Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@03:57:35 GMT

رنگ و بوی تاریخ در میان کویر

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۰۱۱۸

رنگ و بوی تاریخ در میان کویر

توسعه فضاهای فرهنگی را باید در همه شهرها جدی گرفت؛ امروز گسترش فضاهای فرهنگی در هر شهری، نیازی ضروری است به همین خاطر هر چه بیشتر شاهد رشد و ارتقای فضاهایی چون موزه صنعتی کرمان باشیم، بهتر است. موزه علی‌اکبر صنعتی‌زاده در کرمان، فضایی جذاب برای هر نوع مخاطبی فراهم کرده است. نادر فلاح بازیگر

ایران آنلاین /در دوره‌هایی این موزه علاوه بر نمایش آثاری که در دل خود داشت، نمایشگاه‌های دوره‌ای را نیز از هنرمندان مشهور در سطح کشور و دنیا برپا می‌کرد که برای من به عنوان فردی که ساکن کرمان بودم، بسیار جذاب بود البته در سال‌های اخیر این نوع رویدادها را موزه هنرهای معاصر تهران دنبال کرده است اما امیدوارم باز هم شاهد چنین اتفاقاتی در شهرهای مختلف به‌خصوص موزه صنعتی کرمان باشیم زیرا قطعاً تعامل هنرمندان با فضاهای بین‌المللی بازخورد بهتری در آثار و فرهنگ کشور ما خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی موزه صنعتی کرمان فضایی است که رنگ و بوی تاریخ را در دل خود دارد. این فضا که کاملاً توانسته وجهه تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کند، به‌طور حتم عنصر مهمی در رشد فرهنگ و صد البته گردشگری ماست. متأسفانه امروز مردم ما چندان دغدغه‌های فرهنگی و هنری ندارند و این مسأله را بیشتر به چشم نوعی تفریح می‌بینند در حالی که قطعاً هنر و عناصر زیبای موجود در آن امروزه یک نیاز و الزام در راستای افزایش آرامش فردی و اجتماعی جامعه است. با این حال، مرمت آثار موزه صنعتی کرمان مایه خرسندی است؛ اقداماتی با این شکل قطعاً می‌تواند، شکل فعالیت‌های این موزه را تحت‌الشعاع قرار دهد و آن را بیش از پیش فعال کند البته برای موفقیت هر چه بیشتر این فضاهای فرهنگی و تاریخی نیاز است که رسانه‌ها به کمک بشتابند و معرفی درستی از چنین اقداماتی به عمل آورند. بدیهی است، سایه قدرتمند بناهای اصیل و فرهنگی می‌تواند علاوه بر رشد فکری، هنری و فرهنگی مردم، نقش مهم و بسزایی در گردشگری هنری کشور داشته باشد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به راه‌اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی استان کرمان در جهت رصد پایش صنایع پرخطر و مواد شیمیایی موجود در استان، طی مکاتبه با سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، رصد و پالایش صنایع استان کرمان که در فرآیند انبارش، تولید، حمل و نقل و توزیع از مواد شیمایی خطرناک استفاده می‌کنند، آغاز شد.

در اولین قدم از چرخه مصونیت شیمیایی و بر اساس لیست دریافتی خود اظهاری از سوی سازمان‌های متولی، بازدید از تولیدی چسب خوش چسب و واحد صنعتی رنگ‌سازی بینالود واقع در شهرک صنعتی شماره یک شهر کرمان انجام شد.

طبق این طرح قرار است با حضور نماینده اداره کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان طی مدت دو ماه از تمام واحدهای صنعتی پر خطر استان بازدید و اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری شود.

کد خبر 6086699

دیگر خبرها

  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • نمایش خیابانی «لکه‌های پاک»؛ بازتابی از حادثه عاشورای تاریخی حرم رضوی
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد