Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری امروز سه‌شنبه در شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: ایران در زمینه ذخایر نفت و گاز رتبه‌های چهارم و سوم جهان را در اختیار دارد، اما کجای کار اشتباه است که با این وضعیت هجدهمین اقتصاد دنیا شده و وضعیت رفاه مردم در این سطح است.

وی افزود: این یک اصل اقتصادی است که هیچ کشوری در جهان بر پایه منابع و ذخایر زیرزمینی رشد و توسعه نمی‌یابد و با اقتصاد نفتی وضعیت فعلی کشور تغییری نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر ضرورت بها دادن به اقتصاد دانش‌بنیان در کشور تصریح کرد: اینکه فکر کنیم با پول می‌توان تکنولوژی و دانش را خرید یک تفکر اشتباه است که بر پایه اقتصاد نفتی شکل گرفته است.

ستاری با تصریح اینکه دانش و تکنولوژی خریدنی نیست بلکه یادگرفتنی است، گفت: برای رشد اقتصاد دانش‌بنیان باید بستر لازم ایجاد شود و این کار جز با کنار گذاشتن پایه‌های فکری فعلی و ایجاد یک زیست‌بوم جدید در این زمینه امکان‌پذیر نیست.

وی تغییر سیستم فکری جامعه که بر مبنای اقتصاد نفتی شکل گرفته را برای تحقق این امر ضروری دانست و تاکید کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند این زیست بوم را ایجاد کند و سیستم را تغییر دهد و برای این کار تمام دستگاه‌ها و مردم باید همکاری و بستر را برای فعالیت شرکت‌های داش‌بنیان فراهم کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان توسعه پارک‌های علم و فناوری، صندوق‌های خطرپذیر و شتاب‌دهنده را از جمله زیرساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و هزاران استارتاپ در کشور فعال است که در سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند.

ستاری از فروش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی محصولات نانو در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر از نظر مقالات حوزه نانو در رتبه چهارم جهان قرار داریم.

وی همچنین در خصوص آمار مطرح شده در مورد مهاجرت نخبگان کشور نیز بیان داشت: ما در زمینه مهاجرت عدد بالایی در رتبه‌بندی جهانی نداریم و آمار‌های منتشره شایعه‌ای بیش نیست.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در حال حاضر با وجود ۴.۵ میلیون دانشجو در کشور تنها ۴۸ هزار دانشجو در خارج از کشور تحصیل می‌کنند و این یعنی یک درصد کل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، در حالی که استاندارد جهانی این میزان سه درصد است.

ستاری به سیاست‌های کشور در زمینه جذب نخبگان خارج‌نشین اشاره کرد و گفت: از ۲ سال قبل طرح جذب دانشجویان خارج از کشور شروع شده و طی این مدت بیش از یک هزار و ۱۰۰ نخبه به کشور بازگشتند که ۸۰ درصد آن‌ها در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کرده اند.

 

انتهای پیام/پ

 

آمار دانشجویان ایرانی در آنسوی مرزها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال ۱۴۰۳ دانست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جواد مشایخ؛ معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال 1403 دانست.

 مشایخ با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی در سال جدید گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای موجود، خدمت‌رسانی حداکثری را به شرکت های فناور و دانش‌بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به سؤال یکی از مدیران عامل شرکت‌ها درباره اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: معاونت علمی خود نهاد مالی نیست و اعطای تسهیلات را در قالب قوانین و مقررات موجود از طریق نهادهای مالی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی، نظام بانکی و صندوق‌های پژوهش و فناوری پیگیری می‌کند.

توافق‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت کرمان موتور امضاء شد

مشایخ همچنین به ضرورت توجه شرکت‌ها به استفاده از ابزارهای قانونی نوین مانند اعتبار مالیاتی، تولید بار اول و تأمین مالی طرح‌های فناورانه از طریق بازار سرمایه اشاره کرد.

در ابتدای این دیدار، دبیران نمایشگاه‌های «اینوتکس 2024» و «ایران‌هلث 1403» که به ترتیب در روزهای 18 تا 21 اردیبهشت و 29 اردیبهشت تا 1 خرداد 1403 برگزار خواهند شد، به بیان ویژگی‌های این نمایشگاه‌ها پرداختند و مدیران برخی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس نیز دیدگاه‌ها و سؤالات خود را در زمینه‌های مختلف کاری شرکت‌ها طرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • 48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است