Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع پیدا و پنهان عرضه فولاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیدا و پنهان عرضه فولاد موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب 23 مردادماه بود که با حضور حمیدرضا طاهری زاده نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و امیرحسین کاوه دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسین کاوه دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی در ابتدای برنامه با بیان اینکه افزایش قیمت فولاد از دوسال پیش آغاز شده است،گفت: سال ۱۳۸۶ تورم رسمی کشور حدود ۱۲ درصد و افزایش نرخ دلار زیر ۲۰ درصد بود، اما افزایش قیمت فولاد بیش از ۸۸ درصد بوده است. متاسفانه در سال ۱۳۹۷ و شش ماهه اخیر هشدارهای ما به وزارت صنایع،معادن و تجارت با بی توجهی روبه رو شد و ما شاهد به وجود آمدن شرایط فعلی هستیم.

وی ادامه داد: تفاوت قیمت موجود میان بازار و بورس حدود دو تا سه هزار تومان است. مثلا برای ورق های فولاد مصرفی، صدها مدل صنایع پایین دستی وجود دارد و در بورس کالا به صورت نمادین و نقطه ایی به صورت ناخالص ۳ هزار تومان است، اما در بازار آزاد حدود ۵ هزار و پونصد تومان، بنابراین آنچه در بورس کالا عرضه می شود قطره چکانی و ذره چکانی شده است.

کاوه تصریح کرد: این یعنی تولید کننده بالا دستی با روش مهندسی عرضه، عرضه کم التهابی در بازار ایجاد می کرده و بعد با توجه به تفاوت بین بازار بورس و آزاد قیمت ها را افزایش می داده است.

تولید کنندگان باید عرضه خود را در بورس و بر پایه دلار ۴۲۰۰ هزار تومان افزایش دهند

در ادامه برنامه طاهرنژاد نایب رئیس انجمن تولیدکننده فولاد اظهار کرد: پیرو مصوبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ وزارت صنعت، معدن و تجارت کلیه تولید کنندگان باید عرضه خود را در بورس و بر پایه دلار ۴۲۰۰ هزار تومان افزایش دهند.

وی گفت: برنامه فولاد کشور در سال ۱۳۹۷ ، تولید ۲۴ میلیون تن و در سال ۱۳۹۶ تولید فولاد در کشور ۲۱ و نیم میلیون تن بوده است. ما دو مسیر توزیع داریم، یک صادرات، که طبق برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه آوری کشور باید صادرات را افزایش داد؛ که با تامین نیاز داخلی توانستیم صنایع متفاوت فولاد را به کشور‌های اروپایی و حتی افعانستان و عراق صادر کنیم.

طاهر نژاد با اشاره به رکود صنایع پایین دستی کشور ادامه داد: اگر قرار بود صنایع پایین دستی را بیش از چیزی که بود تامین می کردیم با رکود بسیار بیشتری در این صنایع روبه رو می شدیم.

طاهر نژاد با بیان اینکه باید به تحریم های کشور توجه کرد گفت: ما باید قبل از ایجاد رکود در کشور تمهیداتی را در نظر بگیریم. بنابراین باید صادرات را روزبه روز افزایش داد.

امروز به علت عدم تامین مواد اولیه در جنگ هستیم‌

کاوه با اشاره به ضعف برنامه ریزی کشور گفت: ما امروز در صنایع پایین دستی و بالا دستی به علت عدم تامین مواد اولیه در جنگ هستیم‌.

وی در رابطه با قیمت بورس اظهار کرد: قیمت بورس را به صورت تصنعی نگه داشته اند و قیمت واقعی بورس چیزی که گفته می شود نیست و قیمت ها در بازار بورس به صورت دستوری مشخص می شود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی گفتگوی ویژه خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره این شرکت با اعلام این خبر گفت برای نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی امیرکبیر در دستور کار قرار گرفت تا با اجرای این کار بزرگ و بی نظیر، کمک شایانی به ارتقای سطح شغلی این عزیزان شده باشد.
سعید صادقی با اشاره به انجام مراحل پایانی این فرایند خاطرنشان کرد تا کنون قرارداد ۷۵۰ نفر از کارکنان به صورت مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر منعقد شده است و امیدواریم تا پایان خرداد ماه و یک ماه زودتر از موعد مقرر مراحل اداری و جذب نفرات باقیمانده نیز پایان پذیرد که با این احتساب در مجموع بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از این موضوع منتفع خواهند شد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته پیرامون تبدیل وضعیت قرارداد ایثارگران یادآور شد: در سال۱۴۰۲ تبدیل وضعیت کلیه ایثارگران شاغل در این شرکت در راستای دستورالعمل بند «و» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور صورت پذیرفت که امیرکبیر به عنوان اولین شرکت اقدام به این کار نمود.

صادقی در ادامه تصریح کرد با اجرای این پروسه طیف گسترده ای از کارکنان شاغل در بخشهای فنی و مهندسی بسته بندی و بارگیری و همچنین نیروهای خدماتی مشمول تبدیل وضعیت خواهند شد و این خبر خوش می تواند در
انگیزه کاری کارکنان تاثیر بسزایی داشته باشد.
شایان ذکر است شرکت پتروشیمی امیرکبیر تولیدکننده متنوع ترین محصولات پلیمری شامل پلی اتیلن سنگین پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی در سطح کشور است که با ارائه محصولات خود در بازارهای داخلی و خارجی، جایگاه مهمی در صنعت پتروشیمی ایران را داراست.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902967

دیگر خبرها

  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند