Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-19@06:04:58 GMT

رئیس‌جمهور فرصت‌سوزی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۶۸۷۷

رئیس‌جمهور فرصت‌سوزی می‌کند

به گزارش پارس نیوز، 

جامعه اسلامی مدیران ایران طی بیانیه‌ای با اشاره به فراز و نشیب‌های ملّت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون، وظایف دولت در ایجاد رفاه و حل مشکلات اقتصادی را یادآور شده و بر لزوم به کاربستن اقتصاد مقاومتی تأکید کرده است.

در این بیانیه آمده است:

((و إنّها یوم القیامه خزیٌ و ندامه إلاّ مَن أخذها بحقّها و أدّی الذی علیه فیها))

نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) می‌گذرد و در این حیات 40 ساله انقلاب اسلامی فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده و علیرغم تمام توطئه های داخلی و خارجی، روز به روز قدرتمندتر و پیشرفته تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذار از دوران 8 ساله جنگ تحمیلی، مقابله با منافقین و گروهک های تروریستی، ترور مسئولان و دانشمندان و تحریم‌های گسترده اقتصادی بخشی از مسائلی است که بر انقلاب اسلامی ایران تا به حال گذشته است. از طرف دیگر افزایش بی نظیر توان موشکی و نظامی، پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی در عرصه های مختلف، دستیابی به علم فضا و رشد بی‌سابقه قدرت نرم جمهوری اسلامی در منطقه و جهان از جمله مواردی است که با وجود تمامی محدودیت ها نصیب ملت ایران شده است. تلاش برای ایجاد ناامنی در کشور نیز از برنامه های همیشگی دشمنان بوده تا جایی که حمایت های علنی از داعش نیز در پرونده سیاه آمریکا ثبت شده است.

همگام با افزایش نقش آفرینی بین المللی ایران در مسائل منطقه و جهان و الگوگیری کشورهای دیگر از انقلاب اسلامی، مستکبران با تحمیل بی سابقه ترین تحریم های اقتصادی تاریخ همچنان خواب ضربه زدن به کشور را در سر می‌پرورانند. این در حالی است که مطابق سند برجام، ایران کلیه تعهدات خود را اجرایی کرده و واضح تر از گذشته، واقعیت بی‌اعتماد بودن امریکا در منظر افکارعمومی جهان قرار گرفته است.  

شرایط فعلی کشور مولود یکی دیگر از توطئه های دشمن است، توطئه ای که توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا برنامه ریزی شده و اقتصاد و معیشت مردم را مستقیما مورد هدف قرار داده است جالب آنجاست که آشکارا هدف این تحریم ها این گونه اعلام می‌شود که فشار اقتصادی برای رویگردان شدن مردم ایران از انقلاب خودشان است! آرزویی که تا به حال علی رغم استفاده از پیچیده ترین حربه های تبلیغاتی به شکست انجامیده و بار دیگر برخلاف خواسته دشمن صحنه حمایت مردم از کشور و نظام جمهوری اسلامی به دنیا مخابره شده است.

البته نکته آنجاست که مقاومت و همراهی مردم در این شرایط نشان از رضایت مردم نیست و نجابت ملت ایران نافی وظایف سنگین قوای سه گانه نیست. وظایفی که اگر به درستی انجام شود کمترین فشار اقتصادی بر توده های مردم اعمال خواهد شد. بنابر اصل سوم قانون اساسی دولت به عنوان مجری قانون موظف است  با طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب، جهت ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه‌های تغذیه و مسکن و کار و بهداشت و تعمیم بیمه اقدام کند. با این وجود عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در برخورد با شرایط ویژه کشور بسیار ضعیف بوده و تصمیمات شتابزده دولت تا به حال صرفا به افزایش التهاب در اقتصاد کشور منجر شده است.

رئیس دولت با وجود اذعان به نیاز به تغییر در کابینه در این زمینه فرصت سوزی می‌کند. در شرایطی که انتظار است نقدینگی موجود در کشور به جای ورود به بازار سکه و ارز و مسکن به تولید هدایت شود هیچ اقدام درخوری در این زمینه صورت نپذیرفته است تا جایی که رهبر معظم انقلاب دستور اکید داده اند که کارگروهی قوی برای بررسی مشکلات بانک ها و نقدینگی تشکیل شود.

از طرفی عدم برخورد ملموس با اختلالگران اقتصادی باعث شده معیشت مردم بیش از هر زمان دیگری مورد هجوم قرار گیرد. لازم است در این زمینه از قوه محترم قضائیه خواسته شود همچون دادگاه های صحرایی در دوران جنگ که به تخلفات بلافاصله رسیدگی می‌کرد و مجرمین را به سزای اعمال خود می‌رساند، خواسته شود تا زمینه برپایی دادگاه های اقتصادی به سبک دادگاه های صحرایی را فراهم کند و اجازه ندهد مفسدان و اختلال‌گران نمک بر زخم مردم بریزند. تاثیرگذاری مجازات ها زمانی در صحنه اقتصاد لمس خواهد شد که مجرمین بلافاصله مجازات شوند در غیر این صورت طولانی شدن زمان دادرسی در پرونده های اقتصادی دردی از معیشت مردم دوا نخواهد کرد. البته لازم به تاکید است که جرم اختلال در اقتصاد صرفا متوجه به اختلالگر نیست و کسی که مسیر اختلالگری را مسدود نمی کند نیز مجرم است و باید پاسخگو باشد.

لزوم بازنگری در انبوه قانون های موجود، برای بهبود شرایط اقتصادی و استفاده از مشوق معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان گام دیگری است که مجلس شورای اسلامی می‌بایست در شرایط کنونی برای تحقق آن با سرعت اقدام کند. بنا به رأی مردم نمایندگان مجلس حق دارند بر عملکرد مدیران، وزارت خانه ها و سازمان ها نظارت کنند تا ضمن خشکانیده شدن ریشه فساد تلاش شده تا برنامه های بالادستی کشور در صحنه عمل پیاده سازی شود.

لازم به یاد آوریست بهبود شرایط کسب و کار و تلاش برای ایجاد اقتصاد بدون نفت یکی از آرزوهای دیرینه مردم و مسئولان ایرانی بوده است در شرایطی که تحریم های امریکا امروز متمرکز بر فروش و بازگشت درآمدهای نفتی است، لازم است مسئولان کشور با مغتنم شمردن فرصت، به نفت زدایی از اقتصاد کشور اهتمام کنند . جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده در صادرات نفت پایه موضوعی است که انتظار است قوای سه گانه برای آن برنامه ریزی و اقدام کند.

بنابر نظر کارشناسان تمامی مشکلات کشور در شرایط کنونی دارای راه حل های قابل دسترس است. و انقلاب ایران از آزمون های به مراتب سخت تر از تحریم های فعلی به سلامت بیرون آمده و مسلما از این برهه حساس نیز به سلامت عبور خواهد کرد. نسخه شفابخش مشکلات امروز کشور در اقتصاد مقاومتی نهفته است. امید است همانطور که مقاومت ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی سایه جنگ را برای همیشه از سر کشور گذراند این بار مقاومت اقتصادی مردم و مسئولان باعث مصونیت اقتصاد کشور از تجاوز بیگانگان شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جامعه ایران انقلاب مشکلات اقتصادی اقتصاد مقاومتی پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی انقلاب اسلامی جنگ انقلاب اسلامی ایران رشد جمهوری اسلامی جهان ملت ایران تحریم های اقتصادی خواب ایالات متحده آمریکا اقتصاد مردم ایران نظام جمهوری اسلامی سه گانه قانون اساسی قانون فقر تغذیه مسکن اقتصاد کشور نقدینگی ارز رهبر معظم انقلاب مشکلات جرم شرایط اقتصادی سرمایه گذاران مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس کسب و کار نفت صادرات نفت سلامت جنگ تحمیلی تجاوز انقلاب جامعه اسلامی دولت کسب و کار مشکلات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرین است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز جمعه در نشست صمیمی با اهالی «فرهنگ و هنر» پس از استماع دیدگاه‌ها و نظرات 6 تن از هنرمندان حوزه‌های شعر، سینما، خوشنویسی، موسیقی و ادبیات، در سخنانی توانمندی فرهنگی را همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر مهم اقتدارآفرینی برای کشور دانست و بر توجه جدی به عرصه هنر و فرهنگ کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور اعتلای هنر و فرهنگ را موجب افتخارآفرینی، عزتمندی و ارتقا و سربلندی کشور دانست و با اشاره به پیشرفت‌های علمی، صنعتی، فرهنگی و هنری چشمگیری که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، به دست آمده است، تصریح کرد: صرف‌نظر از اینکه این پیشرفت‌ها در دوره کدام دولت به دست آمده‌اند، باید با هنرمندی به تصویر کشیده شوند تا بتوان ایران پیشرفته و فناور را به جهان معرفی کرد.

رئیسی با اشاره به نقش‌آفرینی هنرمندان در به تصویر کشیدن بخشی از افتخارات خلق شده در دوران دفاع مقدس، تلاش جوانان برای حصول پیشرفت‌های فناورانه در کشور را از دیگر عرصه‌هایی دانست که قابلیت بالایی برای به تصویر کشیده شدن دارند.

رئیس جمهور از فعالان عرصه‌های فرهنگی و هنری خواست با تکیه بر داشته‌های ارزشمند این ملت، برای متبلور کردن جلوه‌های متعالی و والای داشته‌های علمی، فرهنگی و هنری این کشور گام‌های بلندی بردارند.

رئیسی در ادامه حمایت مالی و حقوقی از هنرمندان را از جمله وظایف دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: در مقابل هنرمندان نیز وظیفه دارند با جوشش درونی هنر خود در آرامش و امید دادن به جامعه به ویژه در نسل جوان پیشرو و پیشتاز باشند و مظاهر زیبایی که به برکت انقلاب اسلامی در این کشور خلق شده حفظ و به تصویر بکشند.

رئیس جمهور عمومیت یافتن حمایت از فلسطین به کل جهان پس از وقایع اخیر غزه را نشانی از بصیرت، آگاهی و دشمن‌شناسی ملت ایران دانست و گفت: حمایت 45 ساله ملت ایران از فلسطین، گواه صدق و درستی مواضع این ملت در تشخیص درست غده سرطانی بودن رژیم صهیونسیتی در منطقه است که مردم دنیا امروز پس از 45 سال به آن رسیده‌اند.

«مرور اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در بخش سینما»، «تنظیم سند ملی موسیقی بر اساس سند فنی و فقهی گردآوری شده از سوی رهبری معظم انقلاب» و «لزوم بررسی اخذ مالیات از هنرمندان کم درآمد» از دیگر نکاتی بود که رئیس جمهور ناظر به سخنان برخی از اهالی فرهنگ و هنر به آنها اشاره کرد.

رئیسی در پایان با بیان اینکه دولت به معنای واقعی برای اهالی فرهنگ و هنر به عنوان مفاخر کشور احترام قائل است، تصریح کرد: نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده از سوی اهالی فرهنگ و هنر، برای دولت ارزشمند و مفید بوده و نقدهای مطرح شده نیز از نظر دولت دغدغه‌هایی در جهت اصلاح امور است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

پیش از سخنان رئیس جمهور در این نشست، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه دولت مردمی تلاش کرده همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر در اختیار فعالان این عرصه قرار دهد، گفت: امسال سینما پررونق‌ترین و پرمخاطب‌ترین سال تاریخ خود را پشت سر گذاشت و در عرصه‌های تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی و شعر نیز رویدادها و جشنواره‌های مهم فرهنگی و هنری کشور با استقبال چشمگیری برگزار شدند.

اسماعیلی با اشاره به تصویب سند ملی موسیقی بعد از 45 سال، در گزارشی از دستاوردهای دو ساله اخیر خبر داد: تمام اسناد بالادستی عرصه هنر و فرهنگ در حال تدوین است؛ بنیاد پویانمایی با ابلاغ سند آن کار خود را آغاز کرده، برگزاری بازار هنر (اکسپوی) هنرهای تجسمی به تصویب رسیده و مصوبه فعالیت شهر خلاق صنایع فرهنگی نیز در روزهای اخیر ابلاغ شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه دولت مردمی به حوزه معیشت هنرمندان نیز توجه جدی داشته، آغاز احداث شهر هنر در شهر جدید پرند را از جمله اقدامات دولت در این زمینه دانست و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده واحدهای مسکونی شهر هنر تا پیش از پایان دولت مردمی به هنرمندان تحویل خواهد شد و احداث پردیس تالارهای فرهنگی هنری نوین تهران نیز در گذر هنر در بلوار حجاب تهران آغاز شده و تا پیش از جشن 50 سالگی انقلاب در خدمت هنرمندان و اهالی فرهنگ خواهد بود.

در ادامه مرتضی امیری اسفندقه به نمایندگی از شاعران، علی دهکردی رئیس خانه سینما، ایرج نعمیایی به نمایندگی از خوشنویسان، علی نصیریان به نمایندگی از بازیگران سینما، محسن نفر به نمایندگی از فعالان عرصه موسیقی و راضیه تجار به نمایندگی از نویسندگان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات‌شان پرداختند.

لزوم توجه به مشکلات معیشتی و مسکن و تامین اجتماعی هنرمندان، ساماندهی مسئله دریافت مالیات از هنرمندان، تعیین و تقویت ردیف بودجه و منابع حمایتی از هنرمندان و فعالیت‌های هنری و فرهنگی، توجه به هنر خوشنویسی در آموزش عالی، توجه دولت و ترغیب مردم به استفاده از هنر خوشنویسی در معماری همچون بناهای تاریخی، ایجاد بستر مناسب و رفع موانع و محدودیت‌ها برای شکوفایی استعدادهای جوان در عرصه هنر و به خصوص سینما، اصلاح برخی رویکردهای محدودیت‌زا به عرصه موسیقی، اجرای جدی قانون مالکیت معنوی، حمایت از توسعه صنعت نشر و حمایت از مردم برای خرید کتاب از جمله نظرات و نکات مطرح شده از سوی هنرمندان در این نشست بود.

هنرمندان آقا و خانم‌ شرکت‌کننده‌ در این نشست پس از یک ساعت و نیم گفت‌وگو با رئیس جمهور، افطار را مهمان رئیسی بودند و پس از افطار نیز حدود یک ساعت و نیم دیگر به شکل انفرادی و گروهی با رئیس جمهور به گفت‌وگو نشسته و دیدگاه‌ها، نظرات و مطالبات خود را با وی در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منتخبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام
  • طعنه ربیعی به مخالفان برجام: از خدا و دین برای زمین زدن آن استفاده کردید
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام/چندسال از خدا و دین وکربلا برای زمین زدن آن استفاده کردید و حالا دارید با امریکایی ها در باره رفع تحریم مذاکره می کنید
  • تمرکز بر حوزه اقتصادی و اشتغال فارغ التحصیلان در کردستان
  • نگاهی به مهمترین فرازهای پیام‌های نوروزی مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته
  • ۳ باور غلط اما شایع در اقتصاد ایران
  • توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است
  • رئیسی: توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرین است
  • توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی است