به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.
رحیمی اضافه کرد: این کالاها به 51 کشور از جمله عراق، امارات عربی متحده، افغانستان، قطر، کویت، آلمان، هند، اندونزی، ترکیه و پاکستان صادر شده است.
وی، با اشاره به کاهش وزنی و ارزی میزان واردات کالا از طریق گمرک استان فارس افزود: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال، پنج هزار و 936 تن کالا به ارزش 25 میلیون و 28 هزار و 721 دلار از طریق گمرک استان فارس وارد کشور شده که این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال 96 از نظر وزنی 14درصد و از نظر ارزش دلاری 6درصد کاهش داشته است.
او گفت: در چهار ماه نخست پارسال، 6 هزار و 876 تن کالا به ارزش 26 میلیون و 529 هزار و 233 دلار از طریق گمرک فارس وارد کشور شد.
رحیمی افزود: عمده کشورهایی که کالا از آنها وارد شده شامل چین، امارات متحده عربی، آلمان، ترکیه، لهستان، کره جنوبی، سوئد، پاکستان، آلبانی و ایتالیا است.
6122 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گمرك استان فارس صادرات و واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض گمرکی کالا‌های وارداتی منتشر شد+جدول

گمرک ایران عوارض وارداتی ۲۵ قلم کالا را اعلام کرد که بر اساس آن عوارض دریافتی از هر کیلوگرم گوشت قرمز وارداتی ۲۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، گمرک جمهوری اسلامی ایران عوارض وارداتی ۲۵ قلم کالا از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، خودرو‌های بنزین سود و هیبریدی، وسایل نقلیه، خودرو‌های سواری، اسکن کامیون توسط دستگاه‌های کنترلی و پرتونگاری، سیگار وارداتی، تنباکوی قلیان، لوازم آرایشی، سم آماده کشاورزی، غلات، دانه‌های روغنی، کنجاله، انواع چوب و چای و همچنین انواع بذور کاشتنی را اعلام کرد.

در این ابلاغیه آمده است: پیرو ابلاغیه شماره ۱۴۰۲/۱۸۹۰۸۷۱ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ موضوع ابلاغ احکام قانون بودجه سال،۱۴۰۳ با توجه به لزوم دریافت عوارض قانون بودجه بر پایه جداول تفصیلی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تا ابلاغ جداول تفصیلی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، به منظور ایجاد شفافیت و وحدت رویه فهرست عوارض مزبور جهت بهره برداری لازم ارسال می‌گردد.

شایان ذکر است اجرای جز (١) و (٢) بند الف تبصره (٩) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور منوط به ابلاغ ردیف تعرفه‌های مربوطه، مصوب هیأت وزیران خواهد بود. مسؤلیت نظارت بر حسن اجرای این ابلاغیه بر عهده بالاترین مقام گمرک اجرایی خواهد بود.

   

دیگر خبرها

  • خودروی حامل دام قاچاق به مقصد نرسید
  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی
  • رشد ۶۱ درصدی درآمد گمرکات استان فارس در سال ۱۴۰۲
  • عوارض گمرکی کالا‌های وارداتی منتشر شد+جدول
  • درآمد ۱۱ هزار میلیاردی گمرک یزد/تراز مثبت ۱۷۷ میلیون دلاری تجارت فرامرزی استان
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد
  • صادرات بیش از هزار تن انواع محصولات دامی از استان زنجان
  • صدور بیش از دوهزار تُن انواع کالاها از گمرک تمرچین