Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@11:50:21 GMT

مصرف چه میزان نمک به قلب شما آسیب می زند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۸۰۹۴

مصرف چه میزان نمک به قلب شما آسیب می زند؟

مصرف بالای نمک سبب بروز مشکلات قلبی می شود- اما چه میزان نمک باید استفاده کرد؟ اگر سدیم به مقدار زیادی مصرف شود، می تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات قلبی عروقی، از جمله فشار خون بالا شود.

شفتا: سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌گوید که فرد نباید بیش از ۲ گرم سدیم در روز مصرف کند که حدود ۵ گرم نمک در روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مصرف کمتر از ۲ گرم سدیم روزانه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی به حساب می‌آید.

در مطالعه‌ای که در ۱۸ کشور مختلف وبه مدت متوسط ​​۸ سال صورت گرفته است مشخص شد که مصرف زیاد سدیم منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و سکته مغزی می‌شود-، اما تنها در جوامعی که مصرف متوسط ​​آن‌ها برای بزرگسالان بیشتر از ۵ گرم در روز است. محققان توضیح می‌دهند که این مقدار حدود ۲٫۵ قاشق چای خوری است.

در اکثر کشور‌ها مصرف متوسط ​​سدیم ۳-۵ گرم- یا ۱٫۵ تا ۲٫۵ قاشق چای خوری نمک – در روز بود. در واقع، از تمام جمعیت حاضر دراین مطالعه، تنها چینی‌ها مصرف بالای نمک داشتند. به طور خاص، ۸۰ درصد از جوامع چینی مصرف سدیم بیشتر از ۵ گرم در روز داشتند.

در واقع افراد به راحتی می‌توانند تعادل را حفظ کرده و سلامت قلب خود را با چند تنظیم ساده به رژیم‌های غذایی خود، از جمله اضافه کردن میوه ها، سبزیجات و غذا‌های غنی از پتاسیم، محافظت کنند.

تمام مشکلات مهم قلبی عروقی، از جمله مرگ، در جوامع و کشور‌هایی که در آن مصرف پتاسیم بیشتر شده است یعنی در غذا‌هایی مانند میوه ها، سبزیجات، غذا‌های لبنی، سیب زمینی و آجیل و لوبیا، کاهش یافته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: نمک قلب سلامت قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم هشداردهنده حمله قلبی

دانستن این نشانه‌ها می‌تواند نجات دهنده باشد.

متخصصان برخی از علائم هشداردهنده اولیه حمله قلبی و آنچه را که در صورت تجربه آن‌ها باید انجام دهید را به اشتراک می‌گذارند:

درد یا احساس فشار در قفسه‌سینه

آنژین که درد متناوب قفسه سینه است، بر اثر تجمع تدریجی پلاک در داخل رگ‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند یک علامت هشداردهنده باشد. اگر متوجه هر نوع ناراحتی در قفسه سینه شدید (آنژین می‌تواند به اشکال دیگری غیر از درد نیز ظاهر شود)، مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید.

درد گردن، شانه یا فک

معمولاً ما حملات قلبی را با درد فوری در دست چپ مرتبط می‌دانیم. بااین‌حال، علائم اولیه درد ممکن است چندان واضح نباشد. گاهی اوقات حمله قلبی مترادف با درد قفسه سینه است، اما گاهی اوقات به‌ویژه در افراد مسن، ممکن است علائم مرتبط دیگری مانند درد یا بی‌حسی که از گردن، شانه یا بازو منتشر می‌شود، وجود داشته باشد.

حالت تهوع یا سایر مشکلات معده

درد شکم، حالت تهوع و خستگی نیز از علائم هشداردهنده حمله قلبی هستند. اما این علامت مخصوص همه بیماران نیست. برخی از بیماران ممکن است علائم خفیف گوارشی داشته یا اصلاً هیچ علامت گوارشی نداشته باشند.

سرگیجه، سبکی سر یا ضعف

اگر ناگهان دچار عدم تعادل می‌شوید، اتاق شروع به چرخیدن می‌کند یا بینایی شما کاهش می‌یابد، بدن شما ممکن است در مورد حمله قلبی قریب‌الوقوع هشدار دهد. اگر این علائم را تجربه کردید، فوراً به اطرافیان خود اطلاع دهید.

تنگی نفس

تنگی نفس می‌تواند بر اثر فعالیت بدنی، دمای بالا یا ارتفاع زیاد ایجاد شود. همچنین می‌تواند یک علامت رایج برای بسیاری از مشکلات پزشکی دیگر باشد. با این‌ حال، فشار در قفسه سینه، مشکل در تنفس یا تنگی نفس می‌تواند گاهی اوقات یک علامت هشدار برای حمله قلبی باشد.

عرق سرد

تعریق زیاد در حالت استراحت و یا تجربه عرق سرد می‌تواند از علائم هشداردهنده حمله قلبی باشد.

به گزارش دویچه وله، بازه زمانی بین علائم و حمله قلبی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. اما تقریباً دو سوم از بیماران می‌توانند یک ماه قبل از حمله قلبی به زمانی اشاره کنند که درد قفسه سینه را تجربه کرده‌اند. برخی از افراد نیز ممکن است در روزهای منتهی به حمله قلبی متوجه علائم شوند.

در حالی که بسیاری از عوامل خطر خارج از کنترل شما هستند، بسیاری از آنها قابل‌ پیشگیری‌اند. اقدامات ساده مانند پیاده‌روی روزانه یا انتخاب غذاهای سالم می‌تواند همراه با دانستن اعداد فشار خون، کلسترول و قند خون و آگاهی از علائم هشداردهنده حمله قلبی به کاهش احتمال بروز این عارضه کمک کند.

فراموش نکنید اگر سن شما ۴۵ سال به بالا است، با پزشک عمومی خود یک چک‌آپ سلامت قلب رزرو کنید. انجام منظم این کار کمک می‌کند تا خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را در پنج سال آینده بهتر بشناسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • درد قفسه سینه را جدی بگیرید
  • ۴۱ درصد مرگ و میر در قزوین ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی
  • میزان مصرف برق صنایع در مازندران ۱۸۰ مگاوات است
  • زمین در حصار زباله های پلاستیکی است/ این یک بار مصرف های آسیب زا
  • علائم هشداردهنده حمله قلبی
  • گزارش آژانس از میزان آسیب وارد شده به تأسیسات ایران
  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • استفاده از جایگزین های نمک خطر مرگ های قلبی را کاهش می دهد
  • ارتباط بین ریزش مو و سکته قلبی