Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، هند در پی یافتن روش‌هایی برای کسب معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ»، برخی منابع مطلع اعلام کردند که دهلی نو احتمالا برای رهایی از تحریم‌های آمریکا، حجم واردات نفت خام از ایران را به نصف کاهش می‌دهد.

مقام‌های مطلع گفتند که ماه گذشته در دهلی نو، طرح معافیت از تحریم‌ها با برخی مقام‌های دولت آمریکا مورد بحث قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند به وضوح اعلام کرده که نمی‌تواند به طور کامل  واردات نفت خام از ایران را  قطع کند و به همین دلیل اینک در انتظار پاسخ آمریکا در این زمینه در اوائل ماه میلادی آینده است.

 هند، دومین مشتری نفتی بزرگ ایران و سومین مصرف کننده نفت در جهان است که بیش از 80% نیازهای خود را  وارد می‌کند و ایران نیز بعد از عراق و عربستان سعودی، سومین تامین کننده نفت خام مورد نیاز این کشور (حدود 10%) است.

 دولت آمریکا بعد از اعلام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور مبنی بر خروج یک طرفه از برجام، سعی در قطع  روند صادرات نفت ایران  کرده و در این زمینه  بر مشتری‌های نفتی ایران از جمله هند و چین  فشار وارد می‌آورد. 

چین، دیگر مشتری نفتی بزرگ ایران نیز اخیرا اعلام کرده که به صادرات نفت از ایران ادامه می‌دهد. پکن به اطلاع واشنگتن رسانده که خرید نفت از ایران را افزایش نمی‌دهد اما آن را قطع نیز نمی‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران

آمریکا و بریتانیا روز پنجشنبه دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

به گزارش تسنیم، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را که موتور‌های پهپاد تولید می‌کردند، تحریم کردند. 

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • نفت روی کشتی و آب نداریم؛ از درآمد‌های نفتی برای پرداخت حقوق استفاده نمی‌کنیم
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است