Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اصلاح ساختار فضاهای فیزیکی این دانشگاه، گفت: به زودی دانشکده شیمی دارویی به محل جدیدی که در حد استانداردها است، منتقل می‌شود.

سیدعلی ابطحی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در آستانه سالگرد تجمیع دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اظهار کرد: پس از تصویب تشکیل دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد تهران در هیأت امنا، بنده مسئولیت اجرایی این دانشگاه را برعهده گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصود هیأت امنا از تشکیل این دانشگاه، هم‌افزایی بین هشت دانشکده موجود بود که این دانشکده‌ها تا پیش‌ از آن توانمندی‌هایی داشتند اما به صورت جزیره‌ای عمل می‌کردند و هرکدام سرمایه‌گذاری جداگانه بر هیأت علمی، تجهیزات آزمایشگاه‌ها و سایر موارد داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تصریح کرد: اکثر نیازهای هشت دانشکده مشترک بود اما هرکدام تشکیلات جداگانه‌ای داشتند که بعضاً ناقص بود. با تشکیل دانشگاه علوم پزشکی این دانشکده‌ها یکپارچه شد و هم‌افزایی به وجود آمد و سرمایه بزرگی در نیروی انسانی، آزمایشگاه‌های مجهز و مدرن تشکیل شد که توانست تمام نیازها را برطرف کند و به طورکلی هم‌افزایی در آموزش و پژوهش فراهم شد.

ابطحی با بیان اینکه سه برنامه ارتقاء آموزش، ارتقاء پژوهش و ارتقاء امور فرهنگی به عنوان هدف ادغام دانشکده‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: تجمیع نیروهای فرهنگی هشت دانشکده، باعث تشکیل معاونت فرهنگی شد که برنامه‌های فرهنگی ما براساس دستورالعمل‌های مدون معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد است.

اختیارات مدیران گروه را افزایش خواهیم داد

وی با بیان اینکه گروه، پایه آموزش و برنامه‌ریزی است، ادامه داد: اخیراً بخشنامه‌ای از سوی دکتر رهبر ابلاغ شده است که ما به شدت پیگیر اجرای این بخشنامه هستیم و براساس آن اختیارات مدیران گروه را افزایش خواهیم داد. همچنین براساس این بخشنامه تشکیل کلاس‌ها، طرح درس‌ها، نظارت بر اجرای کلاس‌ها، نظارت بر برنامه‌های هیأت علمی، ارزشیابی‌ها برعهده گروه خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه مراکز توسعه آموزش (EDC) هشت دانشکده را تقویت خواهیم کرد، گفت: مراکز توسعه آموزش با تشکیل شوراهای مختلف و کمیته‌های مشورتی می‌تواند در ارزشیابی عملکرد استادان، پیگیری برنامه‌ها، استفاده از نظرات دانشجویان، استفاده از دانشجویان نخبه و رتبه‌های برتر کمک کند.

ابطحی گفت: به زودی دانشکده شیمی دارویی به محل جدیدی که در حد استانداردها است، منتقل می‌شود. دانشکده پرستاری و رشته‌های دیگر سال گذشته منتقل شده‌اند و بخش کوچکی باقی مانده که امسال به واحد علوم و تحقیقات واقع در پونک منتقل می‌شوند.

وی در پایان با بیان اینکه در حقیقت تاکنون تصحیح در فضای فیزیکی دانشگاه صورت گرفته است، گفت: برای آینده نیز دو ساختمان نیمه‌ تمام را در نظر گرفته‌ و هزینه‌های ساخت تا مرحله کنونی را تقبل کرده‌ایم و برای ادامه ساخت و ساز نیز، دانشگاه علوم پزشکی تعهد به پرداخت مبالغی داده است. در مرحله بعدی نیز دانشکده پزشکی و علوم دارویی هم منتقل می‌شود.

انتهای پیام/4060/4007

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت:  با اجرای طرح سلامت نوروزی  حدود ۱۳ تن موادغذایی فاسد، تاریخ گذشته و یا بدون مشخصات بهداشتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه کشف و نابود شد.

دکتر حامد جلالیان افزود: در طرح سلامت نوروزی در نیشابور بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای به صورت شبانه روزی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بازدید و درصورت مشاهده مواد غذایی بدون شرایط بهداشتی، اقدام به جمع‌آوری و یا توقیف محصول می‌کنند.

وی از شهروندان خواست موادغذایی خود را از محل‌های معتبر خریداری و هنگام خرید به مشخصات بهداشتی کامل محصول دقت کنند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت:در قالب طرح سلامت نوروزی تاکنون به هفت هزار و ۴۰۰ نفر آموزش‌های لازم ارائه شده است.

جلالیان افزود: کارشناسان بهداشت محیط هنگام مراجعه برای انجام بازدید، آموزش‌های لازم مانند رفع نواقص بهداشتی محل و کنترل موادغذایی را به متصدی آموزش می‌دهند.

وی گفت: دستور‌های بهداشتی واحد‌های صنفی زیر پوشش شامل بهداشت فردی، سلامت موادغذایی، ابزار و تجهیزات و ساختمان است.

طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروزی  امسال ادامه دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم