Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@09:27:47 GMT

عکس/ پرواز در دل رنگین کمان!

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۷۱۳۲

عکس/ پرواز در دل رنگین کمان!

تصویر زیبای عبور یک هواپیما از رنگین کمانی در آسمان هند را مشاهده می کنید. ناطقان: تصویر زیبای عبور یک هواپیما از رنگین کمانی در آسمان هند را مشاهده می کنید.

 

منبع: میزان برچسب ها: رنگین کمان ، پرواز ، عکس

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رنگین کمان پرواز عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت هواپیما‌های مسافربری در هر مرحله از پرواز چقدر است؟

در حالی که کمربند‌های ایمنی خود را بسته ایم و برای پرواز به جایی جادویی آماده می‌شویم، ممکن است این سوال از ذهن مان عبور کند که هواپیما با چه سرعتی در باند فرودگاه به جلو می‌رود و هنگامی که مشغول میل غذا در داخل کابین هستیم، سرعت کروز هواپیما چقدر خواهد بود. امروز، این موضوع را تجزیه و تحلیل کرده و خواهیم فهمید که انواع هواپیما‌های مختلف با چه سرعتی می‌توانند در هوا و روی زمین حرکت کنند. اول، مهم است بدانید که ارتفاعی که یک هواپیما در آن قصد پرواز دارد می‌تواند به وزن کلی هر مسافران، بار داخل هواپیما، شرایط آب و هوایی و خود هواپیما بستگی داشته باشد.

به گزارش روزیاتو، همیشه سریعترین بهترین نیست. خلبان‌ها معمولاً «نقطه‌ی بهینه» را هدف خود تعیین می‌کنند، جایی که سرعت هواپیما به آن اجازه می‌دهد بدون سوزاندن بیش از حد سوخت، به طور مؤثر پرواز کند.

با توجه به اینکه ایرباس A۳۸۰ می‌تواند به بیش از ۱،۰۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، هنگام مقایسه با سرعت رانندگی با ماشین شخصی، این سرعت از هواپیمایی به هواپیمای دیگر متفاوت بوده و به نوع هواپیما بستگی دارد. سرعت ایرباس A۳۸۰ بیش از سه برابر سریع‌تر از خودرو‌های فرمول ۱ است. با این حال، برای درک اینکه پرواز بعدی شما احتمالاً چه سرعت‌هایی را تجربه خواهد کرد، بیایید به همه متغیر‌ها نگاه کنیم.

تاکسی، تیک آف، کروز، کاهش ارتفاع و فرود

تاکسی

مرحله تاکسی یا خزش روند حرکت هواپیما از گیت تا باند پرواز است. معمولاً سرعت هواپیما در این مرحله بین ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر است، پس هواپیما می‌تواند در مواقع اضطراری به سرعت متوقف شود و همچنین در هنگام چرخش شدید خطر آسیب به چرخ‌ها را نداشته باشد.

تیک آف

تیک آف حالتی است که هواپیما از زمین بلند شده و به هوا می‌رود. بسته به اندازه هواپیما، کیفیت تیک آف به میزان نیروی رانش و سرعت اتخاذ شده بستگی دارد. برای هواپیما‌های کوچکتر با بال سبک، عمدتاً از نیروی کامل استفاده می‌شود. با این حال، هواپیما‌های تجاری بزرگتر ممکن است به دلایل مختلفی از جمله افزایش عمر موتور و محدود کردن صدا، از قدرت کمتری در مقایسه با قدرت کامل موتور استفاده کنند. سرعت تیک آف متوسط ​​یک جت معمولی بین ۲۴۰ تا ۲۸۵ کیلومتر در ساعت است، در مقایسه با اینها، Cessna ۱۵۰ می‌تواند با رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از زمین بلند شود.

هواپیما‌هایی که برای عملیات‌های پرسرعت طراحی شده اند، از جمله هواپیما‌های جت تجاری، اغلب در هنگام برخاستن برای تهیه مقدار لیفت کافی با مشکل مواجه می‌شوند. به همین دلیل است که چندین دستگاه ایجاد لیفت را در هواپیما‌های مدرن می‌بینیم، از جمله پره‌ها و بالچه ها. این ابزار‌ها باعث افزایش قوز یا خمیدگی هواپیما می‌شود که منجر به لیفت بیشتر شده و در سرعت‌های پایین موثر می‌افتد.

کروز

کروز مرحله‌ای از پرواز است که در آن هواپیما پس از صعود و قبل از شروع کاهش ارتفاع برای فرود، به سرعتی ثابت رسیده است. کروز بیشترین مرحله از زمان پرواز را به خود اختصاص می‌دهد، برای بسیاری از مسافران، زمانی است که مشغول خواندن کتاب بوده، فیلم تماشا کرده یا در خواب عمیقی فرو می‌روند. متداول‌ترین هواپیماها، مانند ایرباس A۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷، در این مرحله عمدتاً با سرعت ۸۳۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کنند، یا اگر آن را با ایرباس A۳۵۰ یا بوئینگ ۷۸۷ مقایسه کنید، می‌تواند به سرعت کمی بالاترِ ۹۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. ارتفاع معمول کروز برای بیشتر پرواز‌های تجاری بین ۳۱،۰۰۰ تا ۳۸،۰۰۰ پا است.

هواپیما‌های مختلف حداکثر سرعت متفاوتی دارند، اما در جدولی که فرودگاه اسخیپول، هلند منتشر کرده است، حداکثر سرعت هواپیما‌های مسافربری مختلف به شکل زیر است:

نزول

نزول یا کاهش ارتفاع بخشی از پرواز است که هواپیما از ارتفاع کروز خود خارج شده و به سمت مقصد خود در حال فرود است. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که از شما خواسته می‌شود میز سینی خود را به حالت عمودی برگردانید، خدمه کابین آخرین چیز‌های باقیمانده مانند ظرف غذا‌ها را از کابین جمع آوری کرده و شما سایه پنجره را باز می‌کنید تا منظره زیرتان را ببینید. هواپیما‌های تجاری معمولاً با نرخ ۱،۵۰۰ تا ۳،۰۰۰ پا در دقیقه ارتفاع خود را کاهش می‌دهند. در آخرین مرحله کاهش ارتفاع، هواپیما به سرعتی مشابه سرعت خود در هنگام فرود می‌رسد.

فرود

درست همانند یک پرنده، فرود نیز همان مرحله‌ای است که هواپیما به زمین باز می‌گردد. هواپیماها، به دلایل واضح، با توجه به اینکه از نقطه‌ای ثابت در آسمان پرواز خود را شروع نکرده اند، با سرعتی بیشتر از زمانی که بلند می‌شوند، فرود می‌آیند. سرعت فرود بسته به نوع سطحی که هواپیما قصد فرود روی آن را دارد می‌تواند متفاوت باشد، در حالی که برای هواپیما‌های تجاری بزرگتر، معمولاً همیشه روی محوطه وسیع و صاف خواهد بود. برای هواپیما‌های کوچکتر، این می‌تواند شن، چمن یا حتی ساحل باشد.

هنگامی که به هواپیما‌های جت بزرگتر نگاه می‌کنید، خلبان هواپیما را متناسب با سرعت و ارتفاع تنظیم می‌کند تا خیلی نرم به زمین نزدیک شده و چرخ‌ها بدون تکانه‌های زیادی با زمین برخورد کنند. متداول‌ترین سرعت‌ها در این مرحله از پرواز حدود ۲۷۵ تا ۲۹۰ کیلومتر در ساعت است.

دیگر خبرها

  • قیمت جت شخصی چند؟
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • بارش شهابی Lyrid 2024 را از دست ندهید
  • سرعت هواپیما‌های مسافربری در هر مرحله از پرواز چقدر است؟
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی
  • سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه (+عکس)
  • آتشفشانی در قطب جنوب که «طلا» از آن فوران می‌کند