Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@09:44:21 GMT

صنایع دستی اردستان شناسنامه دار می شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۶۷۶۳

صنایع دستی اردستان شناسنامه دار می شوند

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی مشهدی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان امروز در دیدار با اصحاب رسانه اظهار کرد: حوزه میراث فرهنگی در اردستان مغفول مانده و جای کارهای بسیار زیادی در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان این که باید آثار طبیعی شهرستان اردستان ثبت ملی شوند، افزود:  تنگه ظلمات اردستان شناسایی شده و ثبت ملی خواهد شد؛ در سال 97 اعتبارات خوبی برای آثار باستانی اختصاص یافته و برای خانه حکیم اردستان 800 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: 140 روستای فعال در شهرستان اردستان وجود دارد که می‌توان آن‌ها را احیا و بازسازی کرد چراکه با توجه به موقعیت کوهستانی و کویری ظرفیت‌های زیادی دارند.

وی با بیان این که به‌محض شناسایی کامل صنایع دستی شهرستان اردستان برای آن‌ها شناسنامه صادر خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از کارشناسان میراث فرهنگی برای انجام این کار و پیگیری موضوعات صنایع دستی مأموریت پیدا کرده است.

مشهدی با اشاره به وجود خانه‌های سنتی در شهرستان اردستان اذعان داشت: برای تبدیل خانه‌های سنتی اردستان به رستوران‌های سنتی با سرمایه‌گذارانی توافق شده تا این کار به‌ زودی آغاز شود؛ کلیه آثار باستانی شهرستان اردستان همانند یک ویترین هستند که باید در موضوع توریست و گردشگری از آن‌ها استفاده بهینه شود.

وی در پایان در ارتباط با طرح بازآفرینی یادآور شد: هر نهادی که بخواهد فعالیتی در زمینه میراث فرهنگی انجام دهد، باید مصوبه آن را از میراث دریافت کند؛ همچنین طرح بازآفرینی مسجد جامع اردستان به تصویب رسیده و آماده تحویل است.

 

انتهای پیام/م

نشست خبری سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری بهانه‌ای برای نابودی اخلاق و سنت‌ها نشود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در جمع مدیرکل و معاونین اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان اینکه نوروز امسال اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف انجام‌شده است، اظهار کرد: نقاط ضعفی در برنامه‌ها بوده است که باید بررسی شود و راه‌حل آن را پیدا کنید.

وی گفت: انتظار داریم که به مسائل فرهنگی بیشتر و جدی‌تر در امر سفر و گردشگری پرداخته شود، ضابطه‌هایی باید گذاشته شود و در این زمینه مجلس و دولت، برای حجاب و رعایت حجاب برنامه باید داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند که بی‌قانونی و بی‌حجابی در جامعه ما عادی شود، افزود: سبک برخورد ما و نحوه برخورد باحجاب، تذکر لسانی، هدایت به حفظ پوشش، اهدای چادر و روسری مباحثی است که باید با برنامه‌ریزی درست انجام شود.

ناصری تأکید کرد: ما باید گردشگری سالم‌تری داشته باشیم، نگذاریم افرادی به بهانه و اسم گردشگری به دنبال ترویج فساد در جامعه باشند و اجازه ندهیم اخلاق و سنت‌های ما را زیر سؤال ببرند.

امام‌جمعه یزد گفت: نیاز است برنامه‌های ترویجی و تبلیغی بیشتر داشته باشیم و در هتل‌ها آداب‌ورسوم یزد ارائه شود، به مسافران باید آگاهی داد که چه سنت‌ها و اعتقاداتی بین مردم یزد وجود دارد.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1225479 برچسب‌ها گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

دیگر خبرها

  • گردشگری بهانه‌ای برای نابودی اخلاق و سنت‌ها نشود
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تا ۱۵ فروردین در بابلسر
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • برگزاری چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • تایباد شهری مرزی؛ محل تلاقی راه‌های تجاری قدیم
  • ورود ۲۰۰ هزار مسافر نوروزی به جوانرود