Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های ریاضی جهان با پیشنهاد کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران، روز تولد مریم میرزاخانی، سوم ماه می (۱۳ اردیبهشت) را روز جهانی زن در ریاضیات نامگذاری کرد.

به گزارش ايسنا، دکتر مژگان محمودی، دبیر کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران با اعلام این خبر گفت: پیشنهاد انتخاب روز تولد مریم میرزاخانی به عنوان «روز جهانی زن در ریاضیات» در جلسه عمومی بانوان اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های ریاضی جهان در روز 9 مرداد به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متن این پیشنهاد را اعضای کمیته بانوان به کمک دکتر رحیم زارع نهندی و دکتر سیاوش شهشهانی تهیه کردند و دکتر دانش‌خواه نیز آن را در دومین کنفرانس بانوان ریاضیدان جهان در برزیل ارائه کرد.

محمودی خاطرنشان کرد: این موفقیت را به جامعه ریاضی کشور، به ویژه بانوان ریاضیدان تبریک می‌گوییم.

در همین زمینه: چطور به میراث «مریم» افتخار کنیم اعطای کرسی پژوهشی «مریم میرزاخانی» به ریاضیدانان مراسم ترحیم مریم میرزاخانی در تهران برگزاری مراسم خصوصی خاکسپاری پروفسور میرزاخانی در امریکا مریم میرزاخانی | بازتاب جهانی درگذشت نابغه ایرانی دارای مدال فیلدز

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ الیاس علی اکبری به عنوان سرمربی و مختار خورنگ به عنوان مربی تیم ملی کوراش مردان ایران تا پایان بازی‌های داخل سالن ۲۰۲۴ تایلند معرفی شدند. 
بتول پاکروح سرمربیگری تیم ملی بانوان بر عهده گرفت و فاطمه اسلامی به عنوان مربی معرفی شد.
همچنین محبوبه خورشیدی به سرمربی‌گری تیم جوانان دختر ایران را تا پایان مسابقات قهرمانی جهان برعهده گرفت. 
تیم‌های ملی کوراش بزرگسالان کشورمان خود را برای پیکار‌های مسابقات قهرمانی آسیا که مقرر است خردادماه امسال در تهران برگزار شود آماده می‌کنند.
 بر همین اساس مرحله نخست اردوی تیم ملی کشورمان ازامروز ۴ الی۱۶ اردیبهشت ماه به میزبانی بجنورد کمپ بین‌المللی کوراش برگزار می‌شود.
نفرات اول تا سوم تمام اوزان آقایان و بانوان در مسابقات قهرمانی کشور (زاهدان) در این اردو حضور دارند.

دیگر خبرها

  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی
  • آیین یادبود موسسین انجمن ایرانی مطالعات زنان برگزار می شود
  • فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال کافا؛ پیروزی دختران جوان ایران برابر ترکمنستان
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال بانوان جوان ایران مقابل ترکمنستان
  • «دکتر مریم بحرینی »دبیر ملی کارگروه اقتصاد بانوان تاثیرگذار + فیلم