Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، آئین اختتامیه دومین جشنواره بورس و رسانه، عصر امروز سه شنبه ۲۳ مرداد ۹۷ با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از فعالان اقتصادی، اهالی بازار سرمایه و اصحاب رسانه در هتل همای تهران برگزار شد.
این دوره از جشنواره همانند سال‌های قبل در بخش‌های مختلفی از جمله مصاحبه، گزارش، تیتر، یادداشت و مقاله و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار شد و جایزه ویژه این دوره نیز به نقش بازار سرمایه در حمایت از کالای ایرانی اختصاص داشت که رتبه دوم این بخش جایزه ویژه به اکبر ابراهیمی، خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری ایکنا به خاطر گزارشی با عنوان "نقش بازار سرمایه در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی" رسید و از سوی شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی دیگر از مسئولان اقتصادی کشور از وی تقدیر به عمل آمد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس و اوراق بهادار، ضمن تشکر از حضار گفت: امروزه نقش رسانه بر کسی پوشیده نیست و قاعدتا باید برای موضوع مهم فرهنگ‌سازی و افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه و نقش‌آفرینی بورس در اقتصاد ملی دست یاری به سمت رسانه‌ها دراز کنیم.
وی افزود: ما شما را به عنوان بازوی مقتدر بازار سرمایه محسوب می‌کنیم تا ان شاالله این نقش را افزایش دهیم. این بازار و تجارت شیشه‌ای نیازمند کمک و یاری رسانه‌هاست تا اقتدار خود را به دیگر بخش‌های اقتصادی نشان دهد.
فلاح ادامه داد: اولین جشنواره بورس و رسانه در سال گذشته یکی از اقدامات مهم در راستای ایجاد فرهنگ سهامداری در این بخش از اقتصاد کشور بود. در جشنواره اول نتایج بسیار خوبی حاصل شد و ۱۳۰ نفر تعداد ۵۰۰ اثر را به جشنواره ارسال کردند.
مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس اظهار کرد: برای دومین جشنواره بورس و رسانه حدود ۲۰۰ نفر تعداد ۷۰۰ اثر به جشنواره ارسال کردند. نکته‌ای که لازم است به آن اشاره کنم، این است که داوران این جشنواره، همگی از اساتید شناخته شده اقتصادی و رسانه‌ای کشور هستند و به شکل مستقل، تخصصی و آکادمیک، این آثار را مورد ارزیابی قرار دادند.
شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، سخنران بعدی این مراسم بود که ضمن تقدیر و تشکر از حضار، داوران و کسانی که آثار خود را ارسال کردند، عنوان کرد: ارسال ۷۰۰ اثر در قالب‌های مختلف به این جشنواره شایسته تقدیر است و همه این اقدامات ناشی از همت اصحاب رسانه و کسانی است که ذره ذره عمر خود را وقف فعالیت در این حوزه کردند.
وی افزود: افرادی که وارد بازار سرمایه می‌شوند، ادعا می‌کنند که افراد ریسک‌پذیری هستند، اما از دوستان بازار سرمایه می‌پرسم که آیا حاضرید شغل خود را به فعالیت رسانه‌ای تغییر دهید و آیا از سختی‌های این شغل اطلاع دارید؟
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: افرادی که در این جشنواره برنده شده‌اند، توان زیادتری را صرف کرده‌اند و این مراسم برای تشکر از زحمات، پایداری و ایستادگی آنهاست.
وی یادآور شد: بنده می‌خواهم به نقش جدیدی در حوزه رسانه که قبلا به خوبی درک نشده و یا کمتر وجود داشته است، اشاره کنم که همانا نقش نظارت همگانی رسانه‌ها در کشف قیمت دارایی‌های مالی است و این موضوع، نشان می‌دهد که نقش رسانه‌ها فراتر از انتقال اطلاعات است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا سیاست و اقتصاد جشنواره بورس و رسانه جایزه ویژه سازمان بورس شاپور محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

طبق مصوبه مجلس مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بها بازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بها بازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست.

به گزارش اکوایران، ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و ماده ۱۲ به همراه ۸ تبصره این طرح از سوی مجلس اصلاح شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره ۷ مقرر شد عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازار‌های خارج از بورس مانند صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک، مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات نخواهد بود.

تبصره ۷ ماده ۱۲ به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۷- عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نیست.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سوداگر را کسی عنوان کرد که با نیت سوء استفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود‌های کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

تاثیر مالیات بر سوداگری بر بازار‌ها

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از اجرا و تاثیر قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز، مسکن، خودرو و طلا و تاثیرش بر رونق بازار بورس در روز گذشته، چهار اردیبهشت، خبر داد. لایحه مذکور، امروز پس از اصلاحیه ایرادات توسط شورای نگهبان، به تصویب رسید.

پور ابراهیمی با اشاره به این موضوع که ورود منابع به بازار دلالی موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود، عنوان کرد: عملا بازار سوداگری به بازار افزایش قیمت‌ها تبدیل شده است که به شدت معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این طرح تلاش شده چهار دارایی شامل خودرو، طلا، ارز و مسکن را مشمول قانون قرار دهیم که باعث می‌شود اثر آن‌ها در حوزه سوداگری به کمترین حد برسد.

وی گفت: کلیه معاملاتی که با هدف سوداگری در حوزه املاک، ارز، طلا و خودرو صورت می‌گیرد، پس از تبدیل شدن این طرح به قانون، مهار می‌شود. رفتن منابع به سمت اقتصاد واقعی، تولید و اشتغال را در نظام اجرایی کشور عملیاتی می‌کند.

دیگر خبرها

  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • انتصاب دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!