Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردبیر روزنامه «رای‌الیوم» نوشته، خنجری که آمریکا به ترکیه زد باید برای کسانی که روی این کشور به عنوان دوست و متحد تکیه می‌کنند، درس عبرت باشد. آمریکا متحد نمی‌خواهد، نوکر می‌خواهد.به گزارش بلاغ، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم با ‌اشاره به عاقبت تلخ خوش خدمتی به آمریکا نوشته: «جنگ اقتصادی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا این روزها علیه ترکیه به راه انداخته و سبب سقوط بخشی از ارزش لیر ترکیه شده چه بسا خطرش از کودتای نظامی که درصدد بود رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور و دولت منتخبش را دو سال قبل ساقط کند اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تأکید کرد، «بحران بین ترکیه و آمریکا جدید نیست و کودتای نظامی نقش مهمی در تشدید این بحران بازی کرد، زمانی که دولت آمریکا از محکوم کردن این کودتا خودداری کرد و به درخواست‌های اردوغان برای تحویل دادن فتح الله گولن مبلّغ ترکیه‌ای و بزرگ‌ترین متهم به دخالت در این کودتا پاسخ مثبت نداد.»

عطوان بیان داشت:«آنچه را که اردوغان و بسیاری از همتایان عربش نمی‌دانند این است که آمریکا خواهان متحد نیست بلکه دنباله‌رو و نوکرهایی می‌خواهد که بدون چون و چرا مطیع فرامینش باشند و اگر هم آنها را به عنوان متحد می‌پذیرد با آنان به عنوان فرو دست و کسانی که از نظر اهمیت برای آمریکا در درجه دهم هستند تعامل می‌کند.»

وی سپس یکی از مهم‌ترین دلایل کینه آمریکا از ترکیه و اردوغان را این مسئله دانست که «آمریکا خواستار پایبندی ترکیه به اجرای کامل تحریم‌های آمریکا ضد ایران و مشارکت در تحریم و متوقف کردن هر نوع مبادلات تجاری با ایران است. امری که ترکیه قبول نکرده است. دلیل دیگر این مسئله نیز این است که ترکیه از معامله قرن و انتقال سفارت آمریکا به قدس‌اشغالی حمایت نکرده و حمایتش را از «جنبش حماس» در نوار غزه متوقف نکرده است.»

عطوان در پایان تاکید کرده «خنجری که آمریکا به ترکیه زده است باید برای همه کسانی که روی آمریکا به عنوان دوست و متحد تکیه می‌کنند، درس عبرت باشد و هیچ کشوری طی 50 سال گذشته به اندازه ترکیه به آمریکا خدمت نکرده است اما آمریکا با خنجری زهرآلود پاداش ترکیه را داد.»

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی به شدت از سکوت‌کنندگان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت: «کسانی که در برابر ریخته شدن خون مسلمانان در غزه نابینا و ناشنوا بوده‌اند، اگر فردا بلای مشابهی بر سر ما بیاید، همین کار را نیز با ما خواهند کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه شب نیز خواستار فشار بیشتر به رژیم صهیونیستی برای تبعیت از قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه شده بود.

اردوغان درباره موضع رژیم صهیونیستی در قبال قطعنامه شورای امنیت درباره غزه گفت: «برای اینکه اسرائیل، این فرزند بی‌قانون غرب به تصمیم سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه پایبند باشد، باید فشار بیشتری را احساس کند.»

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحلیلگر ترکیه‌ای: با ناعادلانه‌ترین انتخابات روبرو هستیم
  • کلید استانبول به چه فردی می‌رسد؟
  • اردوغان با بایدن دیدار می‌کند
  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی