Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@00:09:18 GMT

طوفان سیستانی‌ها را خانه‌نشین کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۸۱۵۷

طوفان سیستانی‌ها را خانه‌نشین کرد

رویداد۲۴  وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان در ایام تابستان موضوعی است که هر ساله ادامه داردو تنها در برخی از روز‌ها شدت آن کم می‌شود و یا به طور موقت شاهد قطع آن هستیم، اما اندک توفانی که شروع به وزیدن می‌کند شرایط زندگی عادی را برای مردم این منطقه به شدت سخت می‌کند.

این شرایط به نحوی است که در چند روز اخیر که توفان در سستان بیش از روز‌های دیگر شدت گرفته بود چندین نفر از مردم سیستان به‌دلیل مشکلات چشمی و تنفسی در پی کاهش کیفیت هوا، راهی مراکز درمانی شده بودند و برخی از آن‌ها نیز در بیمارستان بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزش طوفان در ماه‌های اخیر بار‌ها غلظت ذرات معلق در هوای سیستان را افزایش و کیفیت هوا را در این منطقه کاهش داده بود، اما به گفته رئیس هواشناسی زابل توفان در ۲ روز گذشته آلوده‌ترین روز‌های زابل طی یک سال اخیر را رقم زد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان هم در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در روز‌های گذشته توفان گرد و خاک در بیشترین سرعت خودبه ۱۱۹ کیلومتربرساعت رسید و شاخص کیفیت هوا را به ۶۳ برابرحد مجاز رساند همچنین در این مدت دید افقی نیز بین ۱۵۰ تا ۸۰۰ مترمتغیربود و از این مقدار بیشتر نشد.

علی ملاشاهی خاطرنشان کرد: تا اوایل هفته آینده بادشدید و گرد و خاک و در نقاط مستعد توفان گردوخاک با شدتی به مراتب کمتر نسبت به دو روز گذشته در طول شب و صبح‌ها در شمال استان ادامه داشته و در ساعات بعدازظهر از شدت وزش باد کاسته خواهد شد.

وی عنوان کرد: طی این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و نوار غربی استان ساعات بعداز ظهر وزش باد متوسط و افزایش موقتی غبار خواهیم داشت همچنین نواحی جنوب و جنوب شرق بتدریج کاهش غبار و در ساعات بعدازظهر قسمتی ابری و در ارتفاعات رشد ابر پیش بینی می‌شود.

توزیع ماسک و سبد غذایی میان مردم توفان زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در زابل اظهار داشت: با شروع طوفان نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در منطقه حاضر و خدمات رسانی به مردم را آغاز کردند که در این راستا ۴۰ هزار و ۷۰۰ عدد ماسک و ۷۷۵ سبد غذایی میان مردم توفان زده ۲۵ روستای منطقه سیستان توزیع شده است.

رسول راشکی ادامه داد: سه هزار و ۴۸۸ نفر در این مدت زیر پوشش خدمات جمعیت هلال احمر استان قرار گرفته و توسط ۸۰ نجاتگر این نهاد امداد رسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای تابستان تاکنون در هر مرحله که هواشناسی اخطاریه جوی صادر کرده، نیرو‌های جمعیت هلال احمر استان پیش از وقوع طوفان برای خدمت‌رسانی به موقع به مردم در منطقه سیستان مستقر شده‌اند.

شدت وزش طوفان و حرکت شن‌های روان و آلودگی هوا در شمال استان به حدی زیاد بود که مردم در خانه‌های خود حبس شده بودندو در این گرما امکان استفاده از کولر‌های آبی خود را به دلیل شدت وجود ریزگرد‌ها نداشتند مردم سیستان این روز‌ها حال خوشی ندارند البته موضوع طوفان سیستان و ریزگرد‌ها داستان جدیدی نیست بلکه حدود ۲۰ سال که با آغاز خشکسالی مردم را عذاب می‌دهدکه امیدواریم چاره اندیشی اساسی برای رفع این معضل صورت گیرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 طوفان سیستان و بلوچستان ریزگرد زابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات امدادی جمعیت هلال احمر برای سیل‌زدگان در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت:‌ عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق جنوب شرقی کشور همچان ادامه دارد. این ماموریت از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش های شدید در جنوب شرق کشور آغاز شده است و نیروهای جمعیت هلال احمر در همان لحظات اولیه در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا تا صبح امروز به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی شده‌است، گفت:‌بیشترین ماموریت مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. در این ماموریت در گام نخست سه اردوگاه اضطراری در مناطق سیل‌زده ایجاد و در مجموع نیز برای ۴۵۰۹ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی هلال احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشارکت داشتند، گفت: با  بهره‌گیری از توان بالگردها، ۱۲۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی به مناطق امن منتقل شده و ۹ نفر از مصدومین سیل نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در مجموع ۱۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند که علاوه بر امدادرسانی، از ۳۵۰ واحد مسکونی آب را تخلیه کردند.

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۷ فرویدن ماه لغایت سوم اردیبهشت ماه ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی به متاثرین از حوادث جوی در جنوب شرقی کشور انجام و ۳۴ تن اقلام امدادی و زیستی برای آن‌ها ارسال شد.

محمودی ادامه داد:‌ بر همین اساس ۸۹۷ دستگاه چادر، ۸۳۹۹ تخته پتو، ۴۴۲۹ تخته موکت، ۱۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۲۶ ست شستشو، ۳۹۵ ست بهداشتی، ۱۱ هزار و ۲۷۶ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۳۸۶ بطری آب معدنی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم برنج در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت امدادگران جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی را ادامه می دهد.

دیگر خبرها

  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • ببینید | طوفان در خانه عنکبوت
  • حمایت دانش آموزان سیستانی و بلوچ از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • طوفان در خانه عنکبوت - کوچ اجباری
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان