Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@05:57:13 GMT

واردات نفت کره جنوبی از ایران نصف شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۹۴۰۵

آمار منتشره گمرک کره جنوبی نشان می‌دهد که این کشور در ماه گذشته میلادی، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۴۳.۵ درصد کم‌تر نفت از ایران وارد کرده است.

آنطور که آمار گمرک کره نشان می‌دهد، میزان صادرات نفت خام ایران به این کشور در ماه جولای، معادل ۷۸۸ هزار و ۶۵۱ تن یا ۵.۸ میلیون بشکه بوده است.

کره جنوبی با داشتن اقتصادی شکوفا، عطشی زیاد برای نفت دارد و پنجمین خریدار نفت خام دنیا است؛ کره‌ای‌ها در ماه جولای ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیون تن نفت وارد کرده‌اند که با احتساب آمار منتشر گمرک این کشور، سهم ایران از این بازار، فقط ۶.۳ درصد بوده است.

کره جنوبی بعد از چین و هند، سومین خریدار نفت ایران است؛ این سه کشور در کنار ژاپن، ۶۵ درصد از نفت صادراتی ایران را می‌خرند.

آمریکا که اواسط مرداد دور اول تحریم‌های برجامی ایران را بازگرداند، از اواسط آبان ماه، نفت و بانک مرکزی ایران را هم تحریم می‌کند. واشنگتن برای توقف خرید نفت ایران، به متحدانش فشار می‌آورد.

کره جنوبی پیش از این گفته بود که برای گرفتن معافیت‌های موردی از دولت آمریکا، با واشنگتن مذاکره می‌کند، ولی دولت ترامپ با شفافیت گفته که به کسی معافیت نمی‌دهد.

امروز بلومبرگ خبر داده بود که هند هم احتمالاً برای رهایی از تحریم‌های آمریکا، حجم واردات نفت خام از ایران را به نصف کاهش می‌دهد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نفت ایران گمرک صادرات نفت چین بانک مرکزی واشنگتن دولت واردات ایران کره جنوبی واردات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟

گروه اقتصاد و درآمد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش جماران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

روابط عمومی گمرک ایران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق این ۵ کشور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است.

تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

دیگر خبرها

  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد