Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@12:41:44 GMT

کشف اسب دریایی به اندازه دانه برنج

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۷۹۰۴

کشف اسب دریایی به اندازه دانه برنج

دانشمندان ژاپنی اسب دریایی کشف کرده‌اند که به اندازه دانه برنج است.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ساینس نیوز، محققان در سواحل جنوب شرقی ژاپن گونه جدیدی از اسب دریایی کوتوله به نام «خوک ژاپنی» پیدا کرده‌اند. ژاپن به عنوان کانون تنوع زیستی موجودات دریایی در جهان شناخته می‌شود، 53 گونه سوزن‌ماهی در این کشور ثبت شده است که شامل 10 گونه اسب دریایی است که چهار مورد آن اسب دریایی کوتوله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوک ژاپنی پیش از این توسط غواصان محلی در سواحل جنوبی و شرقی دیده شده بود. به گفته دانشمندان، این اسب دریایی کوتوله تقریباً به اندازه یک دانه برنج، 15 میلی‌متر، است.

خوک ژاپنی شکل مسطحی دارد و بدن رنگارنگی دارد. این اسب دریایی در هیبت تکه‌های کوچک جلبک دریایی استتار می‌کند که این امر رؤیت آنها را دشوار می‌کند.

به گفته دانشمندان، پوست رنگارنگ این اسب‌های دریایی بسیار زیبا و خاص است، گویی که لباسی با طرح بته‌جقه به تن کرده‌اند.

این موجودات در عمق پنج تا 22 متری و روی صخره‌های مرجانی و جلبکی زندگی می‌کنند. اکثر اسب‌های دریایی کوتوله دو جفت ساختار بال مانند روی پشت خود دارند اما گونه تازه کشف‌شده تنها یک ساختار بال مانند در پشت خود دارد.

انتهای پیام/4021

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان‌ راز آلود قسمت ۱۰ سریال شوگون؛ فصل دوم حماسه پرطرفدار ژاپنی در راه است؟

زی‌سان: قسمت دهم سریال شوگون به نوعی آخرین قسمت سریال بود و هنوز هیچ خبری از اینکه فصل دوم سریال ساخته می‌شود یا نه وجود ندارد، اما با توجه به محتوای این سریال در قسمت پایانی به نظر می‌رسد که کارگردانان و نویسندگان سریال قصد دارند فصل دوم سریال شوگون آن را نیز بسازند. با توجه به استقبال زیاد مردم از این سریال خوش‌ساخت این اتفاق اصلا بعید نیست. 

ماریکو و آس پایانی توراناگا

به گزارش زی‌سان؛ اگر سیر شخصیت اصلی فصل اول این سریال یعنی «یوشی توراناگا» را از ابتدا تا به انتها مشاهده کنیم متوجه می‌شویم که تغییرات و یا به نوعی تحولی در شخصیت وی رخ می‌دهد که نشان می‌دهد سریال قرار است ادامه پیدا کند. تحول شخصیتی توراناگا تا قسمت آخر مشخص نمی‌شود، اما مرگ «ماریکو» در قسمت پایانی که در واقع آس آخر خود توراناگا برای فرار از انزوا و در نهایت شکست نیرو‌های ایشیدو و رسیدن به فرمانروایی اوزاکاست این ذهنیت را به مخاطب منتقل می‌کند که توراناگا رویای شوگون شدن را در سر دارد و در این مسیر حاضر است هر مانعی را از سر راه بردارد به هر قیمتی؛ حتی با فدا کردن مهمترین نیرو‌های خود از جمله ماریکو. 

توراناگا که در ابتدای داستان شخصیتی محبوب و اخلاقی داشت به یکباره در قسمت آخر در گفتگو با (فرمانده ارتش ادو که به توراناگا خیانت می‌کند) که به دست خود توراناگا به قتل رسید این تحول شخصیتی را عیان می‌کند. آن طور که از سریال بر می‌آید توراناگا هم خادم وفادارش و هم ماریکو را قربانی نقشه‌های خود می‌کند و نوع برخوردش با آنجین نیز حکایت از این دارد که وی از همان ابتدا نقشه شوگون شدن را به هر قیمتی می‌چیده است. 

قتل عام مردم روستای «آجیرو» بدون هیچ دلیلی

تحول شخصیتی توراناگا زمانی بیشتر آشکار می‌شود که وی مردم روستای آجیرو را به دلیل اینکه برای مسیحی‌ها جاسوسی کرده و باعث شده کشتی آنجین غرق شود می‌کشد و برخی از آنها را سلاخی کرده است. این در حالیست که کشتی آنجین را خود توراناگا و ماریکو غرق کرده‌اند. این رفتار توراناگا کاملا مغایر با قسمت‌های اول سریال است که کاملا به افرادش احترام می‌گذارد و به هیچ عنوان افراد بی‌گناه را نمی‌کشد. همچنین در قسمت‌های اول سریال وی در چشم مخاطب بسیار مهربان و با گذشت نشان داده می‌شود، اما قسمت پایانی کاملا خلاف این روند است. به نوعی می‌توان قسمت دهم سریال شوگون را نقطه آغازی بر تحول شخصیتی توراناگا قلمداد کرد. همین عامل یکی از مواردیست که به نظر می‌رسد فصل دوم این سریال قطعا ساخته خواهد شد؛ شاید با محور رویارویی توراناگا با آنجین یا بلک‌ثورن. 

آنجین و مشاهده آینده 

آنجین یا همان غریبه سریال از ابتدا تا انتهای فصل اول نقش تاثیرگذاری از خود بر جای نمی‌گذارد و تنها در نقش یک شخصیت نسبتا حاشیه‌ای ظاهر شده که هیچ ابتکار عملی از خود ندارد. البته این طبیعی است چرا که وی در ژاپن کاملا غریبه است و فصل اول سریال به نوعی شخصیت‌پردازی آنجین است برای ماجراجویی‌های بعدی وی. از طرف دیگر در قسمت دهم سرایل آنجین بخشی از آینده خود را زمانی که کاملا پیر شده و فرزندانش بر بالینش نشسته‌اند مشاهده می‌کند. زمانی که هنوز صلیب در دستش است و فرزندانش از این صحبت می‌کنند که وی ارتش ژاپن را شکست داده است. دیدن آینده به نوعی درآمدیست بر اینکه قرار است آنجین در فصل دوم (و شاید فصول سوم و چهارم) سریال نقش حیاتی‌تر و مهمتری را بازی کند. 

با تمامی گزاره‌های بالا می‌توان ادعا کرد که فصل دوم سریال قطعا ساخته خواهد شد و در حالی که شخصیت مرکزی داستان در فصل اول «یوشی توراناگاست» در فصل دوم احتمالا این شخصیت مرکزی به «آنجین» منتقل خواهد شد.

tags # شبکه نمایش خانگی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پایان‌ راز آلود قسمت ۱۰ سریال شوگون؛ فصل دوم حماسه پرطرفدار ژاپنی در راه است؟
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • لقب جالب رسانه ژاپنی برای شهاب زاهدی
  • لقب رسانه ژاپنی برای شهاب زاهدی؛ معجزه گر!
  • تصاویر عجیب از بارش شدید تگرگ در آمریکا + ویدئو | اندازه هر دانه تگرگ را ببینید
  • پل ژاپنی که به خاطر برج هایش معروف است(عکس)