Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@22:34:04 GMT

حمایت از صنایع کوچک، راه برون رفت از بن بست ها

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۹۵۲۵

حمایت از صنایع کوچک، راه برون رفت از بن بست ها

مدیران و فعالان صنعتی و اقتصادی عقیده دارند که با حمایت صحیح و حرفه ای از بنگاه های کوچک صنعتی، می توان علاوه بر ارتقای توانمندی صنایع، از بازارهای جهانی نیز سهم گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نجفی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با حضور در برنامه "تیتر امشب" سه شنبه 23 مردادماه از تمدید نخستین نمایشگاه «توانمندی‌های صنایع کوچک ایران» خبر داد و افزود: با استقبال چشمگیر صنعتگران و فعالان اقتصادی، این نمایشگاه یک روز دیگر تمدید شد و عزیزان می توانند با حضور در مصلای امام خمینی (ره) از جدیدترین توانمندی های واحدهای صنعتی کوچک بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نجفی ادامه داد: در این نمایشگاه 1400 واحد صنعتی از 84 هزار واحد دارای پروانه حضور یافته اند و با اینکه این نمایشگاه تنها دو درصد آنها را شامل می شود، اما گردهمایی آنها کار بزرگی را نشان داد که همین واحدهای کوچک با درکنار هم بودن، صورت داده اند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افزود: هدف ما این بود که مردم از نزدیک توانمندی های تولید کنندگان داخلی را ببینند و صنعتگران نیز با همکاران خود و توان آنها آشنا شوند.

ابوالفضل روغنی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران نیز با قدردانی از فعالیت های اینچنینی برای معرفی صنایع کوچک، تصریح کرد: یکی از عمده ترین مشکلات صنایع ما این است که تکلیف رویکردهای کلان روشن نیست. روغنی افزود: ما هنوز نمی دانیم که حرکتمان باید به سمت بنگاه های بزرگ صنعتی باشد، یا در مسیر گسترش بنگاه های کوچک حرکت کنیم. رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با بیان اینکه تاکنون نتوانسته ایم از واحدهای کوچک و متوسط بخوبی استفاده کنیم، ادامه داد: ما در دیپلماسی اقتصادی ضعیف عمل کرده ایم، اما با استفاده از شرکت های قدرتمند و مادر که می توانند واحدهای متوسط و کوچک را بصورت خوشه ای و زنجیره وار، هماهنگ و راهبری کنند می توانیم ضعف های آنها به ویژه در عرصه توزیع و صادرات رفع کنیم.

نجفی در تکمیل این مبحث اظهار داشت: این شرکت ها به نوعی همانند پیمانکار، وارد عرصه های صنعتی و اقتصادی شده و از توان تک تک واحدهای کوچک برای پیشبرد اهداف استفاده می کنند. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک اضافه کرد: این شرکت ها تمام زنجیره کار را از تأمین مواد اولیه گرفته تا صادرات انجام می دهند.

در ادامه برنامه تیتر امشب، روغنی با بیان اینکه صنعت ما در حال حاضر مظلوم است، تصریح کرد: صنعت ما امروز حال و روز خوشی ندارد و از سویی درگیر تحریم های ظالمانه است و از سوی دیگر با مشکلات مدیریتی در داخل مواجه است. رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران افزود: مشکلات امروز کشور ناشی از مدیریت ضعیفی است که از قدیم وجود داشته و نمونه آن بی توجهی به اقتصاد مقاومتی است.  روغنی نداشتن استراتژی بلند مدت را از مشکلات بزرگ صنعتی و اقتصادی دانست و ادامه داد: به عنوان مثال وقتی مسئولان ما می گویند که برای هر چالشی برنامه و طرح داریم، باید بپرسیم که اگر این طرح ها درست عمل کرده اند، پس چرا اکنون با مشکلاتی مواجه شده ایم؟ این فعال اقتصادی با بیان اینکه کاش مدیریت صنعتی ما هماهنگ و بصورت جزیره ای عمل نمی شد، تصریح کرد: چالش هایی که امروز با آن مواجه هستیم ناشی از جزیره ای عمل کردن و نداشتن استراتژی کامل و جامع و بلند مدت است.

روغنی افزود: به عنوان مثال نود درصد تحلیل ها این بود که ترامپ عهدشکنی خواهد کرد، اما وقتی ما می دانیم که عملکرد او چه مشکلاتی ایجاد می کند، چرا یک برنامه یا چند برنامه برای مقابله با آن و مواردی مانند تحریم نفت طراحی نکردیم؟

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران ادامه داد: وقتی ما می دانیم که مشکلات ارزی یا صدارت خواهیم داشت، چرا برای مقابله با آنها برنامه ریزی نکردیم؟

روغنی با بیان اینکه بنگاه های کوچک اقتصادی توان و امکان بازاریابی خارجی ندارند، گفت: رفع چنین مشکلاتی از وظایف سازمان شهرک های صنعتی است و امیدواریم که طرح هایی که در این زمینه ارائه شده و در حال اجراست، به نتیجه مطلوب برسد و سال آینده، مسئولان در نمایشگاه بعدی از میزان صادرات بالا آمار بدهند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: صنایع کوچک اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به راه‌اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی استان کرمان در جهت رصد پایش صنایع پرخطر و مواد شیمیایی موجود در استان، طی مکاتبه با سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، رصد و پالایش صنایع استان کرمان که در فرآیند انبارش، تولید، حمل و نقل و توزیع از مواد شیمایی خطرناک استفاده می‌کنند، آغاز شد.

در اولین قدم از چرخه مصونیت شیمیایی و بر اساس لیست دریافتی خود اظهاری از سوی سازمان‌های متولی، بازدید از تولیدی چسب خوش چسب و واحد صنعتی رنگ‌سازی بینالود واقع در شهرک صنعتی شماره یک شهر کرمان انجام شد.

طبق این طرح قرار است با حضور نماینده اداره کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان طی مدت دو ماه از تمام واحدهای صنعتی پر خطر استان بازدید و اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری شود.

کد خبر 6086699

دیگر خبرها

  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است