Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی معتقد است گره گشایی مشکلات آموزش و پرورش در گرو توانمندسازی نیروی انسانی است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: با برنامه ریزی منسجم و منظم، فصل جدیدی در حوزه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استان آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که امسال تعداد زیادی از معلمان کشور بازنشسته می‌شوند، به همین دلیل چالش جدی پیش روی آموزش و پرورش کشور است، افزود: از ایام تابستان به عنوان فرصتی برای فراهم کردن مقدمات بازگشایی مدارس در قالب شوراهای پروژه مهر در سطح اداره کل آموزش و پرورش استان استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع مالی و انسانی آموزش و پرورش با چالش مواجه است اما طبق تجربیات و برنامه ریزی‌ها اطمینان می‌دهم که برای یک مهرماه، هیچ دانش آموزی بدون معلم نخواهد بود.
پاشایی با بیان این‌که اداره کل آموزش و پرورش استان تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی خود را به کار گر فته و پایگاه‌های مختلف در حوزه اسکان مهمانان تابستان در تبریز 2018 را توسعه می‌دهد، افزود: طی 23 روز گذشته، چهار هزار و 200 نفر دانش آموز در حوزه‌های مختلف در استان مستقر شدند و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی، جشنواره جابرابن حیان، مسابقات دانش آموزان تیز هوشان، نشست‌ها و همایش‌های ملی در استان نیز جزو برنامه‌های آموزش و پرورش استان برای توسعه‌ی ارتباطات فرهنگی در سطح ملی محسوب می‌شوند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به درخشش دانش آموزان دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی در کنکور سراسری، اظهار کرد: طی روزهای اخیر، سه نفر از دانش آموزان استان رتبه‌های سه، هفت و دهم کنکور سراسری را کسب کرده و دانش آموز دیگری نیز موفق به دریافت مدال نقره‌ در المپیاد جهانی شیمی شده که این برای استان ما اقدامی مبارک است.
وی افزود: بی تردید در درجه اول کسب این افتخارات را مدیون عنایات پروردگار عالم بوده و در درجه دوم نیز مدیون انگیزه، پشتکار و اعتماد به نفس دانش آموزان هستیم.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان این‌که تاپایان مهرماه 640 نفر از معلمان بازنشسته می‌شوند، گفت: تا آبان ماه سال جاری، 520 نفر از معلمان از بدنه دستگاه تعلیم و تربیت استان خارج شده و باید نیروها‌ی جدید جایگزین آن‌‍‌ها شوند.
کامیار قهرمانی، افزود: عملکرد آموزش و پرورش استان تاکنون در نسبت دانش آموز به معلم 20.33 درصد بوده که پیش بینی می‌شود این آمار به 20.19 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان دانش آموزان منابع مالی نیروی انسانی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان

مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه استان کرمان از ۲۶ تا ۲۹ فروردین ماه به مدت چهار روز در کرمان برگزار شد و تیم دانش آموزان سیرجانی بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم‌های نرماشیر و ماهان به ترتیب دوم و سوم شدند.

 رضا رضایی در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: توجه به ورزش و فعالیت‌های تربیت بدنی لازمه تربیت نسلی سالم و توانمند برای آینده کشور است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه حضور دانش آموزان و فرهنگیان در مسابقات ورزشی از رشد ۶۹ درصدی سرانه فضای ورزشی درون مدرسه‌ای مدارس استان در دو سال اخیر خبر داد.

رضایی با اشاره به ساخت و بهره برداری از بیش از ۸۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان افزود: استفاده بهینه از فضای‌های ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح آزاد سازی فضای‌های ورزشی برای استفاده دانش آموزان و اولیای آنها رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امام علی علیه السلام مقتدا و الگوی ورزشکاران است، تاکید کرد: ورزشکاران باید منش پهلوانی را علاوه بر قهرمانی در دستور کار خود قرار دهند.

 رضایی با اشاره به شرکت دانش آموزان برگزیده این مسابقات در مسابقات کشوری دانش آموزان سراسر کشور بر آماده سازی این تیم‌ها برای حضور موفق در مسابقات کشوری تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی