Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، پس از جمع‌آوری ترافیک شبکه WiFi هواپیماها، این پژوهشگر (Ruben Santamarta) دریافت که چندین سرویس استفاده شده مانند Telnet، HTTP و FTP برای آدرس‌های IP مشخصی در دسترس هستند و برخی رابط‌های مربوط به مودم‌های ارتباطی ماهواره در هواپیما‌ها (satcom) بدون احرازهویت قابل دسترسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهش‌های بیشتر در سیستم‌های satcom وجود انواع آسیب‌پذیری از پروتکل‌های ناامن، در‌های پشتی و پیکربندی نامناسب را نشان داد که مهاجمین می‌توانند از این طریق کنترل دستگاه‌های آسیب‌دیده را در اختیار بگیرند.

این پژوهشگر، حفره‌های امنیتی مختلفی را یافته است که هکر‌ها می‌توانند با دسترسی از راه دور از آن‌ها سوء استفاده کنند و کنترل تجهیزات satcom در پرواز‌های تجاری، ایستگاه‌های زمینی در کشتی‌ها و ایستگاه‌های زمینی مورد استفاده در ارتش را در مناطق جنگی در اختیار خود بگیرند.

در بررسی‌های «آقای سانتامارتا» مشخص شده است که ترمینال satcom هواپیمائی را بات‌نت اینترنت اشیا Gafgyt از طریق مسیریابی آلوده از روی زمین، هدف قرار داده و بد افزار Mirai واحد کنترل آنتن (ACU) هواپیمائی را آلوده کرده است.

کارشناسان امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات معتقدند: حملات از راه دور به تجهیزات satcom هواپیما‌ها به دلیل ایزوله بودن ارتباط بین سیستم‌های مختلف، خطرات ایمنی ایجاد نمی‌کنند؛ با این حال، یک هکر همچنان می‌تواند ترافیک WiFi پرواز را تغییر دهد، یا قطع کند و یا کنترل دستگاه‌های متعلق به مسافرین و خدمه را در اختیار بگیرد.

روبن سانتامارتا (Ruben Santamarta) فرضیه خود را ابتدا در سال ۲۰۱۴ بیان و در مقاله‌ای پژوهشی سناریو‌های مختلف حملات سایبری به سیستم‌های ارتباطی ماهواره‌ای را بصورت تئوری بیان کرد و پژوهش‌های این فرد تا نوامبر ۲۰۱۷ ادامه یافت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تجهیزات هواپیما جهان حملات سایبری افتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک مطالعه جدید که میزان و شدت سرطان پروستات را در میان مردان آفریقایی آمریکایی بررسی می‌کند، دسترسی نابرابر به مراقبت‌های بهداشتی را یک عامل محتمل برای ابتلا می‌داند.

احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان آفریقایی آمریکایی ۱.۷ برابر بیشتر از سایر مردان رنگین پوست یا مردان اروپایی است. 

آن‌ها همچنین ۲.۱ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری هستند. 
این اختلاف ممکن است تا حدی با عدم دسترسی برابر به مراقبت‌های بهداشتی که بسیاری از آمریکایی‌های آفریقایی تبار تجربه می‌کنند توضیح داده شود، اما به طور کامل توجیه کننده نیست.

یک مطالعه جدید علل بیولوژیکی احتمالی این نابرابری را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که ممکن است با ملانین پوست و روشی که مردان آفریقایی آمریکایی ویتامین D را از نور خورشید دریافت می‌کنند، مرتبط باشد. 

محققان در Cedars-Sinai Cancer کالیفرنیا، به این مطالعه کمک کردند.

همان طور که می‌دانید ویتامین D، یک ریز مغذی حیاتی است که با افزایش جذب کلسیم باعث سلامت استخوان‌ها می‌شود و همچنین به محافظت در برابر سرطان پروستات کمک می‌کند. 

مطالعه جدید نشان داد به نظر می‌رسد کمبود ویتامین D باعث ایجاد بیماری می‌شود. 

طبق اطلاعات فعلی حدود ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها کمبود ویتامین D دارند. 

یک مطالعه جدید از انستیتو کوپر گزارش می‌دهد که این رقم برای آمریکایی‌های آفریقایی تبار ممکن است به ۷۶ درصد برسد. 

بدن انسان ویتامین D را با کمک نور خورشید تولید می‌کند. 

یک متخصص اورولوژی گفت: ویتامین D تمایز سلولی را تقویت می‌کند، فرآیندی که طی آن سلول‌ها به جای تبدیل شدن به سرطان، بالغ و تخصصی می‌شوند.

این مطالعه و تحقیقات در آینده ممکن است در نهایت منجر به دستورالعمل‌های تغذیه‌ای جدید در رابطه با مصرف ویتامین D شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • این هواپیما هنگام برخاستن از فرودگاه یک چرخ خود را از دست داد | ویدئو
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB