Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:16:22 GMT

نقشه برخط بومی از پانزدهم شهریور قابل دسترس است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۷۵۳۰

نقشه برخط بومی از پانزدهم شهریور قابل دسترس است

تهران- ایرنا- نخستین نقشه برخط بومی که به گفته مدیرعامل شرکت تولیدکننده آن، با امکاناتی بیش از انواع خارجی و مستقل از نهادها و سازمان های دولتی طراحی شده است، به طور آزمایشی در فضای وب بارگذاری شده است و از پانزدهم شهریورماه روی سیستم عامل آندروید تلفن همراه ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امروزه سفر کردن بدون استفاده از نقشه های مسیریابی بسیار سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب بین نرم افزارهای نقشه یاب گوناگون نیز مشکل دیگری به شمار می آید.
چندی پیش، پرداخت هزینه برای استفاده از سامانه نقشه گوگل الزامی شد و توسعه دهندگان برای دسترسی به خدمت آن باید یک حساب کاربری باز می کردند.
در همین پیوند، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران بیست و یکم خردادماه امسال به کاربران ایرانی توصیه کرد از نرم افزارهای مشابه بومی استفاده کنند.
«خسرو سلجوقی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اعلام کرد: کسب و کارهای داخلی می توانند از سامانه «نما.آی آر» (namaa.ir) به جای سرویس نقشه گوگل استفاده کنند.
وی زمان رونمایی از این نرم افزار را که بخش خصوصی طراحی کرده است، تیرماه امسال اعلام کرد.
در همین پیوند، یک شرکت دانش بنیان ایرانی از 6 سال پیش طراحی نقشه ای منطبق با نیازهای کاربران ایرانی را آغاز کرد که به گفته مدیرعامل آن، 150 میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری شده است.
«محمدرضا فیروزآبادی» امروز (سه شنبه) در نشست خبری به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: تاکنون هیچ نوع کمکی چه مادی و چه معنوی از دولت دریافت نکرده ایم؛ ضمن آنکه هر اطلاعاتی از هر سازمانی دریافت کرده ایم، هزینه آن را پرداخته ایم.
فیروزآبادی نقشه آنلاین را یک زیرساخت برای داده های مکان محور دانست که به طور کامل، تعاملی است.
وی ادامه داد: تلاش می شود هر روز این نرم افزار به روزرسانی شود؛ همچنین امکانی در این نقشه طراحی شده است تا کاربران ایرانی بتوانند خود نشانی جدید اضافه یا آن را اصلاح کنند.
به گفته وی، اکنون امکان استفاده از صوت روی این نقشه قرار ندارد اما در برنامه ریزی ها قرار است این امکان نیز به آن اضافه شود.
فیروزآبادی یادآوری کرد: برنامه نرم افزاری این نقشه برای سیستم عامل آی.او.اس تا سه ماه دیگر آماده بهره برداری است؛ همچنین در یک بازه زمانی سه تا6 ماهه کاربران می توانند گزارش ترافیک را روی نقشه بارگذاری کنند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: بزودی این نقشه در اختیار همه تاکسی سرویس های برخط ایرانی قرار می گیرد.

* حفاظت کامل از اطلاعات کاربران
فیروزآبادی به ذخیره سازی اطلاعات شخصی کاربران ایرانی در برخی نرم افزارهای خارجی اشاره کرد و ادامه داد: نقشه بومی به هیچ عنوان هیچ اطلاعاتی از کاربران خود را ذخیره نمی کند و به محض طی مسیر، اطلاعات کاربر پاک می شود.
مدیر داده های مکانی این نقشه نیز به خبرنگاران گفت: داده های مورد نیاز این نقشه و همه معابر روی این نقشه ترسیم شده است.
«امید آقالطیفی» تاکید کرد بسیاری از داده های مورد نیاز خریداری شده است و گروهی از کارشناسان ماموریت دارند این داده های تازه را روی نقشه بارگذاری و معایب احتمالی را برطرف کنند.

اقتصام*2078*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كالاي ايراني نقشه تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌های وقف با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه انفال، اظهار کرد: پس از عملیات وعده صادق دیپلماسی ما در جهان تفاوت کرده است. وعده صادق حرکتی بود که همگان آن را مشاهده کردند، اما بنا به نظر مقام معظم رهبری، اراده قوی ملت ایران برای پاسخگویی محکم به رژیم صهیونیستی مهمترین مسئله بود. وعده صادق ضربه کاری به صهیونیست‌ها بود آن هم رژیمی که هیچ کس جرأت حمله بدان را نداشت.

خاموشی ادامه داد: امروز جبهه اصلی دفاع از مظلومین، ایران اسلامی است. ایران پس از نزدیک به پنج دهه تحریم با دانش و توانمندی خود به تولیداتی دست پیدا کرد که در جهان بی‌نظیر است. امروز با صدای بلند اعلام می‌کنیم که انقلاب اسلامی درک کرده که حزب خدا پیروز است و در همین مسیر حرکت می‌کند. امروز جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است و این ثمره درایت و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است. باید باور کنیم که ایران نقش اساسی در ترسیم نقشه آینده جهان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف سازمانی است که تصدی اداره موقوفات مجهول‌التولیه و فاقد تولیت را برعهده دارد. اگر در وقف‌نامه متولی بتواند سلسله خود را ثابت کند، می‌تواند موقوفه خود را اداره و مدیریت کند؛ لذا وقف نهادی است که در حکومت اسلامی تعریف دارد. در این نمایشگاه موقوفاتی حضور دارند که متولی خاص خود را دارند و فعالیت‌های خود را ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: موقوفاتی که متولی ندارند و متصدی آنها سازمان اوقاف است نیز در این نمایشگاه حضور دارند و خدمات خود را ارائه داده‌اند. در دو سال اخیر بسیاری از موقوفات کشور دارای سند تک برگی شده‌اند و این مسئله، تداخل اسناد و مشکلات حقوقی موقوفات را کاهش چشمگیری داده است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی اظهار کرد: موضوع بعدی بحث حقیقی مربوط به موقوفات است که برخی از آنها بایر بوده‌اند و امروز احیا شده‌اند. البته اجرای چنین برنامه‌ای دشواری‌های خاص خود را دارد. برای احیای موقوفات باید این کار را ادامه دهیم و سرمایه‌های موجود را حفظ کنیم و ارتقا دهیم؛ لذا حوزه حفظ‌العین موقوفات بسیار وسیع است و باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: مسئله بعدی افزایش بهره‌وری موقوفات است. سال گذشته قراداد‌های زیادی برای احداث مراکز و املاک موقوفه منعقد شده است. البته اهم موقوفات، وقف‌های منفعتی است که باید به رشد درآمد متنابهی برسند تا همگان در جریان آن قرار گیرند.

رئیس سازمان اوقاف اضافه کرد: بنده رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال را دور از دسترس نمی‌دانم. امروز این منافع به هفت همت رسیده و هر روز بیشتر می‌شود. امسال و با توجه به داده‌های سامانه اوقاف بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان هزینه شده تا این نیات به خوبی اجرایی شوند.

دیگر خبرها

  • همسر سرمربی سپاهان کیست؟ این دختر ایرانی دل و دین ژوزه مورایس را برد!
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • نمایش برخط «پرویزخان»
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید