Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@06:19:48 GMT

نقشه جدید ترامپ برای خریداران نفت ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۰۰۷۶

نقشه جدید ترامپ برای خریداران نفت ایران

احتمالا دهلی‌نو برای دریافت معافیت از آمریکا از تحریم‌های نفتی ایران، خرید نفت از این کشور را ۵۰ درصد کاهش خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از نشنال، به گفته منابع آگاه، احتمالا هند برای دریافت معافیت از آمریکا، واردات نفت از ایران را به نصف کاهش دهد.

به گفته این افراد، مقامات آمریکایی موضوع معافیت مشروط از تحریم‌ها را ماه گذشته در دهلی نو مورد مذاکره قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند عدم توانایی در قطع کامل واردات نفت از ایران را ابراز کرده است. زیرا نفت ایران با قیمت‌های رقابتی ارائه می‌شود. دهلی نو انتظار دارد که تا یک ماه آینده زمانی‌که مذاکرات از سر گرفته شود، پاسخی دریافت کند.

دولت ترامپ پس از اینکه کشورهایی نظیر هند و چین که نیمی از نفت صادراتی ایران را می‌خرند، از عدم توانایی در قطع واردات نفت از ایران خبر دادند، مجبور به بررسی مجدد طرح خود شدند. گفته می شود، واشنگتن اکنون برای کاهش ۵۰ درصدی صادرات نفت ایران نقشه کشیده است.

پس از موفقیت اولیه در متقاعد کردن ژاپن و کره جنوبی، آمریکا حتی برای متقاعد کردن کشورهای اروپایی با مشکل روبرو است. این سبب شده است تا امریکا برای کشورها مورد به مورد معافیت در نظر بگیرد زیرا احساس می‌کند حتی کاهش چشمگیر می‌تواند فشاری به اقتصاد صدمه‌دیده ایران باشد.

هند هنوز از ایران نفت می‌خرد؛ سانجیو سینگ، رئیس شرکت ایندین اویل، بزرگ‌ترین پالایشگاه هند و بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران گفت این شرکت متناسب با قراردادهای سالانه خود از ایران تاکنون نفت خریده است و برای ماه سپتامبر نیز محموله رزرو کرده است.

هند در ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ مارس از ایران ۲۲.۶ میلیون نفت خریده است که این رقم برای سال پیش از آن ۲۷.۲ میلیون تن بود. این کشور آسیایی در سال ۱۷-۲۰۱۶ حدود ۱۱ میلیون تن نفت از ایران خریده بود.

هند، سومین مشتری نفت جهان ۸۰ درصد نیازهای نفتی خود را وارد می‌کند. ایران سومین تامین‌کننده نفت هند پس از عراق و عربستان است و ۱۰ درصد کل واردات نفت هند را به خود اختصاص داده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام ترامپ آمریکا تحریم ایران فروش نفت نفت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ایرباس از تحریم های روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز اتاوا در بسته تحریمی ماه فوریه خود علیه مسکو، عرضه تولیدات غول تیتانیوم روسی وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسما، بزرگترین تولیدکننده تیتانیوم فرآوری‌شده در جهان را ممنوع کرد. این فلز برای صنعت هوافضا مهم و به دلیل استحکام نسبت به وزن آن ارزشمند است.

ایرباس کانادا بدون اشاره به جدول زمانی اظهار کرد: «ایرباس از اعمال تحریم‌های دولت کانادا بر وی‌اس‌ام‌پی‌او آگاه است و مجوز لازم را برای فعالیت‌های ایرباس مطابق با تحریم‌های قابل‌اجرا دریافت کرده است».

در حالی که اتحادیه اروپا به دنبال تشدید درگیری، بین روسیه و اوکراین، در ماه فوریه ۲۰۲۲ مسکو را به‌طور گسترده تحریم کرده اما از قرار دادن وی‌اس‌ام‌پی‌او در لیست سیاه خودداری کرده است. معافیت دولت کانادا برای آزادی عمل ایرباس در واردات جت‌های تولید شده در اتحادیه اروپا و ساخته شده با تیتانیوم روسی ارائه شده است.

ایرباس اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ از تیتانیوم روسی جدا می‌شود و مایکل شول هورن، مدیرعامل دفاع و فضای ایرباس در دسامبر همان سال گفت: «این جدایی چند ماه خواهد بود و به مدت سال نیست».

کد خبر 6087402 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران