Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@03:06:29 GMT

تولید انبوه نسل دوم تراشه‌ 10 نانومتری سامسونگ

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۷۵۹۸

تولید انبوه نسل دوم تراشه‌ 10 نانومتری سامسونگ

شرکت سامسونگ نسل دوم از تراشه‌های 10 نانومتری «8Gb LPDDR5» را به تولید انبوه رساند. این حافظه‌ها 20 درصد نازک‌تر هستند و 10 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، سامسونگ اعلام کرد که نسل دوم حافظه‌های 10 نانومتری DRAM تلفن همراه را به تولید انبوه رسانده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تراشه‌های DRAM جدید هشت گیگابایت ظرفیت دارد و مصرف انرژی اندکی دارند.

براساس اطلاعات منتشرشده توسط سامسونگ، این تراشه‌ها از کارایی بالایی برخوردار است و به دلیل مصرف کم باتری برای باتری ادوات الکترونیکی بسیار مناسب هستند. قرار است از این حافظه‌ها در تلفن‌های هوشمند ممتاز یا دیگر ادوات همراه استفاده شود.

در مقایسه با تراشه‌های فعلی که در حال حاضر در تلفن‌های همراه استفاده می‌شوند، این نسل جدید حافظه‌ها 10 درصد مصرف کمتری دارند، در حالی که اطلاعات را با همان سرعت یعنی 4/266 مگابایت بر ثانیه مبادله می‌کنند. این به معنای حفظ عملکرد و کاهش مصرف انرژی است.

سامسونگ همچنین اعلام کرد که بسته‌ DRAM همراه LPDDR4X هشت گیگابایتی خود را با ترکیب چهار تراشه «DRAM» 10 نانومتری 16 گیگابایت LPDDR4X DRAM ساخته است. این بسته قابلیت انتقال 34/1 گیگابایت بر ثانیه اطلاعات را داراست، در حالی که 20 درصد نازک‌تر از نسل اول این تراشه است.

با استفاده از این فناوری می‌توان ضخامت و ابعاد ادوات همراه را کاهش داد، بدون این که عملکرد سیستم مختل شود.

انتهای پیام/4021

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین

اینانلو سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در حال حاضر میزان اوج مصرف برق در استان قزوین ۸۰۰ مگاوات است که در این راستا با نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند حدود ۶۰ درصد مشترکین با مصرفی معادل ۵۰۰ مگاوات تحت پوشش کنتور هوشمند قرار گرفته اند.

وی افزود:  با نصب حدود ۳۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند در استان تلاش می‌کنیم تا شروع اوج مصرف بتوانیم حدود ۷۵ درصد مشترکین را تحت پوشش این کنتور‌ها قرار دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • سلفی جدید بهرام رادان همه را متعجب کرد
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • رندرهای گوشی سامسونگ گلکسی F55 5G منتشر شد
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد