Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح «خروج و مراجعت مهاجرین افغانستانی دارنده کارت آمایش و گذرنامه خانواری بدون ابطال کارت آنها به افغانستان» از فردا صبح ۲۴ مرداد در دفاتر کفالت آغاز می‌شود. ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

حوزه مهاجرین- تسنیم: «محمد عجمی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خراسان‌رضوی ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی از آغاز طرح «بازگشت مهاجرین افغانستانی دارنده کارت آمایش و گذرنامه خانواری بدون ابطال کارت آنها به افغانستان» خبر داد و اظهار کرد: از فردا صبح 24 مرداد ماه این طرح در دفاتر کفالت اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهاجرینی که دارای کارت آمایش و گذرنامه با روادید خانواری هستند تاکنون امکان خروج و مراجعت آنها فراهم نبود اما برابر ابلاغیه اداره کل اتباع وزارت کشور افرادی که دارای کارت آمایش و گذرنامه خانواری معتبر هستند می‌توانند از فردا صبح به دفاتر خدمات اتباع خارجی و اشتغال(دفاتر کفالت) مراجعه و نسبت به انجام مراحل اداری خروج و مراجعت از ایران به افغانستان اقدام کنند.

تشریح روند خروج و مراجعت دارندگان «کارت آمایش» و «گذرنامه خانواری»

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خراسان‌رضوی گفت: افرادی که دارای گذرنامه با روادید خانواری هستند بدلیل اینکه دارای گذرنامه هستند می‌توانند از فردا صبح به دفاتر کفالت مراجعه، گذرنامه را تحویل داده و فیش‌های لازمه را پرداخت و پرونده تشکیل دهند، پرونده توسط دفاتر کفالت به پلیس مهاجرت منتقل و در گذرنامه آنها 3 ماه اقامت و یک ماه اجازه خروج و مراجعت به افغانستان درج می‌شود.

عجمی ادامه داد: اگر فردی به این روش خارج شد و پس از یک ماه امکان بازگشت به ایران را نداشت،
با این اقامت سه ماهه و خروج و مراجعت یک ماهه امکان بازگشت وجود ندارد و باید با مراجعه به سفارت و کنسولگری‌های ایران در افغانستان با اخذ ویزا بازگردند؛ پس از بازگشت مهاجرین باید به دفاتر کفالت مراجعه، اقامت سه ماهه خود را ابطال و کارت آمایش خود را تحویل بگیرند، هم‌چنین در مورد گذرنامه‌داران با روادید خانواری نیز 6 ماه اقامت آنها مجددا تمدید می‌شود.

وی در مورد دارندگان کارت آمایش گفت: این گروه متقاضیان در ابتدا باید به کنسولگری مراجعه و گذرنامه سفید دریافت  و پس از اخذ گذرنامه به دفاتر کفالت مراجعه، مدارک را کامل و فیش‌ها را واریز کنند، و پرونده‌های این گروه هم به پلیس مهاجرت ارسال و برای این دسته نیز اقامت سه ماهه و یک ماه اجازه خروج مراجعت صادر می‌شود.

عجمی تاکید کرد: از لحظه خروج مهاجرین فقط به مدت یک ماه می‌توانند در افغانستان حضور داشته و باید پیش از اتمام یک ماه به ایران بازگردند، همچنین این نکته لازم به ذکر بوده که اجازه خروج و مراجعت در سال فقط یک بار است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خراسان‌رضوی یادآور شد: تمامی اعضای خانواده می‌توانند انفرادی و یا دسته جمعی به افغانستان سفر کنند.

وی در مورد هزینه های این طرح گفت: هزینه گذرنامه سفید که با کنسولگری‌ها و سفارت  بوده اما در مورد هزینه خروج و مراجعت متقاضیان باید 172 هزار تومان جهت اقامت سه ماهه، 23 هزار تومان جهت خروج و مراجعت و 10 هزار تومان جهت ارائه خدمات پرداخت کنند.

عجمی خاطرنشان کرد: خروج‌ها هم از مرز دوغارون و هم مرز میلک فراهم شده، احتمال بسیار هم وجود دارد که خروج از مرز هوایی هم ممانعتی نداشته باشد.

آمایش 13

وی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت اجرای آمایش 13 در این استان گفت: این طرح از دهم تیر ماه آغاز و تا 31 مرداد ماه ادامه دارد، از ابتدای شروع این طرح 85 هزار نفر از مهاجرین افغانستانی و عراقی  در این طرح شرکت کرده‌اند که حدود 70 درصد می‌شوند و 65 هزار نفر نیز تعداد قابل توجهی از آنها برگه نوبت دهی آمایش 13 را گرفته‌اند.

مدیرکل اتباع خراسان‌رضوی ادامه داد: در تاریخ 31 مرداد 97 سامانه آمایش 13 بسته خواهد شد.

تعیین تکلیف گروه اول سرشماری شدگان با صدور «برگه تردد 6 ماهه»

عجمی تصریح کرد: یک مورد مهم دیگر در رابطه با ازدواج مردان خارجی با زنان ایرانی بوده که تعدادی از این مردان خارجی فاقد مدرک هستند که بخشی از آنها در سال 95 سرشماری شدند. این نوید را باید داد که از  ابتدای تیر ماه کسانی که برگه سرشماری داشته و دارای همسر ایرانی هستند با مراجعه به دفاتر کفالت «برگه تردد 6 ماهه» دریافت می‌کنند و تاکنون 489 نفر در قالب 209 خانوار به دفاتر مراجعه و برگه تردد دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: آن دسته از مردان خارجی دارای همسر ایرانی که در طرح سرشماری شرکت نکرده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل اتباع با طی مراحل اداری برگه تردد 6 ماه دریافت کنند، لازم به ذکر بوده که با این برگه تردد هم می‌توانند زوجین ازدواج خود را ثبت کرده و هم فرزندان دارای مدرک معتبر اقامتی شوند.

انتهای پیام/.

 

R36461/P36447/S8,87,1413/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: قصد خروج از قطر را نداریم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ولید الکیلانی در گفت وگو با شبکه العربیه، افزود: به دنبال مکان اقامت جایگزین به جای قطر نیستیم.

وی درباره مذاکرات آتش بس و مبادله اسیران با رژیم صهیونیستی نیز، گفت: حماس چهار پیشنهاد را در این باره به میانجی‌ها ارائه کرده است ولی (رژیم) اسرائیل خواستار برقراری آتش بس و ادامه مذاکرات نیست.

به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز شنبه ادعا کرد که جنبش حماس حداقل با دو کشور منطقه برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش از دوحه گفت وگو کرده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک ادعا کرده بود که اقدام حماس برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از دوحه در نتیجه فشار مصر و قطر بر این جنبش با هدف کاهش شروط مذاکره با رژیم اسرائیل انجام می‌شود.

وال استریت ژورنال نوشته بود که اگر حماس قطر را ترک کند مذاکرات دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و آزادی ده‌ها اسیر صهیونیست در غزه، ممکن است به شکست منجر شود.

سخنگوی وزارت خارجه قطر روز سه‌شنبه تاکید کرد: تا زمانی که میانجیگری قطر در مساله غزه ادامه دارد، دلیلی برای بسته شدن دفتر حماس در دوحه وجود ندارد.

«ماجد محمد الانصاری» افزود: سران حماس در دوحه حضور دارند و محدودیتی برای ورود و خروج آنها از قطر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هیات‌های مذاکره کننده اکنون در قطر حضور ندارند، گفت: تلاش می‌کنیم با کمک همه طرف‌ها به راه حلی که مورد قبول همه باشد، دست یابیم.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
  • آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی بلیت بازی پرسپولیس و سپاهان ویژه دارندگان "پرسپولیس کارت"
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد