Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ، برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با همکاری رسانه ها و منع سفر شهروندان خود به لبنان به گردشگری این کشور ضربه می زنند و چه بسا به تحقق توطئه رژیم صهیونیستی در ضربه زدن به گردشگری لبنان کمک می کنند.

روزنامه اینترنتی النشره لبنان با اعلام این مطلب در گزارشی به قلم محمد علوش نوشت : مقامات سعودی به وعده ای که به میشل عون رئیس جمهور لبنان در سفیر اخیر وی در ماه آوریل گذشته به عربستان داده بودند عمل نکرده اند چراکه ممنوعیت وضع شده برای سفر سعودی ها به لبنان در سال 2012 همچنان پا بر جاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این ممنوعیت برای بیشتر شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس برقرار است و می توان گفت مسئولان این کشورها فقط به منع سفر شهروندان خود به بیروت بسنده نکرده اند و با همکاری رسانه های خود، تصویر گردشگری و سفر آموزشی به لبنان را در خارج تخریب کرده اند تا به سفرهای گردشگری و علمی در این کشور ضربه وارد کنند. برخی منابع آگاه گفتند عربستان سعودی و امارات در صف نخست کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار دارند که به سبب مسائل سیاسی از سفر شهروندان خود به لبنان جلوگیری می کنند. این موضوع در سال 2016 آشکار شد. در آن زمان پس از خودداری لبنان از رأی دادن به یک بیانیه عربی در محکوم کردن حمله به سفارت عربستان در تهران، تصمیم منع سفر به لبنان گرفته شد. این کشورها امروز هم همان سیاست را در قبال لبنان در پیش گرفته اند تا در روند تشکیل دولت بر این کشور فشار وارد کنند. مسئولان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه مسئولان سعودی می گویند زمانی ممنوعیت سفر به لبنان لغو خواهد شد که دولت در این کشور تشکیل شود. غازی وزنه کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با النشره تصریح کرد درآمدهای لبنان از گردشگری در سال 2010 هشت میلیارد دلار بود و شمار گردشگران به دو میلیون و دویست هزار نفر رسید اما در سال های بعدی درآمد لبنان از گردشگری به حدود پنج میلیارد دلار کاهش یافت و تعداد گردشگران به حدود دو میلیون نفر رسید.منابع آگاه این سئوال ها را مطرح کردند که چه کسی از لطمه زدن به لبنان استفاده می کند؟ و آیا اسرائیل به برخی کشورهای عربی از بیروت نزدیک تر شده است؟ آیا گردشگری در اسرائیل برای عرب ها به موضوعی عادی تبدیل شده است؟ این منابع گفتند رؤیای اسرائیل، ضربه زدن به گردشگری در لبنان و جذب گردشگران به سمت خودش است. آیا رسانه های عربی در این طرح، سهمی دارند؟ 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: لبنان رژیم صهیونیستی خلیج فارس گردشگری سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جنبش مقاومت اسلامی لبنان بامداد پنجشنبه از عملیات موشکی علیه نظامیان و پایگاه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب‌الله در این راستا، تصاویر حمله موشکی به اهداف صهیونیستی در مناطق «رامیم»، «هونین» و «مرغلیوت» در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان ضمن اشاره به گرفتن تلفات از صهیونیست‌ها در این حمله، گفت که این عملیات را در پاسخ به حملات اشغالگران علیه غیرنظامیان لبنانی انجام داده است.

این در حالی است که در بامداد پنجشنبه، مناطق اطراف شهرک‌های «مارون الراس»، «حولا» و «یارون» چندین مرتبه هدف حملات توپخانه‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان پیش از این نیز گفته بود که نظامیان صهیونیست در نزدیکی پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی را با موشک هدف قرار داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در لبنان + فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی