Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:06:23 GMT

رسالت اصلی دانشگاه‌ آموزش و پژوهش نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۶۵۶۸

رسالت اصلی دانشگاه‌ آموزش و پژوهش نیست

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: رسالت و وطیفه اصلی دانشگاه‌ها آموزش و پژوهش نیست.

به گزارش ایسنا، طاهر روشن‌دل امروز در آیین اختتامیه اردوی معرفتی آموزشی حیات طیبه که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه‌های دانشگاه نخبه‌ها و فعالان فرهنگی  هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طی ۱۳ سال حضور و فعالیت دانشگاهی کمتر نهادی به این شکل فعال دیده‌ام. استان خراسان رضوی از استان‌های پیش‌رو ایران در این زمینه محسوب می‌شود این دوره می‌تواند خیلی نقش داشته باشد.

وی عنوان کرد: رسالت اصلی دانشگاه ها آموزش نیست. آموزش تا اواخر جنگ جهانی دوم، پژوهش تا سال ۱۹۸۰ و کارآفرینی تا سال ۲۰۱۰ در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گرفته‌بود و بسیار اهمیت داشت. از ۸ سال پیش تاکنون دانشگاه‌های تعالی‌گرا بسیار مورد توجه بوده و با ارزش هستند. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: ارزشمندترین محصول جامعه در دانشگاه‌های فرهنگیان تولید می‌شوند. جامعه مادی امروزی، ارزش‌ها را به ارزیدن تبدیل کرده‌است. معلمان شریف‌ترین، پر مسئولیت‌ترین، ارزشمندترین و حساس‌ترین شغل را دارند. معلم بودن یک نعمتی است که خداوند به بندگان خاص خود عطا می‌کند.

وی افزود: دانشجومعلمان کار بسیار ریشه‌ای، مهم و سخت دارند. جهان به این مهم رسیده که وظیفه و رسالت دانشگاه‌ها آموزش و پژوهش نیست اما در کشور تازه به موضوع مقاله و پژوهش اهمیت می‌دهیم. اثر و اهمیت دانشگاه فرهنگیان از دانشگاه مادر ایران، دانشگاه تهران، ۱۰ برابر بیشتر است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: امروزه دانشگاه‌های تعالی‌گرا مطرح می‌شوند چراکه در جهت حل درد و مشکل جامعه قدم برمی‌دارند. دانشگاه‌هایی که به جامعه شکل می‌دهند و در قبال آن مسئولیت‌پذیرند.

روشن دل اضافه کرد: در ایران کسی به اندازه مقام معظم رهبری اهمیت دانشگاه فرهنگیان را درک نکرده‌است. برخی افراد از جایگاه واقعی خود غافل هستند و چنین برنامه‌هایی می‌تواند مثمرثمر باشند.

وی تصریح کرد: وطن مانند هتل نیست که هر زمان از آن خوشمان نیاید ترکش کنیم. سیل خروج نخبگان، سرمایه‌های فکری و استعدادها از کشور نگران‌کننده است. همین افراد می‌توانند برای این جامعه بسیار مؤثر باشند. من به این افراد می‌گویم که باید بایستید و کشور را بسازید.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پنجاه و نهمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دکتر محمد رضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.   حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌های کشور، در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز کمیته 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور انتخاب شدند.   وی ادامه داد: بر اساس رأی اعضای کمیته، دکتر ولی‌اله خوش‌طینت به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل، دکتر رضا رستمی به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه، دکتر محمد چمکوری به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر، دکتر رجب اکبر زاده به‌عنوان رئیس دانشگاه پیام نور استان قم، دکتر آباد بهادری منفرد به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، دکتر حسین دین‌محمدی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، دکتر منصور نیک‌پناه به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان، دکتر یاسر اسماعیلیان به‌عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد، دکتر حامد سروش به‌عنوان رئیس مرکز آموزش عالی محلات و دکتر محمد جواد محمودی به‌عنوان رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور انتخاب شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش