Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته رئیس شورای شهر تهران برخی سازمان‌های مردم نهاد به بهانه کار خیر اقدام به پولشویی می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، ​محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نشست مدیریت شهری و چالش آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه مهمترین عنصر جامعه، خانواده است که با وجود آنکه کوچکترین بخش جامعه است موثرترین نهاد است که می تواند از آسیب های اجتماعی به بهترین شکل مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر که تشکیل خانواده و ازدواج دچار بحران است، می بینیم که آسیب های اجتماعی نیز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: بحث فقر یکی از موضوعات مهم تولید آسیب اجتماعی است که در شکل گیری آن مدیریت شهری نقشی ندارد و نمی تواند در سیاستهایی که تولید فقر میکنند اعمال نظر کند.

هاشمی با بیان اینکه ما هم دچار فقر درآمدی و هم دچار فقر انسانی هستیم، تصریح کرد: فقر انسانی شامل آموزشی، بهداشتی، حمل و نقل مناسب و غیره است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه پس از اتفاقات اخیر تولید فقر جدیدی در کشور شکل گرفته، خاطرنشان کرد: بخشی از مردم ما زیر خط فقر قرار دارند و می توانیم بگوییم یک دهک جامعه زیر خط فقر هستند.

وی با بیان اینکه باید برای مبارزه با فقر، ثروت تولید کنیم، گفت: مهمترین عاملی که می تواند فقر را کاهش دهد، ایجاد اشتغال است.

هاشمی یکی از بسترهای ایجاد شغل در تهران را بازار گردشگری دانست و اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته ۳۰ درصد از درآمدها از محل گردشگری است. به طور مثال در کشوری مانند فرانسه ۸۰ تا ۹۰ میلیون توریست رفت و آمد می کنند. در آمریکای لاتین و آسیای دور مانند چین نیز از محل گردشگری، شغل های ارزان ایجاد می شود اما با وجود اینکه ما در کشور بستری برای استفاده از ظرفیت های گردشگری داریم این اتفاق نمی افتد و سرمایه گذاری های اقتصادی ای که در این زمینه انجام شده، مجدداً بسته شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه سیاست های جدید در خصوص منع به کارگیری بازنشستگان برای ایجاد شغل برای جوانان است، تصریح کرد: باید با ایجاد امنیت سرمایه گذاری کمک کنیم، شغل ایجاد شود. اگر امنیت را از بین ببریم، سرمایه گذاری از بین می رود.

وی افزود: یک صحبت افراطی یا یک تصمیم غیراصولی می تواند بسیاری از سرمایه گذاریها را دچار خسران کند.

هاشمی از مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران خواست گزارشی در خصوص میزان فعالیتهایی که تاکنون در حوزه آسیبهای اجتماعی انجام داده است را در قالب گزارشی به شورا ارائه کند تا مشخص شود تاکنون چه میزان برای کاهش آسیبهای اجتماعی هزینه شده و به چه نتایجی رسیده اند.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: مشخص است که سیاست های گذشته موثر نبوده زیرا ما کاهش آسیبهای اجتماعی را مشاهده نمی کنیم. اما از سویی باید عوامل تولید آسیب اجتماعی را در نظر بگیریم. در این مدت منابع تولید فقر بالا بوده است.

هاشمی تصریح کرد: تجربه نشان داده دولت و شهرداری ها نمی توانند در کاهش آسیب های اجتماعی به اندازه سازمان های مردم نهاد موثر باشند. اما باید مواظب باشیم زیرا بعضی از این انجمن های مردم نهاد با اندیشه پول شویی شکل می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: صندوق های قرض الحسنه با انگیزه حل مشکل مردم فقیر و نیازمند شکل گرفت اما می بینیم برخی از آنها به محلی برای دادن ربا تبدیل شد و ایجاد مشکل اجتماعی کرد.

هاشمی با بیان اینکه برای مبارزه با بهمن آسیب های اجتماعی باید با سیاست های مولد فقر مبارزه کنیم، گفت: به طور مثال فرودگاه امام ما می تواند به دلیل شرایط مناسبی که دارد به یکی از مراکز ترانزیت و سفر تبدیل شود اما به دلیل اینکه تردد مسافران خانم خارجی  و مسئله حجاب آنها یکی از چالش های مسافران خارجی است می دانیم، تاکنون این اتفاق نیفتاده است. ما باید در مواردی از سیاست های افراطی عبور کرده و سیاست های عقلانی را جایگزین کنیم تا بتوانیم سرمایه گذاران را جذب کشور کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رئیس شورای شهر جامعه خانواده ازدواج آسیب های اجتماعی فقر حمل و نقل شورای شهر تهران خط فقر ثروت ایجاد اشتغال گردشگری فرانسه آمریکای لاتین چین استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری شهر تهران بازنشستگان سرمایه شهرداری تهران دولت شهرداری پول قرض الحسنه فقیر فرودگاه امام حجاب مسافران سرمایه گذاران حجاب فقر گردشگری محسن هاشمی رفسنجانی پولشویی منع بکارگیری بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران

در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در نواحی شهر تهران قرار است آسیب‌های از جمله متکدیان، معتادین متجاهر، جمع‌آوری پسماند خشک غیر مجاز و دستفروشان ساماندهی شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسه طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در نواحی شهر تهران این بار در منطقه 7 با حضور سید محمد فیاض؛ مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران ، عبدالمجید رحمانی؛ دبیر مرکز رصد پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران، شهردارمنطقه 7 برگزار شد.

در ابتدای جلسه نصراله آبادیان؛ شهردار منطقه 7 ضمن تاکید بر اینکه طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با همه توان در منطقه 7 در حال اجراست به  ارائه گزارشی از فعالیت‌های اجرا شده در این منطقه پرداخت و گفت: شناسایی کلونی‌ها و پاتوق‌های تجمیع افراد جامعه هدف، تامین گشت حامی شهر و اتوبوس، ناامن سازی معابر و چهارراه‌ها، از حیث حضور و فعالیت افراد جامعه هدف، اجرای طرح ساماندهی کلونی‌ها و پاتوق‌های ویژه شهر تهران توسط واحد گشت فوریت‌های اجتماعی سازمان، مراقبت دائمی از نقاط آسیب نواحی به منظور صیانت از معابر، میادین و کلونی‌های پاکسازی شده، بهسازی فضاهای بی دفاع شهری و پاتوق‌های تجمیع مددجویان جامعه هدف، شناسایی زباله‌گردها و محل دپوی ضایعات، شناسایی مراکز غیرمجاز و فروش ضایعات تنها بخشی از اقدامات منطقه در فرآیند اجرایی شناسایی بود.

در ادامه سید محمد فیاض؛ مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران ضمن تشریح روند وظایف دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی افزود: این طرح باید در سه قالب گشت مشترک شهربان و نواحی، گشت پسماند و گشت آسیب‌های اجتماعی در مناطق اجرا شود.

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه گشت شناسایی و مستندسازی، اطلاع به گشت‌های اجرایی ذیربط، ضبط و تحویل بار به ایستگاه‌های میانی از وظایف گشت مشترک شهربان و نواحی و همچنین جمع‌آوری و مستندسازی ضبط و تحویل بار به ایستگاه میانی، ارجاع عوامل به گشت‌های آسیب و توقیف و برخورد قضایی و انتظامی از وظایف گشت پسماند خواهد بود، گفت: اجرای مراحل جمع‌آوری زباله‌گردها و خودروهای غیر مجاز در چهارگام انجام می‌پذیرد.

فیاض افزود: در گام اول توسط شهردار ناحیه محل‌های غیرمجاز دپوی پسماند در محدوده ناحیه شناسایی و پس از انجام مستندسازی، مراتب جهت اخذ حکم قضایی به شهردار منطقه ارسال می‌شود، سپس در گام دوم باید با راه‌اندازی گشت حریم‌بان در هر ناحیه و در دو شیفت کاری جهت مشارکت در طرح و انجام گشت‌زنی و جمع‌آوری و اطلاع‌رسانی درباره محل‌های حضور زباله‌گردها و خودروهای غیرمجاز به واحدهای گشت پسماند صورت می‌پذیرد.

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه راه‌اندازی 25 واحد گشت پسماند در دو شیفت با همراهی ضابطین قضایی یگان حفاظت توسط سازمان مدیریت پسماند جهت جمع‌آوری زباله‌گردها و توقیف خودروهای غیرمجاز حمل پسماند بر اساس احکام مطرح شده در گام سوم در صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با تشریح گام چهارم این طرح تأکید کرد؛ در صورت اثبات و احراز وابستگی عوامل زباله‌گرد و خودروی غیرمجاز حمل پسماند با پیمانکار طرف قرارداد با مجموعه شهرداری، در اسرع وقت برخورد قانونی با متخلف انجام خواهد شد.

ماموریتی برای ساماندهی دستفروشان در مترو نداریم

در ادامه عبدالمجید رحمانی دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران به تشریح چگونگی راه‌اندازی طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت رسیدگی و کاهش مباحث مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، نیازمند هماهنگی و همکاری بین بخشی سازمان‌ها و نهادهای ذیربط هستیم.

رحمانی با اشاره به اینکه به منظور ساماندهی بصری شهر تهران در بحث متکدیان، معتادین متجاهر، جمع‌آوری پسماند خشک غیر مجاز و دستفروشان، در یک اقدام اصولی، باید چهره پایتخت اصلاح شود، افزود: طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی زمانی در شهر تهران به نتیجه مطلوب و دلخواه خواهد رسید که حمایت و همراهی تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های متوالی را به دنبال داشته باشد.

دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی شهر تهران خاطرنشان کرد: از مجموعه کارهایی که در این طرح دنبال می‌شود؛ بحث ساماندهی مشاغل و زباله‌گردها با معاونت خدمات شهری است. بحث متکدیان، معتادان متجاهر، کودکان کار و خیابان و ساماندهی بی‌خانمان‌ها هم با سازمان خدمات اجتماعی است که ذیل معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران باید کار را دنبال کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • نوجوانان از راه درست در مسیر تئاتر قدم بگذارند/ آموزشگاه‌های بازیگری به‌دنبال سرکیسه کردن
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب