Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-18@22:19:20 GMT

همه چیز درباره مسکن‌کارت خانواده و گروهی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۸۴۱۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با رونق گرفتن خدمات بانکداری الکترونیک طی چند سال اخیر، بانک مسکن نیز مبنای ارایه خدمات خود را صدور «مسکن‌کارت» قرار داده است تا دریافت خدمات بانکی برای مشتریان این بانک تسهیل شود.

مسکن‌کارت بابت دو نوع از حساب‌های بانک مسکن شامل انواع حساب پس انداز و نیز سپرده‌ها(اعم از انفرادی، خانوادگی و گروهی)صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرقی نمی‌کند مسکن‌کارت بابت کدام نوع از این حساب‌ها صادر شده باشد؛ تمام این کارت‌ها از قابلیت‌هایی همچون امکان خرید کالا و خدمات از طریق پایانه‌های فروش، امکان پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن‌های ثابت و همراه و نیز عوارض شهرداری از طرق گوناگون اعم از دستگاه‌های خودپرداز، تلفنبانک و سامانه‌های پرداخت اینترنتی، امکان اطلاع از موجودی و دریافت صورت‌ حساب 10 گردش آخر از طریق دستگاه‌های خودپرداز یا سامانه‌های پرداخت اینترنتی، امکان پرداخت اقساط انواع تسهیلات دریافتی از بانک مسکن، امکان اتصال مسکن‌کارت به بیش از یک حساب بانکی به منظور مدیریت منابع مالی دارنده کارت و مشخص کردن یکی از حساب‌ها به عنوان حساب پیش‌فرض برای انجام تراکنش‌های شتابی، امکان شارژ برچسب پرداخت الکترونیک عوارض و در نهایت امکان استفاده از سرویس برداشت بدون کارت برای کسانی که کارت بانک به همراه ندارند، برخوردار هستند.

برای برخورداری از مزایای مسکن‌کارت، کافی است به یکی از شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه و مدارک شناسایی مورد نیاز برای افتتاح یکی از حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت، قرض‌الحسنه پس انداز و قرض‌الحسنه جاری ارایه شود. مسکن کارت پس از افتتاح حساب به صورت محرمانه و در پاکت دربسته حاوی رمز و کد اعتبارسنجی به مشتری تحویل می‌شود و او می‌تواند با مراجعه به دستگاه خودپرداز، رمز کارت خود را به کد دلخواه تغییر دهد.

کسانی که برای دریافت مسکن کارت حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت افتتاح می‌کنند، از سودی معادل سود این قبیل سپرده‌ها مصوب بانک مرکزی (که در حال حاضر 10 درصد است) نیز بهره‌مند می‌شوند. همچنین دارندگان حساب قرض‌الحسنه جاری در صورت احراز صلاحیت می‌توانند از دسته‌چک نیز در کنار مسکن‌کارت برخوردار شوند.

افزون بر این خدمات، بانک مسکن با هدف گسترش دامنه استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، «مسکن‌کارت خانواده» را نیز طراحی کرده است. با استفاده از این امکان صاحب حساب مسکن می‌تواند حداکثر 5 کارت برای خود و وابستگان درجه یک شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان دریافت کند.

حداقل سن برای دریافت مسکن کارت خانواده 11 سال تمام تعیین شده و این یعنی فرزندان کوچکتر نمی‌توانند از این امتیاز استفاده کرده و به نام خود مسکن‌کارت داشته باشند.

مزیت مسکن‌کارت خانواده در مقایسه با سایر حساب‌های مسکن این است که دارنده حساب اصلی می‌تواند سقف و تعداد دفعات برداشت در زمان‌های مشخص را برای اعضای خانواده خود تعیین کند. به عنوان مثال پدر خانواده بر اساس نیازسنجی و صلاحدید خود، متناسب با نیاز هر یک از فرزندان، سقف برداشت را مشخص خواهد کرد و در عین حال منابع مالی وی صرفا در یک حساب، سپرده‌گذاری شده است. با صدور مسکن کارت خانواده، دیگر نیازی به واریز وجوه به شکل هفتگی یا ماهانه به حساب اعضای خانواده وجود ندارد و هر یک از اعضا همواره می‌توانند از حساب اصلی به تناسب نیاز خود و سقفی که صاحب حساب منظور کرده، برداشت کنند.

خدمت دیگر بانک مسکن ویژه مشتریان متقاضی مسکن‌کارت، صدور مسکن کارت گروهی است. با استفاده از این خدمت، امکان دریافت مسکن کارت برای کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگون فراهم می‌شود. از امکانات مسکن‌کارت گروهی می‌توان به امکان پرداخت حقوق کارکنان به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه، امکان پرداخت هزینه‌های دوره‌ای به اعضای گروه، امکان تامین نقدینگی لحظه‌ای اعضای گروه (به عنوان مثال شارژ منابع تنخواه) و نیز دسترسی اعضای گروه به کلیه خدمات بانکداری الکترونیک بانک مسکن و خدمات این بانک بر پایه مسکن‌کارت اشاره کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست

در میز اقتصاد امروز موضوع تخصیص سوخت به خودرو یا کد ملی مورد بررسی قرار گرفت و نظرات مخالفان و موافقان این مسئله مطرح شد. آقای تمدن کارشناس انرژی و آقای نواز سخنگوی صنف جایگاه داران بنزین به سوالاتی پاسخ دادند.

تمدن گفت: مصرف بنزین ما در حال افزایش است. ما در مصرف بنزین دچار کسری بنزین و ناترازی انرژی هستیم و ادامه این روند امکان پذیر نیست. در مسئله توزیع عادلانه بنزین مساوات به معنای عدالت نیست. اینطور نیست که فقط یارانه بنزین به جمعیت خاصی از مردم داده شود و در محل‌های دیگر نیز به خانواری که خودرو ندارند و از یارانه بنزین استفاده نمی‌کنند، کمک می‌شود.

او افزود: تخصیص بنزین به کد ملی، اقدامی غیر قابل انجام است. اگر عدالت را دسترسی اقشار کم درآمد یا پردرآمد در نظر بگیریم، در حال حاضر این عدالت برقرار است. اقشاری که خودرو ندارند هم به شکل دیگری از بنزین استفاده می کنند برای مثال از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند یا دولت و کمیته امداد به آنها به شکلی دیگری یارانه انرژی می‌دهد.

در ادامه برنامه نواز گفت: از نظر سوخت وضعیت مناسبی نداریم و هر روز با رکورد‌های مصرف سوخت روبرو هستیم. با روش توزیع یارانه‌ای که در حال حاضر داریم نمی‌توانیم از این مقطع عبور کنیم. اگر وضعیت با یارانه لیتری ادامه پیدا کند باعث نارضایتی خواهد شد. در حال حاضر هم به سوخت ۱۵۰۰ تومانی و هم ۳ هزار تومانی یارانه داده می‌شود.

او ادامه داد: اگر شخصی ۴ خودرو داشته باشد بیشتر از این یارانه‌ها بهره مند می‌شود. اما در واقع تمامی مردم باید از این یارانه نفع ببرند. در دو گام میتوان تخصیص بنزین به کارت ملی را عملی کرد. در گام اول ۹۰ هزار تومان یارانه‌ای که به صورت لیتری داده می‌شود، به صورت اعتبار به مالک تخصیص می‌دهیم. اگر این طرح با موفقیت اجرا شود، در گام دوم میتوان ابعاد دیگر این موضوع را بررسی کرد و به سمت تخصیص کد ملی پیش رفت. یکی از روش‌ها این است که اعتبار ۹۰ هزار تومانی به کد ملی اختصاص داده شود و اضافه آن توسط شخص پرداخت شود و کارت سوخت را حذف کنیم.

تمدن  در ادامه گفت: حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون لیتر کسری بنزین داریم، و این امر به دلیل مصرف مردم نیست. واردات خودرو نداریم و مصرف سوخت خودرو‌های داخلی هم نسبت به خودرو‌های دیگر زیاد است؛  باید در نظر داشته باشیم این کسری را چگونه و به چه قیمتی به مردم عرضه کنیم.

نواز در پاسخ گفت: قرار نیست با طرح تخصیص سوخت به کارت ملی تمامی مشکلات حوزه سوخت حل شود، اما گامی در این حوزه خواهد بود. فشار بیش از حد به وزارت نفت که هر میزان از تقاضا پوشش داده شود کاری از پیش نمی‌برد و تاکنون نیز از این اقدامات انجام داده ایم. ابزار فعلی ما که تخصیص لیتری و کارت سوخت است جوابگوی شرایط فعلی نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره کارت بانکی کهربا + جزئیات دقیق
  • آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید
  • حذف کارت بانکی آغاز شد / خرید با موبایل!
  • بانک مرکزی: پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی در ۶ بانک کلید خورد
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت بانکی در ۶ بانک
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک
  • ادامه توزیع لیتری یارانه سوخت امکان‌پذیر نیست